آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

خبرگزاری فرانسه: ۵ مرزبان ایرانی در بین گروگان‌های آزادشده در پاکستان نیستند / واکنش استاندار سیستان و بلوچستان



اخبار,آزادی ۵ مرزبان ایرانی


اخبار سیاسی - خبرگزاری فرانسه: ۵ مرزبان ایرانی در بین گروگان‌های آزادشده در پاکستان نیستند

مقامات پاکستانی اعلام کرده‌اند که امروز در عملیاتی که در شهر «تربت» در نزدیکی مرز ایران انجام داده‌اند، توانسته‌اند 11 گروگان را آزاد کنند. 8 نفر از این گروگان‌ها ایرانی، 2 نفر تونسی و یک نفر هم اهل یمن است.

خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از یک منبع امنیتی نوشته است که پنج مرزبان ایرانی ربوده شده، در میان گروگان‌هایی که امروز در عملیات نیروهای پاکستانی آزاد شدند، حضور ندارند.
 
به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از یک منبع امنیتی نوشته است که 5 مرزبان‌ ایرانی در بین گروگان‌های آزاد شده در پاکستان نبوده‌اند.
 
بنا بر این گزارش، مقامات پاکستانی اعلام کرده‌اند که امروز در عملیاتی که در شهر «تربت» در نزدیکی مرز ایران انجام داده‌اند، توانسته‌اند 11 گروگان را آزاد کنند. 8 نفر از این گروگان‌ها ایرانی، 2 نفر تونسی و یک نفر هم اهل یمن است.
 
با این حال، مقامات امنیتی پاکستان می‌گویند 5 سربازی که اخیرا ربوده شده‌اند، در بین گروگان‌های آزادشده نبوده‌اند.

به گفته مقامات پاکستانی، این عملیات با هدف آزادسازی این پنج سرباز انجام شده است.

 

---------------------------

 

استاندار سیستان و بلوچستان: تا این لحظه خبر موثقی از آزادی سربازان به دستمان نرسیده است

سیدباقر حسینی گفت: اخباری که در مورد آزادی مرزبانان ایران مطرح شده به نقل از مسوولان پاکستانی بوده که هنوز مورد تایید نیست و در این زمینه باید هنگ مرزی خبری به ما بدهد تا آن را تایید کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا این لحظه درباره صحت و سقم آزادی سربازان اخبار موثق و رسمی نداریم.

اوصت هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا این لحظه خبر موثقی درباره آزادی پنج سرباز گروگان‌ گرفته شده به دست ما نرسیده است.

وی افزود: مسوولان استان و همچنین مسوولان ذی‌ربط در حال رصد اخبار هستند تا به صحت و سقم این موضوع پی ببرند.

وی تاکید کرد: اعضای هیات مذاکره کننده با مقامات بلوچستان پاکستان در حال رایزنی با مسوولان این ایالت هستند تا هرچه زودتر درباره این بحث اخبار لازم را کسب کنند.

به گزارش ایسنا، تاکنون اخبار ضد و نقیضی از آزادی مرزبانان ایرانی اعلام شده است.

در آخرین خبرها از آزادی سربازان گروگان‌گرفته شده، رییس هیات مذاکره‌کننده ایرانی با مقامات ایالت بلوچستان پاکستان توضیحاتی را درباره آزادسازی پنج مرزبان گروگان گرفته شده از سوی گروهک تروریستی جیش العدل ارائه کرده است.

علی‌اصغر میرشکاری، معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که خبر آزادی پنج مرزبان ربوده شده ایرانی از سوی خان وصی، سخنگوی نیروهای مرزبانی ایالت بلوچستان پاکستان اعلام شده است، به ایسنا گفت: عملیاتی که پاکستانی‌ها برای آزادی مرزبانان انجام داده‌اند را تایید می‌کنم، اما همچنان آزادی پنج مرزبان را به شکل رسمی تایید نمی‌کنم.

از سوی دیگر علی‌رغم اعلام آزادی مرزبانان از سوی نماینده ایرانشهر، نماینده مردم زابل گفت که هنوز منابع خبری در مرزبانی ایران این اخبار را تایید نکرده‌اند.

سیدباقر حسینی گفت: اخباری که در مورد آزادی مرزبانان ایران مطرح شده به نقل از مسوولان پاکستانی بوده که هنوز مورد تایید نیست و در این زمینه باید هنگ مرزی خبری به ما بدهد تا آن را تایید کنیم.

این درحالی است که نماینده مردم ایرانشهر، پیش از این آزادی 5 سرباز مرزبان ایرانی که بیش از یک ماه پیش توسط گروه جیش العدل به اسارت گرفته شده بود را تایید کرده بود.

محمد سعید اربابی گفت: آزادی سربازان ایرانی قطعی است اما نحوه و یا جزییاتش تا ساعاتی دیگر مشخص و اعلام خواهد شد.

اخبار سیاسی - فارس،ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------