آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

فائزه هاشمي: نمي‌خواهيم لو برود



اخبار,فائزه هاشمي

 
فائزه هاشمي: نمي‌خواهيم لو برود
 

نشست «مطبوعات و آينده اصلاح‌طلبي» مكان خوبي بود تا فائزه هاشمي آنچه در ذهن دارد بر زبان بياورد.

 

سومين فرزند آيت‌ا... هاشمي سوابق مطبوعاتي دارد؛ او مدير مسئول روزنامه «زن» در دهه70 بود. وي همواره بر رفع محدوديت‌هاي سليقه‌اي در مواجهه با مطبوعات تاكيد مي‌كند. فائزه هاشمي ديروز به بسياري از ايده‌آل‌ها و بايد و نبايدهاي رسانه‌ها در اين مقطع زماني اشاره كرد. اين نشست در سازمان دانشجويي حزب اسلامي كار برگزار شد تا اين نماينده دوره پنجم مجلس رفتار نمايندگان مجلس نهم را تند‌تر از اصولگرايان مجلس پنجم ارزيابي كند.

 

فائزه هاشمي در ميان افكار عمومي ايران، چهره‌اي اصلاح‌طلب محسوب مي‌شود. او در دوره پنجم با راي بالايي نماينده تهران شد. وی همچنين رئيس شاخه زنان حزب كارگزاران سازندگي است و از سال ۱۳۶۹ رياست فدراسيون اسلامي ورزش زنان را بر عهده داشت.

مطبوعات عقبگرد كرده‌اند
فائزه هاشمي در ابتدای سخنانش گفت: چيزي كه به جاي پيشرفت در حوزه مطبوعات شاهدش هستيم، عقبگرد به دوران قبل است. درباره ضرورت وجود مطبوعات آزاد و ارتباطش با رشد و توسعه جامعه صحبت‌هاي زيادي شده و اين يك اصل طبيعي است كه هرچه در كشوري مطبوعات آزادتري وجود داشته باشد، آن كشور توسعه‌يافته‌تر است اما متاسفانه چيزي كه امروز در حوزه مطبوعات شاهد هستيم، عقبگرد است. جرايد صنفي و مطبوعاتي بايد در دادگاه عمومي با هيات منصفه برگزار شود. روزنامه‌ها انتقادات مردم را انعكاس مي‌دهند خطاهايي كه از روزنامه‌ها نقل مي‌كنند، طبيعت كار روزنامه‌نگاري است.

 

اميدواريم دولت بتواند چنين اتفاق‌هايي را كنترل كند. ایسنا نوشت؛ وي در ادامه درباره اتهاماتي كه به خود و خانواده‌اش نسبت داده مي‌شود، اظهار کرد: تا وقتي فضاي سياسي وجود دارد، چنين دعواهاي سياسي تمام‌نشدني است، منطق زمانی حكم مي‌كند كه به جاي توقيف و بازداشت كه اشد مجازات براي يك رسانه است از جريمه‌هاي نقدي استفاده شود چرا كه يك روزنامه محل كسب روزي چندين خانواده است.

 

تشكلات صنفي خبرنگاران تا حدودي مي‌تواند راهگشا باشد. این فعال سیاسی-مطبوعاتی با تاكيد بر لزوم رشد حضور زنان در جامعه افزود: زماني روزنامه‌هايي مخصوص زنان به چاپ مي‌رسيد، از جمله روزنامه زن كه 10 ماه من مسئول آن بودم و مجله زن كه شنيده‌ام قرار است دوباره انتشار يابد. امكان دارد كه كوتاهي از طرف خود جامعه زنان باشد.

 

زنان ما بايد سعي كنند در عرصه‌هاي اجتماعي فعال‌تر از گذشته حضور يابند. وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود، با بيان اينكه فضا براي جرايد در دوران دولت قبل مهیا نبود، ادامه داد: در آن زمان دانشگاه‌ها از پويايي و فعاليت خارج شدند اما با آمدن دولت آقاي روحاني اميدوارم فضاي بازتري ايجاد شود و دانشجويان با شرايطی كه در هشت سال گذشته تجربه كردند، به يك عقلانيت نسبي رسيده باشند.

