آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

بهانه‌ای برای هجمه به فائزه هاشمی



اخبار,هجمه به فائزه هاشمی


اخبار سیاسی - بهانه‌ای برای هجمه به فائزه هاشمی

جای سوال دارد رسانه‌های جریان افراطی و اقتدارگرا که در هر گزارش و سخن خود بارها از اسلام و ائمه اطهار(ع) مایه می‌گذارند، چرا وقتی به مقام عمل می‌رسند حاضرند با هر وسیله‌ای به اهداف خود مانند تخریب انسان‌های دیگر برسند.

فائزه هاشمی در مصاحبه‌ای با روزنامه الاشرق الاوسط مطلبی مطلبی را بیان داشته که رسانه‌های خاص جریان افراطی آن را بهانه‌ای جدید برای حمله به وی قرار داده‌اند.

 

همچنین در میان صحبت‌های او در نشست اخیر سازمان دانشجویی حزب کار، خبرنگار خبرگزاری فارس سوالی در خصوص نظرش در خصوص وضعیت زنان در قبل و بعد از انقلاب پرسید که وی توضیح داد: «در مصاحبه‌ای که با شرق‌الاوسط داشتم، خاطرنشان کردم که وضعیت جامعه زنان ما در دوران قبل از انقلاب بهتر از امروز بود. آنان در سنا حضور داشتند و حتی در کابینه دولت وزیر زن داشتیم، اما به عکس، در امور اجتماعی عقب بودند. جمهوری اسلامی توانست جایگاه اجتماعی زن را به وی بازگرداند اما به دلیل برخی از افراطی‌گری‌ها، زنان از جایگاه‌های مدیریتی، وزارتی و مسئولیت‌های مهم در چارچوب نظام بازماندند.»

همین امر بهانه‌ای به دست این خبرگزاری و رسانه‌های تابعش داد تا با گزارش‌ها و مصاحبه‌های سریالی به تخریب فائزه هاشمی پرداخته و با سوء‌برداشتی عمدی از حرف وی چهره او را غیرانقلابی و مخالف با آرمان‌های امام راحل نشان دهند.
 
جالب آنکه نمایندگان زن مجلس که در ۲ سال مدت نمایندگی‌شان کمتر اظهار نظری از ایشان در رسانه‌ها دیده شده، با تحریکات این رسانه‌ها در این باره به اظهار نظر پرداخته و موضع گیری کرده‌اند. حتی یکی از ایشان که در ایام رای اعتماد به وزرا که پر کار‌ترین روزهای مجلس بود یک نطق پیش از دستور یا تذکر نداشت، حال با این تحریکات به تکاپو افتاده‌ تا اظهارات فائزه هاشمی را در فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بررسی کند.
 
فاطمه آلیا عضو فراکسیون زنان مجلس در گفتگو با فارس صحبت‌های فائزه هاشمی را همگرایی با کشورهای غربی می‌داند! این اظهارات در حالی بیان می‌شوند که پدر فائزه هاشمی یکی از یاران امام راحل(ره) و از بنیان‌گذاران جمهوری اسلامی است و پایبندی این خانواده به انقلاب اسلامی بارها ثابت شده است.

از سوی دیگر فائزه هاشمی در متن گفتگو خود بیان می‌دارد که این صحبت‌ها را صرفا بر اساس آمار ارائه می‌دهد و معتقد است «مشارکت اجتماعی زنان در حوزه تحصیلات دانشگاهی، ورزش، هنر، حتی حوزه کارگری و…در بعد از انقلاب رشد داشته است»

حلیمه عالی نیز برای عقب نماندن در این کارزار هجمه به فائزه هاشمی معتقد است که «زنان بعد از انقلاب زنان در همه عرصه‌ها پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.» در حالی که در متن مصاحبه فائزه هاشمی و توضیحاتش در نشست سازمان دانشجویی حرفی در رد این مورد دیده نمی‌شود. بلکه فائزه هاشمی فقط بیان داشته که در مناصب بالای حکومت مثل وزارت، بعد از انقلاب در حق زنان اجحاف شده و سهم زنان در سمت‌های مهم کشوری کم شده است. وی در عوض با تاکید بر بهبود اوضاع اجتماعی زنان بعد از انقلاب جمهوری اسلامی را عامل این امر می‌داند. واضح است که واکنش رسانه‌های اصولگرا به این اظهار نظر نه به خاطر محتوای کلام بلکه صرفا به خاطر گوینده آن است و دشمنی آنها نیز با فعالین اصلاح‌طلب و نزدیکان آیت‌الله هاشمی دیگر بر کسی پوشیده نیست.

حضرت علی(ع) در حدیثی گرانبها تاکید کرده‌اند که در مسائل اجتماعی باید به اصل حرف توجه شود و نه آنکه گوینده آن چه کسی است. جای سوال دارد رسانه‌های جریان افراطی و اقتدارگرا که در هر گزارش و سخن خود بارها از اسلام و ائمه اطهار(ع) مایه می‌گذارند، چرا وقتی به مقام عمل می‌رسند حاضرند با هر وسیله‌ای به اهداف خود مانند تخریب انسان‌های دیگر برسند.

مشخص نیست که این رسانه‌ها چرا در وقتی دولت اصولگرای احمدی‌نژاد با تصمیمات نادرست خود هر روز سفره‌های مردم را بیش از پیش خالی میکرد و عزت ملی ایرانیان را در دنیا لکه‌دار می‌کرد چرا اینگونه پروژه‌های خبری برای خود تعریف نمی‌کردند.
اخبار سیاسی  - سلام نو
 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------