آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

روایت شاهد عینی از جشن میلاد حضرت زهرا به میزبانی همسر رئیس جمهور / اطلاعیه روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری




اخبار سیاسی  - اطلاعیه ریاست جمهوری درباره جشن زنانه ولادت حضرت زهرا

بر خلاف موازین اسلام عزیز، اخلاق محمدی (ص) و حتی اصول حرفه اطلاع رسانی؛ موجی از شایعات، افترا، اکاذیب و پیامک هایی به صورتی هماهنگ در فضای رسانه ای کشور منتشر شد. این در حالی بود که هیچیک از مطالب منتشره مستند نبود

روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری در خصوص جشن میلاد حضرت زهرا (س) اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن کامل اطلاعیه روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری در خصوص جشن میلاد حضرت زهرا (س) به شرح زیر است.

بسمه تعالی
پاسداشت فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی در سالی که توجه به اقتصاد و فرهنگ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان راهبرد کلان نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است؛ نیازمند معرفی و تبیین شعائر و نمادهای والای فرهنگ ناب محمدی (ص) است. در این میان؛ تبیین شخصت سرور بانوان دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) که مهمترین الگو برای زیست مومنانۀ زنان در ایران اسلامی است، از یکسو جایگاه رفیع زن در عرصه فعالیتهای اجتماعی نظام مقدس اسلامی را به تصویر می کشد و از سوی دیگر مهر بطلانی بر سیاه نمایی ها و ادعاهای دروغین نظام فرهنگی و حقوق بشر غربی، در خصوص بانوان ایران عزیز خواهد بود. چنانچه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با جمعی از بانوان فرمودند: «برخورداری ایران اسلامی از انبوه زنان فرزانه، تحصیل کرده، خوشفکر و ممتاز؛ از نعمات الهی و جزو بزرگترین افتخارات جمهوری اسلامی است.»

امسال نیز به همین مناسبت و در امتداد سنتی هر ساله مراسم جشن ولادت زهرای اطهر (س) و روز زن؛ جشنی به میزبانی همسر رئیس جمهوری با حضور همسران سفرای کشورهای خارجی و مدیرانِ نظام اسلامی و همچنین جمع کثیری از بانوان فرهیخته ایران اسلامی برگزار شد. بویژه میهمانان خارجی فرصتی یافتند تا ضمن آشنایی با ابعاد شخصیت و زندگانی دخت گرامی پیامبر اسلام (ص)، با گوشه هایی از فرهنگ و سبک زندگی اسلامی و ایرانی آشنا شوند. چنانچه ویژگی مجالس مولودیِ مختص بانوان است؛ در این جلسه با رعایت تمام جنبه های شرع مقدس و شوونی که مجالسی از این دست دارد، تعدادی از دختران خردسال به شادمانی پرداختند و نمونه های از پوشش و حجاب زنان اقوام ایرانی در ادوار و مناطق مختلف به نمایش درآمد.

در کمال تعجب و تاسف، جشنی که معطر به نام صدیقه طاهره (س) و مربوط به پاسداشت شخصیت آن حضرت بود، از آسیبِ نگاههای ابزاری و سیاسی در امان نماند. و بر خلاف موازین اسلام عزیز، اخلاق محمدی (ص) و حتی اصول حرفه اطلاع رسانی؛ موجی از شایعات، افترا، اکاذیب و پیامک هایی به صورتی هماهنگ در فضای رسانه ای کشور منتشر شد. این در حالی بود که هیچیک از مطالب منتشره مستند نبود و متاسفانه افرادی نیز که به تریبونهای عمومی کشور دسترسی دارند بدون اینکه از حقیقت ماجرا مطلع باشند، و بدون تحقیق، آن را دستمایه ای برای متهم نمودن دولت به بی توجهی به فرهنگ والای دینی کردند. حال آنکه با دروغ و افترا نمی توان به بام سعادت رسید. و همچنین نمی توان خدمتگزاران مردم را از مسیر فرهنگ راستی، راستگویی، اعتدال و رونق و تعالی کشور بازداشت.

دفتر نهاد ریاست جمهوری که رعایت حرمتِ خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام را اوجب واجبات و مهمترین مصالح نظام اسلامی می داند از ذکر افتراها و مطالب کذبی که متاسفانه و به دروغ به این مراسم منتسب گردید، خودداری می کند. امیدواریم همه اهالی رسانه و عزیزانی که تریبونهای مختلف را به عنوان امانتی الهی در اختیار دارند؛ ضمن توجه بازدارنده در قبال اینگونه رفتارها تلاش خود را معطوف به حراست از مقدسات دینی و باورهای مردم مومن و عزیزمان نمایند و راه را برسوء استفاده های سیاسی و ابزاری سد نمایند.

ان شاءالله در سال فرهنگ؛ اخلاق اسلامی که مهمترین آموزه پیامبر اعظم (ص) برای جهان بشریت است، سرلوحه رفتارها قرار گیرد و چراغ راه سعادت در حیات فردی و اجتماعی گردد.
روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

روایت شاهد عینی از جشن میلاد حضرت زهرا به میزبانی همسر رئیس جمهور

بر خلاف موازین اسلام عزیز، اخلاق محمدی (ص) و حتی اصولواقعیت‌های مراسم نهاد ریاست جمهوری به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) که این روزها برخی آن را مستمسکی برای تخریب دولت قرار داده‌اند، از جانب یکی از زنان کابینه که در میهمانی مذکور حضور داشت تشریح شد.

الهام امین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که واقعیت‌های مراسم نهاد ریاست جمهوری به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) که این روزها برخی آن را مستمسکی برای تخریب دولت قرار داده اند چه بود ، توضیح داد: این مراسم با سخنرانی سرکار خانم الهی قمشه‌ای درخصوص جایگاه زن در اسلام و نقش زن در خانواده آغاز شد و ایشان به راهکارهایی جهت اعتلای نهاد خانواده اشاره نمودند.
 
وی با اشاره به این‌که در این مراسم بخش‌های هنری نیز ترتیب داده شده بود، گفت: در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از پوشش و حجاب زن ایرانی در ادوار و مناطق مختلف به نمایش گذاشته شد.
 
وی خاطر نشان کرد که در این مراسم به هیچ کدام از حاضرین سکه‌ای اهدا نشد.
 
امین‌زاده با اشاره به این‌که میهمانان داخلی و خارجی در این مراسم حضور داشتند، توضیح داد: تعدادی از همسران سفرا از کشورهای آسیایی در این مراسم حضور داشتند که در حضور آنها نمایشگاهی از کارهای هنری ایرانی از جمله کارهای سوزن‌دوزی به عنوان زینت لباس و پوشش وحجاب زن ایرانی در ادوار مختلف تاریخی برگزار شد.
 
وی با اشاره به این که در این مراسم صرفا زنان حضور داشتند ، گفت:هیچ خبرنگار و مردی در این مراسم حضور نداشت و خلاف شرعی مشاهده نگردید.
 
معاون حقوقی رییس جمهور همچنین افزود: در این مراسم از برخی زنان فعال و دست‌اندرکار در امور خیریه نیز تجلیل به عمل آمد. 

اخبار سیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------