آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

پاسخ مشاور روحانی به درخواست نوباه برای برکناری او از این شورا



اخبار, پاسخ مشاور روحانی به نوباوه


اخبار سیاسی - پاسخ مشاور روحانی به درخواست دبیر شورای نظارت بر صدا و سیما برای برکناری او از این شورا

آشنا: علیه هم صحبت نکنیم، صداوسیما را پاسخگو کنیم

« وظیفه اعضای شورای نظارت بر صداوسیما مصاحبه علیه یکدیگر نیست بلکه صیانت از جایگاه این شورا و انجام مطالبات به ­حق مقام معظم رهبری و سران سه قوه از رعایت انصاف، توازن، کیفیت و به­ صرفه بودن فعالیت ­های خبری و تولیدی و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است.»

 پس از صدا و سیما، شورای نظارت بر عملکرد این نهاد هم مقابل دولت قرار گرفته است. بیژن نوباوه، نماینده تهران و عضو ناظر مجلس شورای نظارت واکنشی تند نسبت به انتقادهای نماینده دولت در این شورا نشان داده و از رییس جمهوری خواسته کسی دیگر را جایگزین حسام الدین آشنا کند.


در مقابل حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهوری و نماینده دولت در شورای نظارت در واکنش به سخنان نوباوه به تدبیر می گوید: « وظیفه اعضای شورای نظارت بر صداوسیما مصاحبه علیه یکدیگر نیست.»
 
او همچنین گفت:« وظیفه اعضای شورای نظارت بر صداوسیما مصاحبه علیه یکدیگر نیست بلکه صیانت از جایگاه این شورا و انجام مطالبات به ­حق مقام معظم رهبری و سران سه قوه از رعایت انصاف، توازن، کیفیت و به­ صرفه بودن فعالیت ­های خبری و تولیدی و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است.»

او تاکید کرد:« حرف من این است که سازمان صداوسیما باید به نظرات و جایگاه شورای نظارت توجه بیشتری داشته باشد. زیرا امکانات نظارتی از شورای نظارت گرفته شده است و صداوسیما پاسخگوی درخواست­ های نظارتی این شورا نیست.»

سخنان آشنا پاسخ  به سخنان دبیر شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما بود. بیژن نوباوه، نماینده تهران و یکی از اعضای جبهه پایداری که در ماه های اخیر انتقادات تندی را نسبت به عملکرد دولت بیان کرده اند عصر سه شنبه به خبرگزاری تسنیم گفت: در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در گفت‌وگویی اظهارداشت: اعضای این شورا نسبت به اظهارات یکی از نمایندگان دولت، طی نامه ای به رئیس جمهور اعتراض خود را اعلام خواهند کرد.

او  تأکید کرد: اظهارات اخیر حسام الدین آشنا درخصوص عملکرد شورای نظارت نشان می دهد که ایشان از حداقل روابط و مقررات دولتی بی اطلاع است، چون نظراتشان به نوعی زیر سوال بردن دولت که اعضایی در این شورا دارد، محسوب می شود.

او  تأکید کرد: به نظر می رسد اعتراض غیرمسئولانه مشاور رئیس جمهور به دلیل عدم تحقق برخی از مطالبات وی از شورای نظارت صورت گرفته و این شورا چنین اظهاراتی را نظرات رسمی دولت تلقی نمی کند.

نوباوه با اظهار تأسف از نظرات حسام الدین آشنا، اعلام کرد: متأسفانه آقای آشنا از حداقل اطلاعات درخصوص عملکرد صد درصد موفق شورای نظارت در تحلیل محتوا و اجرا در عملکرد سازمان صداوسیما که طی ده ها مجلد کارشناسی منتشر شده بی اطلاع است و آن را نادیده گرفته است.

وی افزود: اظهارات حسام الدین آشنا در مورد شورای نظارت نظیر نظرات ایشان درخصوص آقای سریع القلم و مشاور رئیس جمهور نبودن ایشان است.

نوباوه از حسام الدین آشنا خواست ضمن عذرخواهی از این شورا نسبت به اظهارات غیرمسئولانه، دقت بیشتری داشته باشد و مطالعه کافی را در مورد اظهار نظرات خود به خرج دهد.

دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما افزود: اگر این شورا که در بالاترین سطح اجرایی و با حضور اعضایی از قوه مقننه، قضاییه و مجریه برگزار می شود، صرفا گعده ای بیهوده است، چرا ایشان دائما اصرار دارد که مشروح مذکرات شورای نظارت در اختیار وی قرار گیرد تا بتواند از آن در جهت اهداف خود استفاده کند؟

وی در پایان تأکید کرد: بهترین روش برای برخورد با اظهارات غیرمسئولانه و غیر واقعی آقای آشنا شکایت شورا به آقای رئیس جمهور و جایگزینی فردی در مقام ایشان با اعتقاد به جایگاه قانونی شورای نظارت است.

سخنان نوباوه واکنشی به سخنان  روز گذشته حسام الدین آشنا است. آشنا در مراسم رونمایی از یک کتاب گفت:شورای نظارت فعلی هیچ نیست و جنبه تشریفاتی دارد. وی در ادامه تاکید کرده بود که این شورا هیچ قدرت اجرایی و نظارتی ندارد و فقط دو هفته یک بار شش نفر دور هم می نشینند و گعده می کنند و هیچ تضمینی بر اجرای مصوبات شورا در سازمان صداوسیما وجود ندارد.

پیش از این نیز آشنا در صفحه فیس بوک خود با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفته بود که این سازمان به مصوبه سال 88 مجمع تشخیص مصلحت نظام عمل نمی کند. مصوبه ای که از صدا و سیما می خواهد در صورتی که در برنامه های این سازمان به شخصی توهین شد در اولین زمان ممکن به ان فرد فرصت پاسخگویی داده شود.

 

داستان تقابل دولت و صدا و سیما از نخستین هفته های آغاز به کار حسن روحانی آغاز شد و با تاخیر در پخش گفت وگوی زنده تلویزیونی حسن روحانی به اوج خود رسید.

امروز نیز وزیر خارجه به صدا و سیما رفت تا درباره رویکرد این سازمان درباره مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 با عزت الله ضرغامی صحبت کند. هر چند جزئیاتی از این دیدار منتشر نشده اما به نظر می رسد رویکرد صدا و سیما به خصوص در برخی برنامه های خبریو  سیاسی موجب شده که ظریف مستقیما با رییس صدا وسیما درباره روند سیاست خارجی ایران رایزنی کند.

در حالی که عزت الله ضرغامی ماه های پایانی حضور خود در صدا و سیما را می گذراند، تنش سازمان مطبوع او با دولت ممکن است تبعات زیادی در جامعه داشته باشد. هر چند برخی مانند علی مطهری معتقدند ضرغامی از طرف گروه هایی خاص تحت فشار است تا با دولت تعامل نداشته باشد.

با این وجود مشخص نیست که پایان تقابل دولت و صدا و سیما به چه سرانجامی می رسد و آیا مانند شب پخش گفت وگوی تلویزیونی رییس جمهوری، دولت حرف خود را به کرسی خواهد نشاند یا روحانی به پیشنهاد نوباوه عمل کرده و مشاور خود که منتقد اصلی این روزهای صدا  سیما است را از تقابل مستقیم با صدا و سیما و شورای نظارت بر آن دور می کند.

اخبار سیاسی - تدبیر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------