آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

معارفه سرپرست دانشگاه امیرکبیر متشنج شد!/ یکی از اساتید مجروح شد(+عکس)



 

اخبار سیاسی -  از انواع شعار و پلاکارد تا مجروح شدن یکی از اساتید؛
معارفه سرپرست دانشگاه امیرکبیر متشنج شد!

تغییر چند تن از روسای دانشگاه‌ها در دولت یازدهم که پیشتر واکنش های تند و تیزی همراه آورده بود، به نظر می‌رسد که وارد فاز جدیدی شده است؛ اتفاقاتی پشت پرده که پیشتر موجب شد رئیس دانشگاه تهران پس از انتخاب به شیوه‌ای منحصر به فرد، به عنوان سرپرست معرفی شود و امروز در قالب متشنج شدن معارفه سرپرست یک دانشگاه دیگر بروز کرده است.

تغییر چند تن از روسای دانشگاه‌ها در دولت یازدهم که پیشتر واکنش های تند و تیزی همراه آورده بود، به نظر می‌رسد که وارد فاز جدیدی شده است؛ اتفاقاتی پشت پرده که پیشتر موجب شد رئیس دانشگاه تهران پس از انتخاب به شیوه‌ای منحصر به فرد، به عنوان سرپرست معرفی شود و امروز در قالب متشنج شدن معارفه سرپرست یک دانشگاه دیگر بروز کرده است.

به گزارش «تابناک»، مراسم معارفه سید احمد معتمدی، سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر که صبح امروز با حضور معاون پارلمانی وزارت علوم -و البته بدون حضور خبرنگاران- در حال برگزاری بود، با شکستن درها و پنجره‌های سالن توسط برخی و ورود ایشان به سالن، به تشنج کشیده شد و به روایاتی بر هم خورد.

گزارش های دریافتی حاکی است که در این رویداد علاوه بر شکستن در و پنجره ساختمان فارابی، یکی از اساتید این دانشگاه هم مجروح شد و برهم زنندگان نظم نشست با سر دادن شعارهایی، مانع از ادامه مراسم شدند.

 

اخبار,معارفه سرپرست دانشگاه امیرکبیر

 

اخبار,معارفه سرپرست دانشگاه امیرکبیر

 

مهر به نقل از یکی از دانشجویان حاضران در این نشست نوشت: برنامه تودیع و معارفه قرار بود با حضور نماینده پارلمانی وزیرعلوم، جامعه دانشگاهی اساتید و کارکنان دانشگاه ساعت 10 صبح در سالن آمفی تئاتر ساختمان فارابی برگزار شود. با توجه به اینکه ظرفیت سالن تکمیل شده بود، انتظامات در ساختمان را بسته بود که یک سری از دانشجویان دانشگاه برای ورود به داخل سالن با انتظامات درگیر شده و در شیشه‌ای را شکسته و وارد سالن شدند. این موضوع نظم جلسه را هم زد و به دلیل مشکلاتی که پیش آمد، یکی از اساتید حاضر در جلسه از ناحیه دست مجروح شود.

فارس به نقل از اقبالی، مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه نوشت: مراسم معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر صبح امروز با حضور معاون پارلمانی وزارت علوم در حال برگزاری بود که عده‌ای با شکستن درها و پنجره‌های سالن وارد مراسم شده و مراسم را به هم زدند.

محمد حسین قائد شرف، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این باره به مهر گفت: اتفاقی که افتاد این بود که در ورودی ساختمان فارابی توسط تعدادی از دانشجویان شکسته شد. البته این اتفاق دو سال پیش نیز افتاده بود و در دفتر ریاست نیز توسط این دانشجو نماها شکسته بود. متاسفانه تعداد محدودی حضور دارند که از هر فضایی برای برهم زدن نظم دانشگاه استفاده می‌کنند و برایشان فرقی نمی‌کند چه فضایی باشد؛ تغییر ریاست یک بهانه بود. اگر کارنامه درسی این افراد هم بررسی شود بد نیست!

وی در تشریح اتفاقات رخ داده گفت: ابتدا جلسه آرام بود. دکتر معتمدی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر سخنرانی خوبی در ابعاد فرهنگی، علمی و مدیریتی داشت. سپس مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر نکاتی را در خصوص رعایت اخلاقیات ارایه کرد که انتهای جلسه این دانشجویان شروع کردند به شعار دادن و برهم زدن نظم جلسه تا فضایی را که دوست دارند ایجاد کنند.

آنچه پیش از بر هم خوردن مراسم روی داد:
 مراسم امروز درحالی آغاز شد که سید احمد معتمدی، سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر این نکته که «بنا داریم نشاط و شادابی را به دانشگاه برگردانیم»، گفت: با توجه به کاهش نشاط و شادابی در دانشگاه ها، مهاجرت و خروج نخبگان طی سال های گذشته چند برابر شده است. باید با همدلی و همکاری دانشگاهیان نشاط را در محیط دانشگاه بیشتر کنیم؛ فعالیت ها باید انجام شود و در کنار آنها حساسیت ها نیز رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی و فعالیت در حوزه دانشجویی و فرهنگی بسیار سخت است، گفت: می‌بایست با کمک همه گروه ها، اساتید، دانشجویان و نماینده ولی فقیه در دانشگاه راه حل هایی برای فعالیت های دانشجویی و فرهنگی پیدا کنیم. اتفاقات مهمی در بخش های علمی و آموزشی دنیا رخ داده است اما ما فاصله زیادی با این تغییرات داریم. به طور مثال رشته های میان رشته ای در دانشگاه های جهان بسیار تقویت شده‌اند اما ما در نظام آموزشی خود از این نوع رشته ها غافل بوده‌ایم.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه هیچ گاه برای انجام فعالیت های اجرایی هراسی نداشته ام، افزود: مسئولیت ریاست دانشگاه بسیار سنگین است و من سعی داشتم مسئولیت ریاست دانشگاه را برعهده نگیرم اما به دلیل علاقه ام به دانشگاه صنعتی امیرکبیر این مسئولیت را پذیرفته‌ام و با پذیرش این مسئولیت با تمام توان در خدمت دانشگاه خواهم بود.

پس از معارفه سرپرست، نوبت حجت الاسلام میراحمدی، رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود که پشت تریبون قرار گرفته و بگوید: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه با عظمتی است و تمام افرادی که از گذشته تا کنون پرچم این دانشگاه را به دست گرفته اند همواره برای نام پرافتخار این دانشگاه تلاش کرده اند.

وی با بیان اینکه با تمام قدرت در خدمت دکتر معتمدی، سرپرست دانشگاه است، افزود: ریاست دانشگاه کار بسیار سختی است و دکتر معتمدی به سختی این مسئولیت را پذیرفته اند.

در ادامه سعدالله نصیری قیداری، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه خوش نامی است و این دانشگاه با سابقه طولانی جوانان نخبه و مدیران بسیاری برای کشور تربیت کرده است بنابراین دانشگاه صنعتی امیرکبیر باید الگوی دیگر دانشگاه های کشور باشد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم با بیان اینکه مشورت با اعضای هیات علمی دانشگاه ها احترام به آنها است، گفت: در انتخاب رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با اعضای هیات علمی مشورت شد و فردی با بیشترین مقبولیت، رتبه علمی بالا و بیشترین مسئولیت اجرایی برای ریاست این دانشگاه انتخاب شد.

اخبار سیاسی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------