آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

چگونه می‌توانند ادعای نمایندگی ملت را داشته باشند؟



اخبار,استیضاح وزیر علوم

اخبار سیاسی - محمدحسین شیخ محمدی: چگونه می‌توانند ادعای نمایندگی ملت را داشته باشند؟

امیدوارم روز استضیاح دکتر فرجی دانا و رییس جمهور با قدرت در مجلس حضور پیدا کنند و بسیاری از حقایق و تخلفات رو برای مردم ایران بازگو کنند. اکثریت نمایندگان هم با عدم رای به استضیاح وزیر علوم اجازه ندهند حرکت اصلاحی وزیر علوم که مورد تایید دانشجویان و دانشگاهیان است متوقف شود.

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان در گفتگو با سلام نو گفت: متاسفانه طی هشت سال گذشته دانشگاه در کشور ما در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد. تنگ نظری، غرض ورزی و سیاسی کاری مسئولین وقت وزارت علوم هزینه‌های سنگینی را به داشگاه و دانشگاهیان وارد کرده بود. برخورد با فعالان دانشجویی و تشکل‌های منتقد دولت وقت، احضار فعالان دانشجویی به کمیته‌های انضباطی و دادگاه‌ها، اعمال محدودیت‌های جنسیتی در پذیرش دانشجویان، لغو مجوز انجمن‌های اسلامی و دیگر تشکل‌های قانونی غیر هم سو با دولت، جذب هیئت علمی بر اساس معیارهای غیر علمی و انتساب‌های جریانی، بازنشستگی و ممنوع التدریس کردن اساتید، محروم کردن دانشجو‌ها از تحصیل، امنیتی شدن شدید فضای دانشگاه‌ها و.... نمونه‌هایی از سیاست‌های اقتدارگرایانه وزارت علوم دولت نهم و دهم در دانشگاه‌ها بود، امروز هم که خبر‌هایی از سه هزار پرونده بورسیه غیر قانونی به گوش می‌رسند، که به معنی نادیده گرفتن حق ۳۰۰۰ دانشجوی مستعد برای تحصیل در مقاطع بالا‌تر است.

وی با اشاره به وضعیت اسفبار آموزش عالی در دولت اصولگرایان به پایگاه خبری تحلیلی سلام نو گفت: روندهای فراقانونی و حذفی که موجب پایمال شدن حقوق اولیه دانشجویان، اساتید و دلزدگی آنان از سیاست‌های نظام و مسئولین کشور شده بود و نتیجهٔ اون صدمه دیدن وجهه علمی کشور، تبدیل فضای دانشگاه به محیطی رخوت آلود و از دست رفتن پویایی فضای دانشجویی، خالی شدن دانشگاه‌ها از نخبگان با خروج آن‌ها از کشور، که در ‌‌نهایت شاهد استحالهٔ دانشگاه به نهادی کم‌اثر و سرخورده، نابودی هویت دانشگاه و خروج ان از مسیر توسعه و پیشرفت طی این ۸ سال بودیم.

شیخ محمدی کیفیت فعلی مدیریت وزارت علوم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: عملکرد فرجی‌دانا را افتخار آمیز‌ترین و موفق‌ترین بخش کارنامه دولت تدبیر و امید می‌دانم. انتصابات خوب وزیرعلوم در پست‌های کلیدی، اهتمام ایشان برای رونق فضای علمی دانشگاه، رونق گرفتن فعالیت‌های دانشجوی و فرهنگی که موجب پویایی و شادابی دانشگاه شد، سپردن مدیریت دانشگاه‌ها به مدیران غیر سیاسی و دانشگاهی، پیگیری در خصوص بورسیه‌های غیرقانونی و فساد مدیران اسبق وزارتخانه، برخورد با بی‌عدالتی‌ها و.. از اقدامات قابل تحسین وزیر علوم و تیم ایشان هستند.

این فعال جوان اصلاح‌طلب در خصوص طرح استیضاح فرجی دانان تاکید کرد: من هم مثل اکثر دانشگاهیان این استیضاح را سیاسی و غیر منطقی می‌دانم، وزیر علوم به علت رفع تخلفات دولت قبل و برخورد با مفاسد و استیفای حقوق ملت و اجرای قانون اساسی، ایستادگی مقابل بی‌قانونی‌ها و ظلم‌های وارد شده به دانشجویان و دانشگاهیان قراره استیضاح شود، اتفاقی که در تاریخ مجالس ایران بی‌نظری است. به طور مثال طبق قانون اساسی حق تحصیل از بدیهی‌ترین حقوق یک انسان است. اصل سی‌ام قانون اساسی کشورمان بر وظیفه دولت برای گسترش تحصیلات عالیه برای همگان تاکید کرده و حق تحصیل را برای همه محفوظ می‌داند.

وی ادامه داد: اما با کمال تعجب شاهد هستیم اجرای قانون اساسی تبدیل به یکی از دلایل استضیاح وزیر محترم علوم شده است، نمایندگانی که وظیفهٔ قانون گذاری و نمایندگی حقوق ملّت را برعهده دارند انتظار دارند وزارت علوم مانند ۸ سال گذشته بر خلاف قانون اساسی، حق تحصیل را تبدیل به «ابزاری برای کنترل دانشجویان» کند. نمایندگانی که حق ادامه تحصیل به شهروندان خود را نمی‌دهد چگونه می‌تواندند ادعای عدالتخواهی و نمایندگی ملت را داشته باشند؟ مجلسی که باید ضامن اجرای مناسب قانون در کشور باشد با رفتار‌های سیاسی و درخواست‌های غیرقانونی از وزیر علوم، امید به اجرای عدالت و احیای حقوق مظلومان را به یاس بدل کرده است. سخت می‌شود از چنین مجلسی انتظار استیفای حقوق ملت را داشت.

شیخ محمدی در پایان گفت: مخالفین وزیر علوم در تلاشند با فشارهای سیاسی و جنجال‌های رسانه‌ای و با هدف جلوگیری از اجرای صحیح برنامه‌های دولت منتخب و سیاسی کردن امور وزارت علوم به رفتارهای غیرعلمی و غیرقانونی خود در دانشگاه‌ها ادامه دهند، افرادی که ارامش حاکم بر دانشگاه‌ها را مانعی جدی در راستای پیشبرد سیاسیت‌های افراطی خود می‌دانند. من امیدوارم روز استضیاح دکتر فرجی دانا و رییس جمهور با قدرت در مجلس حضور پیدا کنند و بسیاری از حقایق و تخلفات رو برای مردم ایران بازگو کنند. اکثریت نمایندگان هم با عدم رای به استضیاح وزیر علوم اجازه ندهند حرکت اصلاحی وزیر علوم که مورد تایید دانشجویان و دانشگاهیان است متوقف شود.

اخبار سیاسی - سلام نو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------