آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

واکنش رحمانی فضلی به خبر احتمال انتخابش به عنوان رئیس سازمان صدا و سیما



اخبار,عبدالرضا رحمانی فضلی


اخبار سیاسی - وزیر کشور: وظیفه صداوسیما حمایت از دولت است

وزیر کشور گفت: رییس جمهوری منتخب مردم و با تنفیذ رهبری در این جایگاه قرار گرفته است از این رو وظیفه ذاتی صدا و سیما حمایت از برنامه های دولت در راستای سیاست های ملی، توسعه ملی، منافع ملی و امنیت ملی است.

این مطلب بخشی از گفت و گوی عبدالرضا رحمانی فضلی با ویژه نامه نوروزی سال 1393روزنامه ایران است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وقتی تاخیر یک ساعت و نیمه تلویزیون در پخش سخنرانی رییس جمهوری را دیدید، به عنوان یکی از مدیران سابق صدا و سیما و یکی از یاران فعلی آقای روحانی و عضو شورای نظارت بر صدا و سیما چه حسی به شما دست داد؟ افزود: من هفت سال معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بودم و با این عنوان مسوول مستقیم برنامه هایی از این دست به شمار می رفتم، واقعا این کار صدا و سیما را نپسندیدم.

رحمانی فضلی ادامه داد: در جلسه شورای نظارت هم این موضوع را مطرح کردم و گفتم حتی اگر اختلافی هم بین رییس این رسانه و دولت درباره مجری برنامه پیش آمده، معطل کردن رییس جموری آن هم با برنامه قبلی در واقع معطل کردن ملت بود زیرا مردم، روز قبل، از گفت و گوی زنده رییس جمهوری مطلع بودند.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه استانداران بیشتر اصولگرای اصلاح طلب هستند یا اصلاح طلب اصولگرا؟ اظهارداشت: نمی شود اینگونه گفت. قابل خط کش گذاشتن نیست، استانداران از هر دو طیف هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا انتخاب برخی استانداران طولانی می شود؟ خاطرنشان کرد: فقط یک مورد طول کشید و شاید خواست خدا بوده. طولانی شدن انتخاب استاندار خراسان رضوی دلایل خاص خودش را دارد. استاندار این استان باید با توجه به حساسیت های یک استان بزرگ و پر مساله از نظر مسایل مرزی و سیاسی انتخاب شود.در برخی استان ها حتی 29 نفر در شمار گزینه ها داشتیم؛ کما اینکه 420 ا 430 گزینه برای برخی استانداری ها مطرح بودند.

رحمانی فضلی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی می گویند انتخاب استانداران متناسب با رای مردم در 24 خرداد نبوده و سرعت تغییرات هم متناسب با خواست مردم نبوده است؟ گفت: انتظار برای تغییر با سرعت بیشتر، تعبیر جنابعالی است. ما که انقلاب نکرده بودیم، انتخاب کرده بودیم. قرار هم نیست که با یک انتخاب همه چیز سریعا تغییر کند. در دولت تدبیر و امید بنا بر اعمال تغییرات بر اساس تعقل و تدبیر است تا در پست ها و جایگاه های حساس و استراتژیک گرایش های متمایل به دولت حضور پیدا کنند.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از شما به عنوان گزینه احتمالی ریاست صدا و سیما نام برده می شود این احتمال را چقدر جدی می دانید؟ اظهارداشت: {با خنده} من که علم غیب ندارم! دنیا دنیای احتمالات است. 

اخبار سیاسی - ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------