آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

روحانی: سلیقه‌های مختلف را بپذیریم / پیروزی در مذاکرات به نفع همه خواهد بود/اگر به حقوق ملت احترام بگذارند، زمان مذاکرات تمدید می‌شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار سیاسی  - روحانی: سلیقه‌های مختلف را بپذیریم / پیروزی در مذاکرات به نفع ایران، منطقه و همه خواهد بود

روحانی افزود: در روز امیرالمومنین (ع) و ساعات نزدیک افطار به صراحت می‌گویم دولت نیازمند حمایت همه اصحاب رسانه و رسانه‌هاست، نه برای خودش و نه به عنوان دولت یازدهم، بلکه برای اهدافی که اهداف ملی است.

رییس جمهور در دیدار با اصحاب رسانه گفت: در صورتیکه طرف مقابل به حقوق ملت ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی احترام بگذارد، زمان مذاکرات را در صورت لزوم تمدید می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار اصحاب رسانه که در سالن جنبی سالن اجلاس سران برگزار شد، در ابتدای سخنان خود با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر گفت: فرصت تا اذان بسیار کم است، اما در همین فرصت کوتاه می‌خواهم از بیان سحرگاه امروز مولای متقیان حضرت علی (ع) شروع کنم که گفت: بسم‌الله و بالله وعلی ملة رسول‌الله فزت ورب الکعبه. کسی که در لحظه خطر و موقعی که شمشیر زهرآلود بر فرق مبارکش وارد می‌شود نه هدف را فراموش می‌کند و نه راه و نه یار را فراموش می‌کند. در آن موقع به یاد خدا و به یاد رسول‌الله است و با خدای کعبه،‌ کعبه‌ای که مولود آن است سخن می‌گوید و او را یاد می‌کند.

رییس جمهور کشورمان ادامه داد: بیایید کاری کنیم که خداوند را از یاد نبریم. انقلاب و اسلام را از یاد نبریم. ملت و سرزمین خود را از یاد نبریم و وحدت ملی را که پایه اساسی قدرت ملی است را فراموش نکنیم.

وی ادامه داد: این سخن درست است که نیاز به فرصت بیشتری است که شما اصحاب رسانه سخنان خود را بیان کنید و من نیز در آن فرصت باز نظرات خود را بدون پرده و صریح بیان کنم.

روحانی افزود: در روز امیرالمومنین (ع) و ساعات نزدیک افطار به صراحت می‌گویم دولت نیازمند حمایت همه اصحاب رسانه و رسانه‌هاست، نه برای خودش و نه به عنوان دولت یازدهم، بلکه برای اهدافی که اهداف ملی است.

رییس قوه مجریه ادامه داد: آن را بنویسیم، بر آن اصرار کنیم، تیتر کنیم و ترویج کنیم که خواست ملت است. امروز مردم ما اشتغال می‌خواهند در روزگاری که این همه جوانان تحصیل‌کرده در کشور هستند، بیکاری وجود دارد. مردم پایان رکورد تورمی را می‌خواهند، در روزگاری که در طول 40 سال گذشته هیچ گاه بیکاری، تورم و رکود به اندازه زمان قبل از آغاز فعالیت دولت یازدهم نبوده است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه مردم حل مشکلات اجتماعی، وحدت و اتحاد را می‌خواهند، گفت: نگذاریم که دیگران ما را از هم جدا کنند، ما برادریم. امیرالمومنین حتی کسانی که به جنگ با حکومت او به پا خواسته بودند آن‌ها را برادران و اهل قبله خواند. آن‌هایی که در جنگ صفین در برابر او شمشیر کشیدند از آن‌ها کلمه برادری را دریغ نکرد.

رییس جمهور ادامه داد: هرکسی را که به نفع نظام و حکومت سخن گفت‌ او را فردی وابسته به قدرت و یا رسانه او را وابسته به قدرت لقب ندهیم. و هرکسی که نقدی با صدای بلند و حرفی را در راستای نقد مسیر حرکت به زبان آورد، او را به عنوان وابسته به بیگانه لقب ندهیم.

روحانی افزود: آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم. همدیگر را تحمل کنیم، همه به انقلاب، نظام، کشور و فرهنگ ایرانی و اسلامی افتخار می‌کنیم. سلیقه‌های مختلف را بپذیریم. دنیای امروز دنیای یک دستی نیست، بلکه دنیایی متنوع و متکثر است.

رییس قوه مجریه با اشاره به مذاکرات تیم مذاکره‌کننده کشورمان با گروه 1+5 گفت: اگر امروز برای ما روشن شود که طرف مقابل ما در برابر حقوق و نظرات ملت ایران در چارچوب مقررات بین‌المللی احترام قائل است، به مذاکرات ادامه می‌دهیم و اگر ضروری و لازم باشد، زمان مذاکره را تمدید می‌کنیم.

رییس جمهور در مراسم دیداراصحاب رسانه در بخشی از سخنان خود گفت: در حال حاضر تیم مذاکره‌کننده کشورمان با حوصله در حال انجام مذاکرات است و برای دولت سخت است که وزیر خارجه‌اش برای مدت مدیدی در خارج باشد، ولی ما این را پذیرفتیم و این کار را انجام دادیم تا به دنیا نشان دهیم که اهل مذاکره و منطق هستیم.

روحانی گفت:‌ آنچه که ما در این مذاکرات می‌خواهیم برد - برد است، چیزی که به نفع همه خواهد بود. پیروزی در این مذاکرات به نفع ملت ایران، منطقه و همه خواهد بود.

رییس جمهور با بیان اینکه ما به خاطر ثبات منطقه و منافع جهانی مذاکره می‌کنیم و برای طرف مقابل نیز روشن شده است، گفت: تحریم‌ها ما را وادار به مذاکره نکرده است. ما از تحریم‌ها نترسیده و نمی‌ترسیم.

رییس جمهور گفت: ‌برنامه‌های دولت برای عبور از مشکلات بدون درنظر گرفتن حاصل این مذاکرات بوده است. و از سوی دیگر امیدواریم که طرف مقابل نیز واقعیت را درک کرده باشد.

در این دیدار برخی از مدیران عامل خبرگزاری‌ها، مدیران مسئول روزنامه‌ها، اساتید روزنامه‌نگاری، مدیران روابط عمومی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی،‌ تعدادی از خبرنگاران رسانه‌ها و همچنین علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ افخم سخنگوی وزارت خارجه، نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور، صادق مشاور رسانه‌ای رییس جمهور،‌ آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور و ... حضور دارند.

اخبار سیاسی -  ایسنا


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------