واکنش فرمانده ناجا به اظهارات رئیس‌جمهور



اخبار, واکنش فرمانده ناجا به اظهارات رئیس‌جمهور

اخبار سیاسی - واکنش فرمانده ناجا به اظهارات رئیس‌جمهور

سردار احمدی مقدم در خصوص شایعات مطرح شده مبنی بر حضور عناصر داعش در ایران، گفت: عملیاتی که ارتش عراق در برابر گروه های تروریستی انجام دادند عملیات موفقیت آمیزی بوده و این نویددهنده این است که گروهک های تروریستی مثل داعش از مرزهای ما دور شده اند.

سردار احمدی‌مقدم در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور درباره گشت ارشاد گفت: نیروی انتظامی در چارچوب قانون وظیفه خود را درباره حجاب و عفاف انجام می‌دهد.

به گزارش تسنیم سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی امروز دوشنبه در حاشیه نشست معاونان سیاسی امنیتی استانداری های سراسر کشور در جمع خبرنگاران در خصوص سخنان روز گذشته رئیس جمهور درباره عفاف و حجاب و اینکه این مشکل با ون و مینی بوس حل نمی شود، گفت: رئیس جمهور در چارچوب قانون موضوع را پیگیری می کنند.

وی افزود: ما در اولویت اقدامات فرهنگی بر انتظامی تردیدی نداریم و اینکه حل مشکل عفاف و حجاب به علما و نخبگان سپرده شود را کار شایسته ای می دانیم، چرا که این جمع وظیفه فرهنگی دارند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی در چارچوب قانون وظیفه خود را در قبال عفاف و حجاب انجام می دهد، تصریح کرد: مسئولیت در این حوزه با دولت است و بدون هماهنگی با دولت و قوه قضائیه اقدامی انجام نمی دهیم و اقدامات انتظامی را نافی اقدامات فرهنگی نمی دانیم.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: به هر حال اعتقاد بر این است که کار فرهنگی زودبازده نیست و اگر کسی تخلفی می کند باید براساس قانون با وی برخورد شود و ما نیز بر این موضوع معتقد هستیم که اولویت ما نباید برخورد انتظامی باشد. بنده تعارضی در سخنان رئیس جمهور با اقدامات ناجا ندیدم.

وی تصریح کرد: ناجا باید ایستگاه آخر در این موضوع باشد، اما به دلیل عدم تحرک سایر دستگاه ها این وظیفه به دوش ناجا گذاشته شده که امیدواریم با همکاری دولت و رئیس جمهور مسئولیت ناجا در این زمینه کم شود.

فرمانده ناجا در خصوص طرح مطرح شده در مجلس در حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر و اینکه آیا از ناجا نیز در جلسات کمیسیون مربوطه مجلس شرکت می کنند یا خیر؟ گفت: طبیعتا مجلس در چنین ایامی اگر موضوعی را در کمیسیون مطرح کند، از ما نیز دعوت می کنند و نظرخواهی می کنند و در صورت نیاز در این جلسات شرکت می کنیم.

سردار احمدی مقدم در خصوص شایعات مطرح شده مبنی بر حضور عناصر داعش در ایران، گفت: عملیاتی که ارتش عراق در برابر گروه های تروریستی انجام دادند عملیات موفقیت آمیزی بوده و این نویددهنده این است که گروهک های تروریستی مثل داعش از مرزهای ما دور شده اند.

وی اضافه کرد: در هیچ نقطه ای از مرزهای مان با داعش روبرو نیستیم چه برسد به اینکه در داخل کشور با آنها روبرو شویم.

فرمانده ناجا در خصوص نصب پرچم های داعش در برخی شهرهای جنوب شرقی کشور و جمع آوری پول برای کمک به داعش، تصریح کرد: خیر، چنین چیزی گزارش نشده، اما به هر حال طبیعی است هر جریانی طرفداری داشته باشد و کاری انجام دهد، اما این اقدام و این بحث هیچ عقبه اجتماعی در جامعه ما به خصوص غرب و شرق کشور ندارد و با هیچ استقبالی روبرو نشده، حتی ما در مناطق کردنشین مشاهده کردیم که وقتی داعش به مناطق کردنشین عراق از جمله کرکوک و اربیل حمله کردند موج همراهی و کمک های مردمی به سمت ملت عراق سرازیر شد. اینها عددی نیستند که بخواهند چالشی برای جمهوری اسلامی ایران بوجود آورند.

سردار احمدی مقدم گفت: چون ماهیت این گروهک ها خرابکاری و ضد امنیتی است اگر در داخل مشاهده کنیم که کسانی از این گروه حمایت و طرفداری می کنند به عنوان یک جرم امنیتی برخورد شدیدی با آنها می کنیم. البته ممکن است خانواده ها به ما گزارش هایی دهند که فرزندانشان تمایل به جذب این گروه ها دارند و ما اقدامات لازم را انجام می دهیم اما محل نگرانی نیست و نیروهای ما آمادگی دارند داعش و هر گروه تروریستی را سرکوب کنند و اساسا در حدی نیستند که جمهوری اسلامی ایران را با چالش مواجه کنند.

وی با بیان اینکه ما در مناطق سنی نشین چه در غرب و چه در شرق هیچ استقبالی از داعش ندیدیم و اساسا غرابتی نیز با اهداف تند سلفی ندارند، گفت: دنیای غرب تلاش دارد چهره اسلام را با داعش همراه کند و این جزوی از سیاست های استکبار است و به هدف خود نایل نخواهند شد.
اخبار سیاسی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------