آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

آفرين بر شيخ واقع بين



اخبار,ناطق نوری,شیخ نور


آفرين بر شيخ واقع بين

انتخابات 24 خرداد امسال بهترين شاهد اين مدعاست. ديديم كه افراطيون عليرغم 8 سال مطلق العنان عمل كردن با دردست داشتن رسانه ملي و تمام امكانات دولتي و غيردولتي و سركوب بي‌رحمانه مخالفان خود، نتوانستند نامزدهاي خود را بر كرسي رياست جمهوري بنشانند و فردي پيروز اين انتخابات شد كه مورد نظر همان كساني بود كه در طول 8 سال گذشته مظلومانه آماج حملات ناجوانمردانه افراطيون قرار داشتند و آقاي ناطق نوري نيز يكي از همين مظلومان بود و به دليل پاي‌بندي به اصول واقعي، به شيخ مستقل اصولگرا معروف شد.

حجت الاسلام والمسلمين حاج شيخ علي اكبر ناطق نوري، كه از مبارزان صف اول انقلاب عليه رژيم ستم شاهي است و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي مصدر خدمات فراواني در نظام جمهوري اسلامي بوده و مي‌باشد، بيش و پيش از اين امتيازات، يك خطيب توانا، مخلص، شجاع و دلسوز براي اسلام، مردم و نظام جمهوري اسلامي است.

 آقاي ناطق نوري، اخيراً به اقتضاي همين ويژگي خود، در مجلس ترحيم حاج ابوالفضل حاجي حيدري كه از سران حزب موتلفه اسلامي بود، سخنان مهمي گفت كه موجب عكس‌العمل‌هائي در محافل سياسي و مطبوعاتي شد.

حساس‌ترين فراز اين سخنان كه در صفحه اول بسياري از روزنامه‌هاي دوشنبه پنجم اسفند ماه جاري تيتر شد اين بود:


"هم اكنون يكي از بدبختي‌هاي كشور ما اينست كه گرفتار تندروها و بي‌ترمزها هستيم. حال چه چپ و چه راست باشد، تندروي و نامتعادل حركت كردن به كشور و انقلاب ضربه مي‌زند. ما ميزان داريم و ميزان، ولي فقيه و ولي امر مسلمين است. معنا و ابعاد ولايت فقيه نيز بيان شده است.

اوامر ولي، مولوي و ارشادي است و اينكه تكليفمان در مولوي و ارشادي چيست نيز بيان شده است.
حال، بعضي كاسه‌هاي داغ‌تر از آش هستند كه اينها زمان اميرالمؤمنين هم بودند و آخر سر هم جزو خوارج شدند. علامت سجده روي پيشاني خوارج ديده مي‌شد و آستين لباسشان پاره مي‌شد. اينها به ظاهر زاهد بودند اما اميرالمؤمنين علي عليه السلام در موردشان مي‌گفت خطر اينها از خطر كفار بيشتر است.

وقتي به بعضي افراطيون گفته مي‌شود ولي امر و ولي فقيه موضوعي را فرموده‌اند، آنها مي‌گويند بعضي چيزها را آنها مصلحت نمي‌دانند و ما بايد جاده صاف كن باشيم كه در واقع جلوتر از امام حركت كردن است.
 تكفيري‌ها و القاعده‌اي‌ها و امثال آنها از كجا آمده‌اند؟ اين تندروها به نام اسلام فساد و جنايت مي‌كنند، سر مي‌برند و قلب طرف را مي‌خورند و به زنان مردم تعدي مي‌كنند و فكر هم مي‌كنند با اين كارها به بهشت مي‌روند." (روزنامه جمهوري اسلامي، دوشنبه 5 اسفند 1392)

