آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

تبرئه ۳ متهم حادثه حمله به سخنرانی لاریجانی در 22 بهمن



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاسی - تبرئه ۳ متهم حادثه حمله به سخنرانی لاریجانی در 22 بهمن

۳ متهم حادثه ۲۲ بهمن قم در دادگاه ویژه روحانیت تبرئه شدند.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو در گفت‌وگو با فارس، از صدور حکم دادگاه ویژه روحانیت در رابطه با سه تن از متهمان پرونده حادثه 22 بهمن قم خبر داد.

 

وی در بیان جزئیات صدور این حکم گفت: جلسه دادگاه ویژه روحانیت 12 روز پیش یعنی یکشنبه 11 اسفند ماه برگزار شد؛ و در آن جلسه از بنده و 2 نفر دیگر از دوستان موسسه امام خمینی (ره) به دلیل گزارش مجلس برای حضور در دادگاه دعوت شده بود.

روانبخش افزود: در آن جلسه دادگاه کیفر خواست قرائت شد و پس از آن ما نیز با ادله متقن از خود دفاع کردیم، طی آن دفاع اعلام کردیم که نقشی در آن ماجرا نداشته و مباحث مطرح در گزارش اتهامی بیش نیست.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه از تبرئه خود و 2 تن از افراد حاضر در موسسه امام خمینی (ره) در جریان این پرونده خبر داد و خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه 21 اسفندماه خواستند تا به دادگاه برویم و در آنجا حکم تبرئه را به ما ابلاغ کردند.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام بروجردی قاضی این پرونده در دادگاه ویژه روحانیت بود تصریح کرد: من در اولین مصاحبه خود با خبرگزاری فارس آن اقدام (اشاره به حادثه 22 بهمن قم) را محکوم و تاکید کردم که ما در آن حادثه حضور نداشتیم.

روانبخش در همین زمینه خاطرنشان کرد: من روز حادثه در جمع مردم تبریز بودم و بعد از راهپیمایی نیز به جلفا رفتم اما متاسفانه آقایانی که در مجلس گزارش مربوط به آن حادثه را تهیه کردند بدون برقراری ارتباط با ما و استماع اظهاراتمان ما را عاملان آن حادثه معرفی کردند و متاسفانه علیرغم پیگیری‌های مکرر حاضر به فرائت جوابیه مدیر مسئول هفته نامه پرتو در صحن مجلس هم نشدند.

وی همچنین درپاسخ به این سوال که آیا شما در این باره قصد پیگرد قضایی برای اعاده حیثیت را دارید گفت: ما برای انقلاب کارهای زیادی داریم و فرصت دامن زدن به این مسائل را نداریم، از سوی دیگر تهیه کنندگان گزارش را فرزندان انقلاب می‌دانیم و از حق خود در این قضیه می‌گذریم، امیدواریم که در قضایای مشابه دقت بیشتری در تهیه گزارش به خرج دهند.

به گزارش فارس، در روز 22 بهمن‌ماه 91 در حین سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عده‌ای از حاضرین در مراسم با سردادن شعارهایی مراسم سخنرانی رئیس مجلس را برهم زدند که بعدها با گلایه مقام معظم رهبری پیرامون این اقدام و اقدامات مشابه کمیسیون امنیت ملی خانه ملت با تشکیل کمیته‌ای ابعاد این ماجرا را بررسی و گزارش را به قوه قضائیه ارسال کرد.

اخبار سیاسی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------