آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

زیباکلام: آقاي روحاني؛ با ساير مشكلات چه كنيم؟



اخبار,صادق زیباکلام


اخبار سیاسی - زیباکلام: آقاي روحاني؛ با ساير مشكلات چه كنيم؟

يكي از موارد قابل توجه در سخنان رييس جمهوري اين بود كه مباحث توسعه سياسي، اجتماعي و مشكلات سياسي و اجتماعي بحث‌هايي نيستند كه با صحبت نكردن در مورد آنها بتوان از كنارشان عبور كرد و شاهد محو شدنشان بود..

سخنراني حسن روحاني و گفت‌وگوي تلويزيوني رودرروي وي با مردم را مي‌توان در مجموع مثبت ارزيابي كرد. فحواي كلام رييس جمهور حالت آرامش‌بخشي داشت و باعث مي‌شد بعد از صحبت‌هاي وي، جامعه دچار التهاب و ازهم‌گسيختگي نشود و موافقان و مخالفان سخنانش در مقابل هم قرار نگيرند. در شرايطي كه شرايط كشورهاي همسايه ما آشفته و ناامن است، صحبت‌هاي وي بارقه‌هايي از اميد را براي مجموعه مردم ايران به همراه داشت. آقاي روحاني گفت مشكلاتي داشتيم، داريم و هنوز هم داريم اما به حول قوه الهي در مسير رو به جلو قرار داريم كه به اين ترتيب نوري را در انتهاي تونل به مردم نشان داد.

جنبه مثبت ديگر اين سخنراني اين بود كه او از سنت‌ بدي كه از گذشته به وجود آمده بود مبني بر اينكه دولت‌ها فقط در مورد دستاوردهاي خود صحبت كرده و گذشتگان را تخريب مي‌كنند به طور كامل جلوگيري كرد. حسن روحاني به هيچ وجه به اين موضوع نپرداخت كه وضعيت چگونه بوده و سال گذشته چگونه كشور را از اصولگرايان تحويل گرفته است. به معناي ديگر به گذشته نپرداخت تا عكس‌العمل جناح‌ها را به همراه داشته باشد و متقابلا با جبهه‌گيري آنها مواجه شود.

معتقدم اين دو جنبه از سخنان آقاي روحاني خيلي مهم و مثبت بود اما در اين ميان مي‌توان از برخي كمبودها نيز نام برد. در واقع بيان يك سري از واقعيات بايد در صحبت‌هاي رييس جمهوري نمود بيشتري پيدا مي‌كرد. به اعتقاد من آقاي روحاني بايد مي‌گفت تحقيقات علمي دانشگاهيان، محققان و متخصصان ما بايد خيلي بيشتر از اينها باشد. بايد مي‌گفت كه در زمينه كشاورزي با توجه به اينكه اساسا كشور كم‌آبي هستيم و در جايي از كره زمين قرار داريم كه جزو نيمه خشك زمين تعريف مي‌شود، به نفع ايران نبوده كه به سمت توليد هر محصول كشاورزي برويم. در واقع بايد بيان مي‌شد كه متخصصان ما بايد در زمينه كشاورزي تحقيق مي‌كردند تا به سمت توليد محصولاتي بروند كه آب كمتري مصرف مي‌كنند.

به عبارت ديگر رييس جمهور بدون اينكه مسوولان قبلي را مقصر بداند مي‌توانست از واژه «ما» استفاده كند. مي‌توانست بگويد محققان ما بايد آستين بالا مي‌زدند و با توجه به وضعيت كشور كشاورزان را به سمت و سويي هدايت مي‌كردند كه هيچ ضرري متوجه كشور نشود؛ اقدامي كه شدني بود. نكته ديگري كه آقاي روحاني به آن اشاره كرد اما بايد بيشتر مورد بررسي قرار مي‌گرفت اين است كه حدود 90 درصد مصرف آب كشور در حوزه كشاورزي صرف مي‌شود اما به دليل عدم توسعه كافي در اين عرصه، 60 درصد آب تلف مي‌شود؛ موضوعي كه اهميت سرمايه گذاري هاي بيشتر در حوزه كشاورزي را پررنگ مي‌كند.

يكي از موارد قابل توجه در سخنان رييس جمهوري اين بود كه مباحث توسعه سياسي، اجتماعي و مشكلات سياسي و اجتماعي بحث‌هايي نيستند كه با صحبت نكردن در مورد آنها بتوان از كنارشان عبور كرد و شاهد محو شدنشان بود. بايد پذيرفت كه معضلات سياسي در كشور وجود دارد. كارنامه بررسي آنها در ايران نيز چندان درخشان نيست. رييس جمهور به عنوان مجري قانون اساسي بايد خيلي محترمانه و بدون حمله به قوه ديگري مشكلات را با مردم در ميان بگذارد.

بنابراين اميدوار هستيم ايشان در سخنراني‌هاي بعدي مقداري به مشكلات واقعي جامعه بپردازد. البته آقاي روحاني در پايان سخنانش به اين موضوع مهم هم اشاره كرد كه در اين گفت‌وگو به مشكلات سياسي و اجتماعي كشور نپرداخته اما قول مي‌دهند كه در مصاحبه‌هاي بعدي به آنها نيز بپردازند. بنابراين اميدوار هستم همان‌طور كه وي در اين مصاحبه باعث تحريك احساسات ديگران نشدند، در مصاحبه بعدي هم ضمن اينكه به مشكلات سياسي كشور به شكلي كه باعث تحريك جناح‌ها نشود مي‌پردازد به اين خواست مردم كه انتظار پرداختن به معضلات سياسي و اجتماعي كشور است نيز توجه بيشتري كنند و پاسخگوي اين پرسش باشند كه آقاي روحاني، بايد با مشكلات سياسي و اجتماعي چه كنيم؟

اخبار سیاسی  - صادق زیباکلام،اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------