خبررسانی از نوع خبرآنلاین؛290 کلمه گزارش و این همه غلط!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار سیاسی - خبررسانی از نوع خبرآنلاین؛290 کلمه گزارش و این همه غلط!

خبرگزاری خبرآنلاین در یک گزارش خبری با عنوان"محمدرضا عارف در میان خبرسازهای سال92" ضمن ارائه اطلاعات غلط به مخاطب درباره دکتر محمدرضا عارف سعی در نشان دادن چهره‌ای غیر واقعی از رئیس بنیاد امید ایرانیان به مخاطبین سایت خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی امید،این گزارش 290 کلمه‌ای خبرآنلاین در حالی منتشر شد که چندی پیش محمدرضا عارف در گفت‌وگوی مفصل با این رسانه که امروز خلاصه آن در روزنامه  و سایت خبر منتشر شده است مسائل مختلفی درباره خود و انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد با این حال نویسنده این گزارش جهت‌دار با تکیه بر موارد خلاف واقعی همچون "لیدری جریان اصلاح طلب" که دکتر عارف هیچگاه در ایام انتخابات چنین ادعایی را مطرح نکرد و حتی بر دوری از شخص محوری از سوی جریانات سیاسی تاکید دارد تلاش مضاعفی در القاء مطالب خلاف واقع از خود نشان داد.


نویسنده همچنین در بخشی از این گزارش مدعی شد:«...دکتر یزدی سیاستمدار پس از دیدار شبانه  رئیس جمهور اسبق با او نامه ای نوشت و از رقابت انتخاباتی کنار کشید» این در حالی است که همگان می دانند دکتر عارف بعد از دریافت نامه حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی و بعد از جلسه با مشاورین خود نامه کناره گیری از انتخابات را خطاب به ملت ایران نوشت و هیچ‌گونه جلسه یا دیداری پیش از کناره گیری با آقای خاتمی نداشت. حتی این موضوع در مصاخبه اخیر وی با خبرآنلاین عنوان شد.اینکه نویسنده این گزارش به چه دلیل اصرار بر ارائه اطلاعات غلط و متاسفانه دروغین به مخاطبین سایت خود دارد جای سوال دارد.


همچنین در این گزارش کرارا از دلخوری و سکوت دکتر عارف بعد از انتخابات سخن به میان آورده شد در حالی که "خبرآنلاین "بعد از انتخابات متناوبا مواضع دکتر عارف را در دیدارها،سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های گوناگون منتشر کرده است حال چگونه مدعی سکوت و دلخوری رئیس بنیاد امید ایرانیان می شود.


مواردی همچون بازگشت مجدد دکتر عارف به بنیاد باران  نیز از جمله مواردی است که در این گزارش سعی شده از سوی این رسانه اصولگرای نزدیک به یکی از مقامات کشور بزرگنمایی شود که حضور دکتر عارف در شورای عالی این بنیاد و حضور وی در جلسات ماهیانه بنیاد باران که "خبرآنلاین" هم پیشتر خبرهایی از آن را منتشر کرد نشان از این دارد که "رفتنی" در کار نبوده که به گمان خبرآنلاین "بازگشتی" در کار باشد.


البته ازنویسنده گزارشی که فرق بین "دکتری مخابرات" و "استاد مکانیک" را نداند و دست به قلم شود و چنین گزارش پر مغالطه‌ای را بنویسد بیش از این انتظاری نیست.


حداقل انتظار از رسانه‌های مدعی که در این راستا اقدام به نظرسنجی از مخاطبین می کنند این است که با مخاطبین خود که سرمایه اصلی آنها محسوب می‌شوند صادق و شفاف باشند و از ارائه مطالب غلط و ناصحیح و حتی گاهی دروغین بپرهیزند که به سرنوشت برخی رسانه‌های مکتوب باسابقه و قدیمی که متاسفانه به دلیل دروع پردازی‌های مبتنی بر منافع سیاسی –گروهی مخاطبین خود را از دست داده‌اند دچار نشوند.


در محافل خبری گفته می شود در خبرگزاری خبرآنلاین چند دستگی بین بدنه این رسانه با هیات حاکمه آن وجود دارد.
اخبار سیاسی  - امید

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------