آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

رئیس‌جمهور : توافقنامه‌ژنو بر حق‌ غنی‌سازی‌ تاکید دارد



اخبار,تاکید توافقنامه‌ژنو بر حق‌ غنی‌سازی‌


اخبار سیاسی - در جمع علمای شیعه و سنی
روحانی: توافقنامه‌ژنو بر حق‌ غنی‌سازی‌ تاکید دارد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در متن توافقنامه ژنو بر حق بر حق غنی سازی ما در فردو و نطنز تاکید شده است گفت:بحث بر سر این است که گسترش آن چقدر باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در متن توافقنامه ژنو بر حق بر حق غنی سازی ما در فردو و نطنز تاکید شده است گفت:بحث بر سر این است که گسترش آن چقدر باشد.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور در دیدار با علما، فضلا، طلاب شیعه و سنی استان هرمزگان با اشاره به جایگاه علما و روحانیون، گفت: وظیفه علما این است که در مسیر حق و حقیقت حرکت کرده و این موضوعات را با بیان قابل فهم به مردم ارائه دهند.

روحانی وحدت میان مسلمان را یکی از آرمان‌های بزرگ اسلام و مورد تأکید پیامبر و قرآن خواند و افزود: خیلی‌ها دلشان می‌خواهد میان امت اسلام در جهان و ایران اختلاف باشد.

وی با بیان اینکه اختلاف به معنای تفاوت در تفسیر و نظر اشکالی ندارد اظهار داشت: اما اگر معنای این اختلاف تنازع و روبروی هم قرار گرفتن و به سمت شقه شقه کردن جامعه باشد خطرناک است.

وی ادامه داد: مشکلات فروان و بدخواهان فراوانی در سطح جهانی داریم و البته ممکن است در منطقه نیز عده‌ای تحت تأثیر باشند و بخواهند فاصله‌ها را بیشتر کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام کاری کردند که مسلمانی به کشتن و ریختن خون مسلمانی دیگر افتخار کند، افزود: این تنازع و اختلاف چه نفعی خواهد داشت؟

برای ترویج فرهنگ اسلام باید در مقام عمل اخلاق اسلامی را نشان دهیم

رئیس‌جمهور با اشاره به شرایط مطلوب اتحاد و یکپارچگی میان اهل تسنن و شیعیان در سراسر کشور و به ویژه در استان هرمزگان تصریح کرد: این دولت مصمم است در مسیر وحدت مسلمانان به عنوان هدفی مقدس اصرار بورزد و همه اعضای دولت و مدیران کشور در سراسر ایران مکلفند از لحاظ دینی، قانونی و مدیریتی در جهت وحدت باشند.

روحانی اضافه کرد: اگر می‌خواهید در اهداف دینی‌مان برای بسط و ترویج فرهنگ اسلام کار کنیم باید در مقام عمل اخلاق اسلامی را نشان دهیم.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: اگر می‌خواهید با دعوت خود دیگران را جذب نمائید راه آن به نمایش گذاشتن اخلاق حسنه و ناب محمدی(ص) است.

روحانی با اشاره به تأکید حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر وحدت میان مسلمان افزود: چطور می‌شود کسی ادعا کند از اهل تسنن یا تشیع است و در برابر کسی که لااله الله گفته بایستد.

روحانی با تأکید بر اینکه امروز وظیفه داریم ایران را به عنوان الگو و نمونه در زمینه همزیستی و اخوت در میان مسلمانان به جهان معرفی کنیم، افزود: اگر بخواهیم مسائل خود را با دنیا کم هزینه حل کنیم یکی از لازمه‌های آن قدرت‌نمایی  ملت است.

وی اضافه کرد: بالاترین بخش قدرت نمایی ملت اتحاد، انسجام و وحدت ملی است و همه باید ببینند ایران برای منافع، فرهنگ، هویت و دفاع ا زحقوقش یکپارچه است.

رئیس‌جمهور مشکل دشمنان را با اصل اسلام، دین، سیره پیامبر،‌ قرآن و اهل بیت دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم برخی مسائل جزئی در مناسک دینی را بزرگ کنیم نمی‌توانیم در برابر دشمنان پیروز شویم.

روحانی با بیان اینکه اگر تا امروز در مذاکرات موفقیت به دست آوردیم در سایه قدرت ملی است تصریح کرد: نقد اشکالی ندارد و اگر کسی می‌خواهد دولت را نقد کند بدون اشکال است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان به بهانه‌هایی خواستند ما را از حقوقمان باز دارند تصریح کرد: این حق تنها حق هسته‌ای و غنی‌سازی نبود و به این بهانه ما را از حقوقی نظیر صادرات تعامل آزاد اقتصادی با جهان باز دارند.

