آخرین اخبار سیاسی

معین الدین سعیدی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

معین الدین سعیدی: کودکان کار و نحیف شدن سفره های مردم مهمتر از بگیر و ببندهای حجاب نیست؟

نماینده مردم چابهار، ضمن انتقاد از وضعیت فعلی کنترل حجاب در خیابان ها، تاکید کرد: در بحث عفاف و حجاب باید به رویکرد امامین انقلاب رجوع…

واکنش اوباما به گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته ایی ایران



اخبار,اوباما,گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی

 

اخبار سیاست خارجی -  پس از گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی:

اوباما تشدید تحریم نفتی ایران را تعلیق کرد

علیرغم انتقادات پیشین نمایندگان جمهوریخواه کنگره امریکا رییس جمهوری امریکا تحریم های ضد ایرانی را به مدت شش ماه دیگر به حالت تعلیق درآورد.

اوباما گام دوم را برای ابراز حسن نیت خود به تهران در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 برداشت. علیرغم انتقادات پیشین نمایندگان جمهوریخواه کنگره امریکا رییس جمهوری امریکا تحریم های نفتی ضد ایرانی را به مدت شش ماه دیگر به حالت تعلیق درآورد.

 

به گزارش "تدبیر"، چند روزی از تقدیر "یوکیو آمانو" رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی از همکاری ایران با بازرسان آن آژانس در زمینه بازدید از تاسیسات هسته ای و فراهم آوردن اطلاعات مورد نیاز آنان درباره فعالیت های هسته ای ایران نگذشته است که "باراک اوباما" رییس جمهوری امریکا لایحه تشدید تحریم های وضع شده علیه صنعت نفت ایران را برای شش ماه دیگر به حالت تعلیق درآورد.رسانه های غربی این دستور اوباما را دومین گام او دانسته اند تا  نشان دهد امریکایی ها برای ادامه روند مذاکرات هسته ای و پیشرفت آن مصمم هستند.

شبکه خبری "ای بی سی" امریکا با اعلام این خبر افزوده است:"علیرغم آن که چین و هندوستان به عنوان دو کشور وارد کننده نفت از ایران تمهیداتی را برای کاهش واردات از آن کشور و وابستگی خود به انرژی ایران در نظر گرفته بودند "اوباما" نیازی ندیده که برای شش ماه آینده تحریم های وضع شده علیه ایران را تمدید کند این موضوع می تواند با هدف افزایش همکاری ایران با جامعه بین المللی به رهبری امریکا در مذاکرات هسته ای انجام شده باشد. "
 
"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید نیز با اعلام این خبر اظهار داشته که ایران در مقابل معافیت های اعمال شده از سوی امریکا باید گام هایی را بردارد که نشان از پیشرفت در مذاکرات هسته ای آن کشور با کشورهای عضو گروه 1+5 داشته باشند.

اخبار سیاست خارجی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------