آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

توصیه‌های‌ اژه‌ای به‌روسای دادگستری‌کشور



اخبار,اخبار سیاسی,محسنی اژه ای


اخبار سیاسی - توصیه‌های‌ اژه‌ای به‌روسای دادگستری‌کشور

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به وظیفه سنگین قضات گفت: خیلی‌ها به دلیل عملکرد فرزندانشان با انقلاب زاویه پیدا کرده‌اند یا موقعیت اجتماعی و کاری خود را از دست داده‌اند. به همین دلیل روسای دادگستری باید فوق‌العاده مراقب باشند؛ زیرا در تعمیق و توسعه امور فرهنگی خیلی موثر هستند..

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در همایش روسای کل دادگستری‌های کشور که در مجتمع میلاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران مرکب از سه قوه است که قوه قضائیه به صورت مشخص در تحقق و بسط عدالت وظیفه دارد و در این موضوع عامل نیروی انسانی بسیار مهم است.

به گزارش میزان، معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه قوه قضائیه برای موفقیت نیاز به برنامه، تشکیلات و نیروی انسانی دارد در صورتی که نیروی صالح و عالم در اختیار قوه قضائیه باشد، می‌تواند برنامه خوبی نیز ارائه دهد،  افزود: موفقیت هر دستگاهی بخصوص دستگاه قضا که می‌خواهد عدالت‌گستر باشد در گرو عامل نیروی انسانی است و این نیروی انسانی ساخته نمی‌شود جز با الهام گیری از فرهنگ قرآنی و اسلام ناب.

محسنی‌اژه‌ای گفت: هزارها و میلیون‌ها انسان نمی‌توانند کار یک انسان ساخته شده با تربیت دینی را انجام دهند و ما شاهد بوده‌ایم که انسان‌هایی که در طول تاریخ تحول‌گرا بوده‌اند توانسته‌اند تاریخ را عوض کنند.

وی افزود: در عصر خودمان یک انسان سالم، صالح و تربیت شده، امام خمینی (ره) بود که با تربیت اسلامی آموزش دیده بود.

محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: امام یک روحانی تربیت شده در مکتب امام جعفر صادق (ع) بود که توانست تحول و تلاطمی را در دنیا بوجود آورد. به دلیل اقدامات امام خمینی (ره) بسیاری از کشورهای دنیا باور کردند که می‌توان در مقابل ظلم ظالمان دنیا ایستاد، انقلاب امام فرهنگی بود. انقلابی بود که خون بر شمشیر پیروز شد و پیروزی خون بر شمشیر بر اساس فرهنگ بود.

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود که توانست یک نظام ستمشاهی داخل کشور را که قدمت 2500 ساله داشت به زانو درآورد.

وی افزود: انقلاب امام فراتر از مرزهای خودش رفت و استخوان‌های پوسیده اما به ظاهر محفوظ مانده نظام کمونیستی را درهم شکست.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: نظام سرمایه‌داری غرب و سلطه‌گران آن در مقابل نظام فرهنگی امام به زانو درآمدند و تا امروز اقداماتی انجام دادند که این نظام فرهنکی را منزوی کرده یا جلوی آن را بگیرند اما نتوانسته و ایران روز به روز پرچمش مرتفع‌تر می‌شود.

وی با اشاره به این‌که «قوای تهدید کننده غرب کمر‌نگ و کم‌رنگ‌تر شده است» افزود: نزدیک به نیم قرن است که استکبار دنیا می‌گوید باید از امپراطوری ایران ترسید اما ایران نمی‌خواهد امپراطوری داشته باشد بلکه می‌خواهد حرف حق خود را عرضه کند.

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: انقلاب فرهنگی امام راحل که برگرفته از عاشورا بود جنگ 33 روزه را پیروز کرد و توانست غزه را در 22 روز بر رژیم به اصطلاح شکست ناپذیر صهیونیستی پیروز کند.

محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: آن چیزی که ما امروز از آن می‌نالیم مانند اینکه چقدر پرونده‌های قوه قضائیه افزایش یافته است یا چرا افراد سوءاستفاده می‌کنند یا چرا وجهه قوه قضائیه و قضات مخدوش می‌شود را نباید مطرح کنیم؛ زیرا اگر بخواهیم بر همه مشکلات فائق شویم باید بدانیم که روی کدام پایه پافشاری و روی کدام موضوع سرمایه‌گذاری کنیم.

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: شعاع کار فرهنگی ما در محدوده خودمان نمانده و تشعشعات آن به بیرون از حوزه فرهنگی رفته است.

وی افزود: ما امروزه بیش از پیش  باید به عامل نیروی انسانی برای موفقیت در مأموریت‌ها توجه کنیم زیرا یک مدیر خوب یا کارمند می‌تواند با کمترین امکانات بیشترین بهره‌برداری را داشته باشد.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: کار فرهنگی فقط این نیست که در مناسبت‌ها تابلو بزنیم یا روزهای عید و شهادت را یادآوری کنیم، همه این اقدامات خوب است اما کار فرهنگی به معنای وسیع یعنی متخلق شویم به اخلاق الهی و وظیفه شناس باشیم.

وی ادامه داد: آیا همان‌طوری که مرخصی‌های خود را محاسبه می‌کنیم در آخر سال میزان ساعت کاری مفید خود را نیز محاسبه کرده‌ایم؟

معاون اول قوه قضائیه افزود: امروزه یک کارمند از خانواده خود جدا نیست و رفتار خانواده بر روی کارمند و در نتیجه محل کارش تأثیرگذار است.

محسنی‌اژه‌ای در پایان با اشاره به وظیفه سنگین قضات گفت: باید دادگستری جزو زندگی شما محسوب شود. خیلی‌ها به دلیل فرزندانشان با انقلاب زاویه پیدا کرده‌اند یا موقعیت اجتماعی و کاری خود را از دست داده‌اند به همین دلیل روسای دادگستری باید فوق‌العاده مراقب بوده زیرا در تعمیق و توسعه امور فرهنگی خیلی موثر هستند. 

 

اخبار سیاسی - عصرایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------