آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

علامت‌هاي احمدي نژاد براي بازگشت



اخبار,بازگشت احمدی نژاد به قدرتد

 

اخبار سیاسی-  هدف از جلسه با حاميان رسانه‌اي چيست؟
 علامت‌هاي احمدي نژاد براي بازگشت

‌اين روزها فضاي عمومي کشور درگير مسائلي چون يارانه‌هاي نقدي، سبد کالا و افزايش قيمت بنزين است و کمتر کسي از اوضاع و احوال و روند فعاليت‌هاي مسئولان و رئيس دولت قبلي سخن مي‌گويد. اين در حالي است که محمود احمدي نژاد هر چند ماه هاست که روزه سکوت گرفته و در انظار عمومي ظاهر نمي‌شود اما در پشت پرده قيل و قال‌هاي سياست، با چراغ خاموش در حال تدارکات لازم براي بازگشت به قدرت است.

البته رئيس جمهور سابق بعد از 8 سال کار در جايگاه رياست جمهوري و تحويل دادن دولت به حسن روحاني، مدتي را در استراحت سپري کرد و کاري به امور و فعاليت‌هاي جاري کشور نيز نداشت.

به طوري که وي حتي بعد از به عضويت درآمدن در مجمع تشخيص مصلحت نظام در اولين جلسه اين مجمع نيز شرکت نکرد. مدتي بعد نيز برادر داوود احمدي نژاد دست به افشاگري زد و علت غيبت احمدي نژاد در اولين جلسه مجمع پس از انتصاب را حضور در کنار سواحل درياي خزر و استراحت بعد از يک دوره رياست جمهوري 8 ساله عنوان کرد.

 

حالا گويا ديگر زمان استراحت احمدي نژاد نيز تمام شده و وي قصد بازگشت به فعاليت‌هاي سياسي را دارد. از همين رو رئيس جمهور سابق کشورمان اولين بار بعد از مدتي استراحت و گوشه نشيني با برگزاري جلسه با ياران و وزراي سابق خود، بازگشت به سياست را کليد زد. احمدي نژاد در اين جلسه طي درخواستي از وزراي سابق خود خواست تا دور هم جمع شده و با برگزاري جلسات هماهنگ، زمينه بازگشت به قدرت را فراهم کنند.

 

به گزارش فردا اين موضوع حتي به تاييد وزير فرهنگ و ارشاد دولت دهم نيز رسيد، به طوري که سيد محمد حسيني وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي درپاسخ به سوالي در خصوص جلسات وزراي دولت نهم و دهم با محمود احمدي نژاد اظهار داشت: جلساتي که آقاي احمدي نژاد ترتيب مي‌دهد براي جمع شدن همکاران و دوستان قديمي دور يکديگر است و موضوع خاصي نيست. همه وزراي دولت گذشته به اين جلسات دعوت شدند و هرچند وقت يکبار اين جلسات برگزار مي‌شود و همکاران سابق دورهم جمع مي‌شوند و چيز غير عادي و غير معمولي نيست.

در اين بين شنيده مي‌شود که احمدي نژاد قصد دارد تيمي متشکل از ياران و وزراي سابق خود را براي انتخابات مجلس آماده کند و پس از آن نيز شخصا فعاليت‌هاي خويش را براي انتخابات رياست جمهوري راه اندازي کند. در اين خصوص حتي شنيده شد که احمدي نژاد در سخناني در جمع دوستان و همکاران سابق خود گفته است که پس از انتخابات مجلس دهم، سفرهاي استاني خود را آغاز خواهم کرد.

 

احمدي نژاد و يارانش در آخرين روزهاي حضور در راس دستگاه اجرايي دانشگاهي را تحت عنوان دانشگاه ايرانيان تاسيس کردند تا از اين طريق بتوانند فعاليت‌هاي سياسي خود را ادامه دهند. اما با آغاز به کار دولت يازدهم اين دانشگاه نيز وارد حاشيه‌هاي جديدي شد و هر روز خبرهاي متناقضي مبني بر پذيرش دانشجو و ممنوع الفعاليت بودن اين دانشگاه به گوش رسيد تا اينکه بالاخره خبر رسيد اين دانشگاه قرار است از بهمن ماه 92 نسبت به جذب دانشجو اقدام نمايد. از همين رو محمود احمدي نژاد نيز طي حکمي رئيس اين دانشگاه را براي 3 سال منصوب کرد.

در اين بين اما کار پذيرش دانشجو در اين دانشگاه که قرار بود از بهمن امسال عملي شود به تعويق افتاد و خبر رسيد که احتمالا از مهر سال آينده پذيرش دانشجو صورت خواهد گرفت. از سوي ديگر نيز احمدي نژاد در ايام دهه فجر و وقتي به حرم امام خميني(ره) رفته بود، خبر از درست شدن کارهاي دانشگاهش داد و غلامحسين الهام نيز اعلام کرد که به زودي پيش ثبت نام دانشگاه را آغاز مي‌کنند.

 

او حتي دولت يازدهم را متهم کرد که با ياران احمدي‌نژاد براي پيش بردن امور اين دانشگاه همکاري نمي‌کند. اما سرانجام مجوزهاي لازم براي آغاز به کار اين دانشگاه ارائه نشد تا ماجراي فعاليت‌هاي احمدي نژاد و يارانش در دانشگاه ايرانيان به مهرماه سال آينده موکول شود.

 

بعد از مشخص شدن تکليف دانشگاه ايرانيان و عدم همکاري دولت يازدهم براي آغاز فعاليت اين دانشگاه، محمود احمدي نژاد نيز دست به کار شد تا برنامه‌هاي خود را براي بازگشت به قدرت ادامه دهد. از همين رو طي روزهاي اخير در ديداري نسبتا طولاني که حدود 30 نفر از فعالان رسانه‌اي حامي محمود احمدي‌نژاد حضور داشتند درباره فعاليت‌هاي رسانه‌اي تيم احمدي نژاد تصميماتي اتخاذ شد و برنامه‌هايي براي حضور موثر در قضاي مجازي و رسانه ‌اي مکتوب مورد بررسي قرار گرفت.

 

بنابراين با توجه به روند فعاليت‌ها و سخنان محمود احمدي نژاد در ديدار و نشست با وزراي سابق و برگزاري جلسه با حاميان رسانه اي، به نظر مي‌رسد که ماجراي بازگشت به قدرت احمدي نژاد و يارانش هر روز جدي تر مي‌شود. در اين بين اين احتمال مي‌رود که با آغاز سال 93 رسانه‌ها و مطبوعات جديدي در راستاي تحقق اهداف اين جريان راه اندازي شده و در فضاي مجازي و مطبوعاتي کشور فعاليت نمايند.
اخبار سیاسی  - ابتکار

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------