آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

نظر هاشمی و خاتمی در مورد فعالیت اصلاح‌طلبان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبارسیاسی - نظر هاشمی و خاتمی در مورد فعالیت اصلاح‌طلبان

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت:نظر آقایان هاشمی و خاتمی این است که برای حرکات آینده مان توسط احزاب تابلودار و مشخص حرکت کنیم و با رایزنی هایی که خواهیم کرد، افرادی را برای مجلس آینده آماده کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین "محسن رهامی" شب پنج شنبه در مراسم افطاری جمعی از اصلاح طلبان استان قم که به میزبانی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان قم برگزار شد، با تأکید بر این که نخبگان نقش کلیدی در جامعه و هدایت افکار عمومی دارند، گفت: اصلاح جامعه دست نخبگان است و اگر آن ها درست فکر کرده و مشکلات جامعه را به درستی درک کنند، می توانند جامعه را خوب هدایت کنند اما اگر درک و تحلیل غلطی از اوضاع داشته باشند، جامعه دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: امروز می بینیم که به دلیل درک نادرست برخی از افرادی که به اسم علمای جهان اسلام خود را مطرح می کنند، جامعه اسلامی دچار مشکلاتی مثل بحث اختلاف شیعه و سنی و یا جریاناتی مثل داعش شده است و این مصیبتی است که دنیای اسلام گرفتار آن شده است؛ اگر این مسئله درک نخبگان از اوضاع یک جامعه حل نشود، همچنان دچار مشکل خواهیم بود.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود به بحث امراء و مدیران جامعه برای پیشبرد صحیح جامعه اشاره کرد و گفت: اگر در جامعه ای امراء و مدیران صالحی داشته باشیم و از بالاترین مقامات تا پایین ترین آن ها درست تصمیم بگیرند، طبیعی است که آن کشور خوب اداره می شود اما اگر این گونه نشد، شاهد مسائلی چون فساد و... خواهیم شد.

وی با بیان این که اگر در جامعه ای عدالت اجرا نشد به این دلیل است که مدیران آن فاسد هستند، گفت: حاکمان مستبد، جامعه را متملق و چاپلوس بار می آورند.

" رهامی " در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از مشکلات اجتماعی موجود در کشور و بیان این که امروز قسمتی از زندگی یومیه ما در حال تهدید شدن است، گفت: به برکت انتخابات های مختلف می توانیم مدیران کشور را خودمان انتخاب کنیم و اگر مدیران درستی انتخاب شدند می توان به حل مشکلات بسیاری فکر کرد.

وی افزود: آن دسته از افرادی که امروز از بیکاری، تورم و مشکلات دیگری از این قبیل گلایه دارند باید بدانند که یک مدیر سالم و کاربلد تا حد زیادی می تواند این مشکلات را برطرف کند و از طرفی یک مدیر و رئیس جمهور ناسالم با تصمیم گیری های غلط و به کارگیری افراد ناسالم، این مشکلات را زیادتر خواهد کرد و این مسائلی است که باید به جامعه منتقل کرد.

این فعال سیاسی گفت: اصل این است که مسئول و یا رئیس جمهور به درد مردم بخورد و افراد سالمی را به کار گیرد و فرقی هم نمی کند که اصولگرا یا اصلاح طلب باشد، نه این که افرادی ناسالم را روی کار بیاورد.

وی با اشاره به اشکالات دولت قبل خاطرنشان کرد: وقتی مطرح شد که مرتضوی به عنوان رئیس تأمین اجتماعی به 35 نماینده مجلس پول داده است، خود مرتضوی آمد گفت که من به 150 نماینده مجلس پول داده ام؛ قطعا عدم تأیید صلاحیت آدم های صالح توسط شورای نگهبان نتیجه را این طور می کند.

" رُهامی " افزود: وقتی قرار باشد نظارت درستی کنند و آن را به خوبی انجام ندهند نتیجه این گونه می شود؛ مثلا شورای نگهبان آقای دکتر ربیعی را برای انتخابات شورای شهر تهران رد می کند اما ایشان می آید و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می شود و از آن طرف آقای علوی برای انتخابات مجلس رد صلاحیت می شود ولی از آن طرف وزیر اطلاعات می شود.

وی در ادامه با تأکید بر این که باید از کوچکترین فضا و امکان برای اصلاح جامعه استفاده کنیم و برای مثال اگر نمی توانیم به 100 برسیم حداقل به 20 برسیم، گفت: نظر آقایان هاشمی و خاتمی این است که برای حرکات آینده مان توسط احزاب تابلودار و مشخص حرکت کنیم و با رایزنی هایی که خواهیم کرد، افرادی را برای مجلس آینده آماده کنیم.

دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، خطاب به اصلاح طلبان حاضر در جلسه گفت: به حد کافی در سال های قبل از تفرقه ضعیف شده ایم و از این رو باید از این پس نیروهای مان را روی هم بگذاریم و به نوعی یک کاسه شویم.

وی خاطرنشان کرد: قطعا اگر با تمرکز و اتحاد بیشتری وارد انتخابات شورای شهر تهران می شدیم، قطعا آن را می گرفتیم و از این رو معتقدم بازسازی نیروهای اصلاح طلب ضرورت دارد.

" رُهامی " گفت: شورای هماهنگی نیروهای اصلاح طلب با احزاب تابلو دار فعالیت می کند و شورای مشورتی هم که زیر نظر آقای خاتمی کار می کند، قرار نیست کار حزبی داشته باشد؛ آقای دکتر عارف هم می خواهد با این مجموعه کار کند.

وی با بیان این که اگر نیروهای اصلاح طلب یک کاسه و متحد شوند، نتایج مفید آن راخواهند دید، یادآور شد: تا سه روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، آقای قالیباف با حدود 37 الی 38 درصد آرا نفر اول بود و بعد از او آقایان ولایتی و جلیلی و نفر چهارم نیز آقای دکتر روحانی با حدود 10 درصد آرا و بعد هم آقای دکتر عارف بودند؛ قطعا اگر آن جلسه آخری که با محوریت آقای خاتمی برگزار شد به نتیجه نمی رسید، ما بازنده انتخابات بودیم، اما این تصمیم گیری اصلاح طلبان و متحد شدن حول محور آقای روحانی ناشی از تدبیر بود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در انتخابات سال 84 نیز اگر احمدی نژاد برنده انتخابات شد، به دلیل بی تدبیری بود که خودمان بر سر خودمان آوردیم؛ بی تدبیری ها، یکدندگی ها و قد بازی ها باعث شد اتحاد مورد نظر حاصل نشود اما در انتخابات 92 به دلیل اتحاد ناشی از تدبیر ما، آن جریانی که خودش را از پیش برنده انتخابات می دانست، نتوانست به نتیجه برسد چون تدبیر لازم را نداشتند.

وی در ادامه با بیان این که نباید افراد مختلف را از خود برانیم و دور کنیم، گفت: متأسفانه ما با برخی حرکات خود در مقاطعی مثل 84 آدم هایی را که می توانستیم نگه داریم نگه نداشتیم؛ برای مثال خدمت آقای ناطق نوری رفتم و گفتم ما در مجلس اول فکر می کردیم که اگر شما را استیضاح کنیم تمام مشکلات کشور حل می شود در حالی که جوان بودیم و تند رفتیم.

" رهامی " با بیان این که باید همه نیروهای خود را نگاه داشته و متحد باشیم، گفت: لازمه چنین شرایطی وقت گذاشتن است و هرکس به اندازه خود باید همت کند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات اخیر شورای شهر تهران اعتماد به نفس من را بالا برد زیرا با این که پول بالایی نداشتیم و فقط در چند روز آخر در این خصوص فعالیت کردیم، 50 درصد شورای شهر تهران را گرفتیم؛ قطعا با تدبیر می توان مملکت را به خوبی پیش برد.

این فعال سیاسی در ادامه سخنان خود گفت: در شرایط کنونی مردم روحانی را رئیس جمهور می دانند و همه مدیران کنونی و مدیران در استان ها، حتی اگر از دولت احمدی نژاد باقی مانده باشند، امروز به حساب دولت روحانی نوشته می شوند و مردم امروز می گویند مسئولان دولت روحانی هستند.

وی افزود: هر مدیری در حیطه مسئولیت خود باید فتوکپی رئیس جمهور و دولت باشد و بدانیم اگر مردم می خواستند همان مدیران دولت قبل روی کار باشند به جلیلی رأی می دادند.

" رهامی " در ادامه سخنان خود با تأکید مجدد روی وحدت بین نیروهای اصلاح طلب، تأکید کرد: با احترام به شخصیت های بزرگی چون آیت الله هاشمی رفسنجانی و جناب آقای خاتمی، بدانیم دوره آدم های کاریزماتیک و ژنرال تمام شده و دنیا، دنیای جزیره های کوچک و یا دنیای خرد جمعی است؛ مثلا امروز در آمریکا هر رئیس جمهوری روی کار بیاید فرق نمی کند و به فرد وابسته نیست.

وی در پایان گفت: فراموش نکنیم امروز دوره خرد جمعی و دوره عقل های کوچک است و تجربه نیز نشان داده درصد خطای تصمیم گیری بر اساس خرد جمعی بسیار کمتر از درصد خطای نخبگان است. 

اخبار سیاسی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------