اگر كسي با انصاف و با توجه به آنچه در جامعه و جهان اسلام مي‌گذرد، اين سخنان آقاي ناطق نوري را مورد توجه قرار دهد، غير از واقعيت‌گرائي از روي اخلاص و دلسوزي چيز ديگري در آن نخواهد ديد.
اطلاعات اجمالي از بازتاب اين اظهارات در جامعه نيز نشان مي‌دهد مردم از آن استقبال خوبي كرده‌اند و آن را حرف دل خود مي‌دانند. البته كاملاً طبيعي است كه عده‌اي نيز از اين قبيل سخنان ناراحت و آشفته شوند، در برابر آن موضع‌گيري تندي بعمل آورند و آقاي ناطق نوري را همراه و همفكر اين جناح و آن گروه و حتي همزبان و هم‌آوا با غربي‌هاي معاند با نظام جمهوري اسلامي بدانند و بنامند.

اين قبيل واكنش‌ها كاملاً طبيعي است، زيرا آنچه آقاي ناطق نوري به زبان آورده، افشاي ماهيت همان كساني است كه يا خود از مصاديق اين سخنان هستند و يا اعضاء اطاق فرمان اين گروه افراطي و بي‌ترمز را تشكيل مي دهند. همين اطاق فرماني‌‌ها تلاش مي‌كنند سخنان آقاي ناطق نوري به ويژه عنوان "بي ترمزها" را متوجه رزمندگان شجاع و خط شكن جبهه‌هاي دفاع مقدس بدانند و با توسل به اين مغالطه، صورت مسأله را پاك كنند و گوينده اين سخنان درست را زير سؤال ببرند درحالي كه اولاً آقاي ناطق نوري،‌ خود در تمام عمر در زمره خط شكن‌ها بوده و خدمات زيادي به جبهه‌هاي دفاع مقدس كرده و بهترين روابط را با رزمندگان شجاع و خط شكن دارد كما اينكه در جبهه سياسي نيز همواره خط شكن بوده و جوانمردي‌هاي زيادي از خود نشان داده است.

اينجانب، هرگز از ياد نمي‌برم روزهاي اوج غربت شهيد بهشتي و حضرات آيات خامنه‌اي و هاشمي رفسنجاني در سال‌هاي 1358 تا 1360 را كه آقاي ناطق نوري در منبرها و مصاحبه‌هايش با نهايت شجاعت و صراحت از آنها دفاع مي‌كرد و در برابر منافقين و بني صدر و ساير همدستان بي‌انصاف و قدرت‌طلب آنها مردانه مي‌ايستاد و البته هزينه‌هاي آن را نيز تحمل مي‌كرد.

در دوران 8 ساله حاكميت دولت‌هاي نهم و دهم كه دوران خسران شديد كشور و انقلاب و نظام جمهوري اسلامي بود، باز هم آقاي ناطق نوري از جمله افرادي بود كه هم مورد تهاجم ناجوانمردانه قرار گرفت و هم در صف اول دفاع از كيان نظام جمهوري اسلامي و اصول و آرمان‌هاي انقلاب قرار داشت. او به جرم همين اصولگرائي واقعي و مستقل مغضوب افراطيون واقع شد تا آنجا كه حتي در شب قدر و در جوار حرم حضرت امام رضا عليه السلام و درحالي كه بالاي منبر بود با پرتاب كردن بطري‌هاي آب، در برابر چشمان زائران و مجاوراني كه در مراسم ليله‌القدر شركت كرده بودند، به او حمله كردند!

برخلاف نظر كساني كه اين روزها آقاي ناطق نوري را به خاطر سخنان شجاعانه و واقع بينانه‌اش مورد حمله قرار داده و تلاش مي‌كنند چنين وانمود نمايند كه او در صف مخالفان نظام و ولايت فقيه قرار گرفته، همين سخنان او بهترين سند براي اثبات اين واقعيت است كه او در صف اول مدافعان نظام و ولايت فقيه قرار دارد.

