آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

آقای جنتی! در بولتن‌ها محدود نباشید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار سیاسی - آقای جنتی! در بولتن‌ها محدود نباشید

آیت الله جنتی که پیشتر نیز در چندین مورد بر مبنای اطلاعاتی که خود گفته است به او داده شده در سخنرانی‌های خود کسانی را متهم کرده است، همزمانی اظهارات نماز جمعه‌ی اخیرش با انتشار گزارشی در یک خبرگزاری خاص، می‌تواند سرنخ اطلاعات او باشد.

به گزارش انصاف نیوز، ساعتی پیش از شروع نماز جمعه، خبرگزاری تسنیم در گزارشی به وضعیت 74 نفر از کسانی پرداخت که در یک سال گذشته از وزارت نفت کنار گذاشته شده اند. ساعتی بعد، بخشی قابل توجه از خطبه‌ی آیت الله جنتی به همین گزارش مربوط بود.

با توجه به نزدیکی زمان انتشار این گزارش که به عنوان گزارش اختصاصی آن خبرگزاری منتشره شده، با سخنرانی آیت الله جنتی، نمی‌توان گمان کرد که او به صورت آنلاین خبرهای این خبرگزاری را رصد می‌کرده و در آن فاصله‌ی کم با خواندن کامل آن به این نتیجه رسیده که به صورت مفصل به آن بپردازد.

بخشی از اظهارات جنتی در نماز جمعه‌ی اخیر: «رهبری فرمودند به اسم اعتدال نیروهای مومن را کنار نزنید. پس چرا در وزارتخانه ای 74 مهندس را با سطح بالای علمی به اسم بی سواد بیرون می‌کنند. که در نهایت، این مهندسین جدول ارائه کردند که سوابق تحصیلی ما این است و ما رتبه بالای علمی داریم، چه کسی باید به این رفتارها اعتراض کند. دارند اینگونه بچه‌های انقلابی را حذف می‌کنند. اینها بروند، مشخص است که کسانی می‌آیند که فتنه دوست‌اند و یار فتنه گران».

در حالی که جنتی می‌گوید «این مهندسین جدول ارائه کرده اند که سوابق تحصیلی ما این است و ...»، اما خبرگزاری تسنیم ادعا کرده که خبرنگار این خبرگزاری آن را تهیه کرده و منتشر کرده است: «خبرگزاری تسنیم، برای بررسی صحت اظهارات وزیر نفت، سوابق تحصیلی و عملکردی برخی از مدیران صنعت نفت که در دولت یازدهم از سمت خود برکنار شده‌اند را طی جدول ذیل بررسی کرده است».

دریافت بولتنی مشترک، قوی ترین احتمالی است که برای این همزمانی در اظهارنظر مشابه داده می‌شود؛ بولتنی که از پیش در اختیار آیت الله جنتی قرار گرفته و اظهارنظر امروز بر مبنای آن انجام شده و آن خبرگزاری نیز پس دریافت همان بولتن، آن را به عنوان گزارش اختصاصی خود منتشر کرده است.

البته به نظر می‌رسد با توجه به کادر حرفه‌ای این خبرگزاری، شاید آنها احتمال نمی‌داده‌اند که امروز آقای جنتی آن را به آن شکل در نماز جمعه مطرح کند، وگرنه برای اینکه گمانه زنی اینچنینی به وجود نیاید، احتمالا پس از اظهارات آیت الله جنتی در نماز جمعه، به عنوان پیگیری سخنان او آن گزارش را ساعتی بعد منتشر می‌کردند.

ماجرای اخراج دانشمندان هسته‌ای از سازمان انرژی اتمی، که چند وقت پیش از سوی آیت الله جنتی در نماز جمعه مطرح شد، نمونه‌ای از همین دست اطلاعات بولتنی است که پس از تکذیب ماجرا توسط مسوولان دولتی، وی گفته بود که آن اطلاعات را آنچنان به او منتقل کرده بودند.

اتهام آیت الله جنتی به سیدمحمد خاتمی برای دریافت یک میلیارد دلار از عربستان نیز بر مبنای اطلاعات غلطی بود که بعدها توسط خود حامیان این جریان سیاسی نیز تکذیب شد.

درباره‌ی لیست 74 نفره هنوز نمی‌توان نظر قطعی داد، اما به نظر می‌رسد آیت الله جنتی برای جلوگیری از سوء استفاده و تکرار مواردی که پیشتر تکذیب شده بود، از دریافت و توجه ویژه به بولتن‌هایی از این دست اجتناب کند.

اخبار سیاسی - سایت انصاف نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------