 

فائزه هاشمی همچنين خاطرنشان كرد: توسعه‌نيافتگي در همه وجوه جامعه ما تبلور دارد؛ حتي اين توسعه‌نيافتگي را مي‌توانيم در روزنامه‌هايي كه مشي اصلاح‌طلب دارند، ببينيم. دليل نمي‌شود كه روزنامه‌اي مي‌گويد اصلاح‌طلب است، قوانينش هم مطابق قوانين اصلاحات باشد. ما در يك جامعه‌اي زندگي مي‌كنيم كه گام به گام بايد حقوق و جايگاه خود را به دست بياوريم و از آن دفاع كنيم. هنوز خيلي فرصت است تا به يك جامعه توسعه‌يافته تبديل شويم.

جریانی می‌خواهد دولت را به یک دور فرسايشی بکشاند
وی در ادامه تصریح کرد: در مصاحبه‌اي كه با شرق‌الاوسط داشتم، خاطرنشان كردم جمهوري اسلامي توانست جايگاه اجتماعي زن را به وي بازگرداند اما به دليل برخي افراطي‌گري‌ها، زنان از جايگاه‌هاي مديريتي، وزارتي و مسئوليت‌هاي مهم در چارچوب نظام بازماندند.

 

هاشمی با تاكيد بر ضرورت وجود رسانه‌هاي خصوصي در كشور گفت: زماني كه خبر را نصفه به مخاطب مي‌دهيم، مخاطب جذب رسانه‌هاي بيگانه مي‌شود. در چنين شرايطي است كه نياز حضور رسانه‌هاي خصوصي شكل مي‌گيرد. اميدواريم كه بتوانيم با جابه‌جا كردن قوانين بدون اينكه رسانه‌هاي خصوصي جرم محسوب شوند، داراي چنين نهاد مطبوعاتي باشيم.

 

وی در ادامه به توافقنامه ژنو نيز اشاره كرد و افزود: مذاكرات ژنو چه از نظر حقوقي و سياسي و چه مديريتي روند درستي را طي كرده است و من قبول ندارم كه توافقنامه ژنو مانند قرارداد تركمنچاي است. آقاي ظريف جزو افتخارآفرينان اين كابينه به حساب مي‌آيد.

 

همه ما مي‌دانيم كه تحريم‌ها كم‌كم دارد برداشته مي‌شود و در زندگي روزمره‌مان اثراتش را حس مي‌كنيم. شرايطي به وجود آمده كه بايد اعتمادسازي كنيم تا بتوانيم در عرصه جهاني حضور يابيم. آقاي روحاني درست گفتند؛ انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست اما معشيت هم حق مسلم ماست. اما متاسفانه ما خبر داريم كه جریانی می‌خواهد دولت را به یک دور فرسايشی بکشاند تا دولت از كار‌هاي اصليش باز بماند. هاشمي با بيان اينكه به نظر من اسراييل جنايتكار است، اظهار كرد: نظر شخصي من نسبت به اسراييل مثبت نيست، چون يك رژيم ظالم، جنايتكار و غاصب است.

 

من به رسميت شناختن اسراييل از طرف سازمان ملل را خطاي جامعه بين‌الملل مي‌دانم. وي در پايان به انتخابات مجلس دهم اشاره كرد و با تاكيد بر اينكه مجلس بعد براي آينده كشور بسيار مهم است، تصريح كرد: مجلس دهم مي‌تواند نقش بسيار مهمي را در حضور اصلاح‌طلبان در عرصه‌هاي سياسي بر عهده داشته باشد. ما اثرات منفي مجلس مخالف با دولت را در اين چند ماه به خوبي احساس كرديم.

نمي‌خواهيم لو برود
فائزه هاشمی در ادامه تاکید کرد: البته ما هم دوست داريم كه به اكثريت خوبي از مجلس دست پيدا كنيم و نه اكثريت مطلق چرا كه مطلق بودن هم به خودي خود تبعات منفي زيادي در پي دارد و براي رسيدن به اين هدف برنامه‌هايي هم داريم كه قابل بازگو نيست چون نمي‌خواهيم لو برود.

 

از الان بايد به فكر مجلس دهم بود و اميدوار باشيم كه مجلس بعدي با دولت همراه خواهد شد. وی بیان کرد: وقتي احساس ناامني و بي‌اعتمادي در اثر رسيدن اخبار ناقص ايجاد شود مردم به رسانه‌هاي خارجي روي مي‌آورند البته موضوع فراتر از مسائل سياسي است و با پيشرفت تكنولوژي و اطلاعات هر فردي بطور طبيعي ترجيح مي‌دهد و بايد به صورت به‌روز به رسانه‌هاي جهاني دسترسي داشته باشد.
اخبار سیاسی - آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------