وی ادامه داد: تلاش دولت این است بهانه را از دشمن بگیرد و اثبات کند ایران به دلیل منافع کشورش به دنبال حقوق هسته‌ای است.

رئیس‌جمهور با اشاره به سابقه خود در زمینه پرونده هسته‌ای و همچنین شروع تحقیقات هسته‌ای در کشور اظهار داشت: کسانی که به دنبال سلاح هسته‌ای بودند هیچگاه دنبال دیگر کشورها نمی‌رفتند و بگویند که ما غنی‌سازی می‌خواهیم و هیچ ساده‌لوحی که به دنبال سلاح باشد این کار را نمی‌کند اما ما با شرق و غرب مذاکره کردیم ولی آنها این تکنولوژی را به ما ندادند.

روحانی تصریح کرد: اگر می‌خواستیم کار مخفی انجام دهیم هیچگاه این موضوع را علنی نمی‌کردیم؛ ما به دنبال سلاح هسته‌ای نبودیم و سلاح را مخالف فقه و شرع می‌دانیم.

وی با اشاره به تحریم‌های غرب علیه ایران افزود: دشمنان این بهانه را به دست آوردند و به نقطه‌ای بردند که تحریم‌های ظالمانه را اعمال کردند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: تلاش دولت این است که با شفاف‌سازی بیشتر در چارچوب مقررات بین‌المللی و مذاکرات سازنده با آنهایی که این مشکل را ایجاد کردند و کشورهای 1+5 در یک مذاکرات سازنده بر حق هسته‌ای مان تأکید کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: تلاش دولت این است که با شفاف‌سازی بیشتر در چارچوب مقررات بین‌المللی و مذاکرات سازنده با آنهایی که این مشکل را ایجاد کردند و کشورهای 1+5 در یک مذاکرات سازنده بر حق هسته‌ایمان تأکید کنیم.

روحانی با بیان اینکه ما می‌خواهیم دنیا در اجرای این حق برای ما مزاحمت ایجاد نکند و در همین راستا قدم اول را برداشته‌ایم ادامه داد: در متن تفاهم اولیه ژنو بر حق غنی‌سازی در فردو و نطنز تأکید شده و بحث بر سر این است که گسترش آن چقدر باشد.

وی اضافه کرد: ما می‌خواهیم ظلم‌های ناروا را نیز برطرف کنیم و در قدم اول موفق بودیم و در قدم دوم نیز که امیدوارم قدم نهایی باشد در فرصتی شش ماهه به توافقی برسیم که فشار از مردم کم شود و نتیجه آن رسیدن به حقوق مردم باشد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب، گفت: امروز در بحث توسعه اقتصادی با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید به میدان بیاییم.

روحانی با بیان اینکه هیچ کاری بدون زیرساخت فرهنگی انجام نمی‌شود و اگر بخواهیم در اقتصاد پیشرفت کنیم باید کار فرهنگی انجام شود، تصریح کرد: در اقتصاد تنها کار، تلاش، موضوعات بانکی و مالی مطرح نیست و به وجدان کاری و اخلاق کار نیز نیاز داریم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: همه این کارها باید توسط مردم انجام شود و دولت خادمی است که برای مردم تسهیلات فراهم می‌کند؛ مگر دولت می‌تواند در جامعه‌ای مسائل فرهنگی را درست کند؟

وی با اشاره به میزان بالای کارمندان دولت و انتقاد از این موضوع تصریح کرد: هرچه به دست می‌آوریم باید به کارمندان حقوق دهیم یا به بازنشستگان پرداخت کنیم؛ مگر یک کشور 75میلیونی چقدر کارمند می‌خواهد؟

روحانی ادامه داد: اگر قرار باشد هر روز از چاه نفت در بیاوریم و دشمن نیز با قلدری نگذارد آن را بفروشیم و در ادامه پول آن را حقوق کرده و میان کارمندان تقسیم کنیم صحیح نیست.

رئیس‌جمهور با اشاره به نقش مردم در مسائل اقتصادی و سرمایه‌گذاری اظهار داشت: البته مقداری سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه لازم است.

روحانی جایگاه استان هرمزگان در تولید فولاد را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک این استان یکی از قطب‌های مهم فولاد خواهد بود

وی هرمزگان را مرکز مهم حمل و نقل کشور خواند و افزود: امروز تصمیم گرفتیم فاز دوم بندر شهید رجایی را تکمیل کنیم و تصمیم بر این بود که فاز سوم را نیز آغاز نماییم و امید داریم فاز چهارم و پنجم نیز به زودی آغاز شود.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم دهیم و با اتحاد بیشتر و حرکت به سمت توسعه و اجرای سیاست‌های مقاومتی حرکت کنیم.
اخبار سیاسی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------