آخرین اخبار سیاسی

دور جدید طرح حجاب و عفاف  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

برخوردهای خیابانی در موضوع حجاب؛ بدون‌ برنامه، بی‌قاعده و فاقد تدبیر | «تذکر خاص» به آمران طرح «نور»

دور جدید طرح حجاب و عفاف در میادین و خیابان‌های مهم اغلب شهرهای بزرگ کشور چنان گسترده و پرحاشیه آغاز شد که عده‌ای آن را لشگرکشی خیابانی…

هاشمی رفسنجانی: با صراحت اعلام می‌کنیم که فلسطینیان را مسلح کردیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاسی - هاشمی رفسنجانی: با صراحت اعلام می‌کنیم که فلسطینیان را مسلح کردیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: غزه‌ای که در دوران مقاومت خود را مسلح کرد توانست 50 روز مقاومت کند و سرانجام با التماس اسرائیل آتش بس برقرار شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که مواجهه مسلمانان با دشمنانی همچون اسرائیل بدون حمایت دولت‌ها امکان پذیر نیست، اظهار کرد: اگر دولت‌های اسلامی واقعا بخواهند که به اسلام عمل کنند هیچ حجتی برای ترک تکلیف خود ندارند و باید این اقدام را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین با بیان این‌که خداوند مکررا مسلمانان را عتاب می‌کند که چرا در راه مستضعفین و مظلومین و در مقابل ادعاها و اعلام حضورهای ناحق جهاد نمی‌کنید خاطرنشان کرد: جهان اسلام از حدود 60کشور اسلامی تشکیل شده است. قرآن کریم از مسلمانان وحدت خواسته و آن‌ها را از تنازع نهی صریح کرده و به آن‌ها در این زمینه هشدارهایی داده است که چنان‌چه تنازع داشته باشید فشل می‌شوید و ابهت خود را از دست می‌دهید.

وی با تاکید بر این‌که شرایط امروز امت اسلامی چیزی نیست که مورد رضایت خداوند متعال باشد، اظهار کرد: ما حق نداریم که نعمات ارزشمندی که خدای متعال در اختیار مسلمانان جهان قرار داده است را هدر بدهیم. مشکل کار ما اینجاست که ما با یکدیگر متحد نیستیم و تصمیم گرفتن مشترک برای ما به امری دشوار تبدیل شده است که این اتفاق تضییع حق مسلمین است و به فکری دقیقی نیاز دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به چگونگی به اجرا درآمدن صحبت‌های مطرح شده در همایش‌های وحدت مسلمین گفت: علما و بزرگان می‌توانند تصمیمات بزرگی در زمینه تصمیم‌گیری مشترک انجام دهند به طور مثال ما چندی پیش مشاهده کردیم که پس از فراخوان آیت‌الله سیستانی از مردم برای مقابله با گروه داعش مردم استقبال باشکوهی کردند و برای مقابله با این گروه هجوم می‌آوردند.

وی با بیان این‌که ما در این موضوع مشاهده کردیم که یک عالم بدون دراختیار داشتن ابزار اجرایی و امکانات توانست نتیجه خوبی بگیرد تاکید کرد: اکثر علما در بلاد خود دارای نفوذ و شخصیت تاثیرگذاری هستند.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این‌که مواجه با دشمنانی همچون اسرائیل بدون مشارکت دولت‌ها امکان پذیر نیست گفت: دولت‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند. چنانچه دولت ها بخواهند به اسلام عمل کنند هیچ حجتی برای ترک تکلیف ندارند و باید این اقدام را انجام دهند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر یک دولت اسلامی در دنیا از مستضعفین حمایت می‌کند اظهار کرد: امروز سالهاست ایران تحت تحریم‌ همه جانبه است. در سال‌های اخیر نیز تحریم‌ها همه گیرتر شده است، اما با صراحت اعلام می‌کنیم که ما فلسطینیان را برای دفاع از غزه مسلح کردیم ما با صراحت قبول کردیم که حزب الله لبنان را مسلح کردیم تا در جنگ 33 روزه مقاومت کرده و پشت اسرائیل را بر زمین بمالد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: غزه‌ای که در دوران مقاومت خود را مسلح کرد توانست 50 روز مقاومت کند و سرانجام با التماس اسرائیل آتش بس برقرار شود. 

اخبار سیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------