مغالطه‌اي كه سالهاست اعضاي اطاق فرمان افراطيون مي‌كنند تا از اين طريق هر كس را كه با روش آنها موافق نيست سركوب نمايند اينست كه تندروي و خودسري و بي‌ترمز بودن را دفاع از ولايت و نظام معرفي مي‌كنند و با اين تفكر انحرافي، تمام اقدامات خلاف خود را توجيه مي‌نمايند، غافل از اينكه مردم ايران به بركت انقلاب اسلامي از درك سياسي بالائي برخوردارند و هرگز تحت تأثير چنين مغالطه‌هائي قرار نمي‌گيرند، و حتي در جهت عكس خواسته‌ها و نقشه‌هاي اينان حركت مي‌كنند.

 انتخابات 24 خرداد امسال بهترين شاهد اين مدعاست. ديديم كه افراطيون عليرغم 8 سال مطلق العنان عمل كردن با دردست داشتن رسانه ملي و تمام امكانات دولتي و غيردولتي و سركوب بي‌رحمانه مخالفان خود، نتوانستند نامزدهاي خود را بر كرسي رياست جمهوري بنشانند و فردي پيروز اين انتخابات شد كه مورد نظر همان كساني بود كه در طول 8 سال گذشته مظلومانه آماج حملات ناجوانمردانه افراطيون قرار داشتند و آقاي ناطق نوري نيز يكي از همين مظلومان بود و به دليل پاي‌بندي به اصول واقعي، به شيخ مستقل اصولگرا معروف شد.

اين، اقتضاي سنت الهي است كه افراط و تفريط حتي اگر موقتاً به موفقيتي منجر شوند، در دراز مدت راه به جائي نخواهند برد. اسلام، دين اعتدال است و سنت الهي در خلقت و ربوبيت، بر اعتدال منطبق است و ظلم و افراط را بر نمي‌تابد. نه فقط تا امروز بلكه از امروز تا ابد نيز همواره اين اعتدال است كه در دراز مدت پيروز است و هر چيز غير از اعتدال در برابر آن قرار گيرد محكوم به شكست خواهد بود.

آقاي ناطق نوري را مصون از خطا و اشتباه نمي‌دانيم. ما همه چنين هستيم و براي هيچكس غير از معصومين عليهم السلام مصونيتي قائل نيستم، اما انصاف و جوانمردي را در مواجهه با خادمان مردم و اسلام و نظام محور اصلي قضاوت مي‌دانيم. رزمندگان عزيز شجاع و خط شكن ما اگر در جبهه‌هاي دفاع مقدس "بي ترمز" عمل مي‌كردند، در مصاف با دشمن چنين بودند و همان‌ها در مواجهه با دوستان، هرگز از جاده انصاف منحرف نشدند و نمي‌شوند و همانگونه كه قران كريم فرموده است در اين مسير از پيامبر اكرم(ص) و همراهان آن حضرت الگو گرفته اند: "محمد رسول‌الله والذين معه اشداء علي الكفار رحماء بينهم..."

اگر معيار، اين آيه شريفه باشد كه بايد باشد، عملكرد افراطيون امروز، برخلاف سنت الهي و بر خلاف توصيه قرآن است و آنچه شيخ اصولگرا گفته است منطبق بر روح دين است و درباره او و سخنان بجاي او كه با احساس وظيفه شرعي و انقلابي بر سنت الهي تكيه كرد و بموقع هشدارهاي دلسوزانه را داد، بايد گفت: آفرين بر شيخ مستقل و واقع بين و معتدل كه خطرها را در زمان مناسب تشخيص مي‌دهد، دلسوزانه هشدار مي‌دهد و از تهديدها و طعن‌ها و تهمت‌ها نمي‌هراسد. امروز، جامعه ما به چنين سرمايه‌هائي سخت نيازمند است و با همين واقع بيني‌ها و هشدارهاست كه آينده نظام جمهوري اسلامي تضمين مي‌شود.
اخبار سیاسی - مسیح مهاجری،روزنامه جمهوری اسلامی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------