آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

نماینده مجلس: مردم به اصلاح‌طلبان اقبال دارند



اخبار,اصلاح‌طلبان,اصلاح‌طلبان در انتخابات


اخبار سیاسی - نماینده مجلس: مردم به اصلاح‌طلبان اقبال دارند

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به سابقه‌ی فعالیت احزاب در کشور گفت: ما از ابتدای امر احزاب قدرتمند سیاسی نداشتیم و مردم ما فردگرا هستند یعنی از احزاب خاطره‌ خوبی ندارند.

یک نماینده‌ اصلاح طلب مجلس با تاکید بر این که اصلاح طلبان باید حول محور بزرگان خود جمع شوند، گفت: فکر می‌کنم زمان آن رسیده که افرادی همچون ناطق نوری و علی لاریجانی را هم در کنار این جبهه ببینیم.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از سال گذشته به این سمت احساس می‌شود انسجام خوبی در بین اصولگرایان در حال شکل‌گیری است، گفت: آنها می‌دانند که غیر از انسجام قدرتمند جایگاهشان در سیاست کلی کشور سست خواهد شد.

وی افزود: البته اقبال مردم به اصلاحات نیز بالا است و در هر انتخاباتی که در کشور برگزار می‌شود بیش از 60 درصد مردم در انتخابات حضور پیدا می‌کنند بنابراین امکان برد اصلاح طلبی بسیار بالا است و این نوع استقبال مردم در هر مرحله از انتخابات نشان از این دارد که پیروزی اصلاحات قطعی است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس خاطر نشان کرد:‌ اما این مساله به این معنی نیست که اصلاح طلبان خیلی آسوده خاطر بوده و نگرانی نداشته باشند باید به این نکته توجه کنند که انشعاب در جبهه اصلاحات حتما به شکست آنها منجر خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به سابقه‌ی فعالیت احزاب در کشور گفت: ما از ابتدای امر احزاب قدرتمند سیاسی نداشتیم و مردم ما فردگرا هستند یعنی از احزاب خاطره‌ خوبی ندارند.

فتاحی در ادامه اظهار کرد: قاطعانه به اتاق فکر اصلاح طلبی می‌گویند مردم توجهی به احزاب ندارند، آنها دنبال یک جریان هستند، یک جریان اصلاح طلبی در مقابل تمام جریان‌ها.

این نماینده‌ی اصلاح طلب مجلس تصریح کرد: اگر امروز در مرحله نخست انتخابات روحانی رای لازم را کسب کرد برای این است که مردم می‌دانستند در این انتخابات یک طرف روحانی است و از طرف دیگر اصلاح طلبان هم در یک جبهه قرار دارند.

وی افزود: در انتخابات این که قالیباف ، ولایتی و جلیلی نتوانستند با هم کنار آیند سبب شد تا روحانی در انتخابات پیروز شود، از طرفی کنار کشیدن عارف هم مردم را امیدوار کرد نه به این معنا که جبهه اصلاحات را امیدوار کند زیرا مردم خیلی حساس هستند و ما شاهدهستیم که در انتخابات سراسر جهان حتی در 24 یا 48 ساعت باقی‌مانده درانتخابات بهترین نتایج حاصل می‌شود.

فتاحی تاکید کرد: قاطعانه به جبهه اصلاحات می‌گویم اگر بیش از یک حزب یا جناح سیاسی داشته باشند قطعا مغلوب خواهند شد، زیرا طعم تلخ شکست در انتخابات برای اصولگرایان به گونه‌ای بوده که از آن شکست رنج می‌برند، اما فکر می‌کنم اصولگرایی بعد از این بسیار منظم و با یک افکار قدرتمند و عمق سیاسی در صحنه‌ی سیاسی کشور خود را نشان خواهد داد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در ادامه این گفت‌وگو خاطر نشان کرد: اگر اصلاح طلبان با یکدیگر جمع نشوند و زیر یک پرچم قدرتمند و بدون غرور سیاسی در انتخابات حضور نیابند به صلاحشان نیست، اینها نباید کاری کنند که در انتخابات ریاست جمهوری و یا مجلس ببازند.

وی درباره‌ این که اصلاح طلبان باید چگونه عمل کنند تا در انتخابات آتی مجلس دچار تفرقه نشوند؟ گفت: این جریان باید حول محور بزرگان خود جمع شوند، به عنوان مثال یک سری نمادها در کشور وجود دارد و نباید این نمادها را نادیده گرفته و یا وحشت کنند آنها باید تلاش کنند جبهه‌های تندرو را از خودشان دور نگه دارند، زیرا با تندرویی و تندخویی نمی‌شود سیاست کرد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس اظهار کرد: فکر می‌کنم زمان آن رسیده که افراد خوشفکری مانند ناطق نوری نیز در کنار این جبهه باشند و یا لاریجانی در کنار این جبهه دیده شود و چه بسا قالیباف هم به این سمت کشانده شود.

فتاحی گفت: این بار اصلاحات یعنی پیکره‌ی سیاسی جمهوری اسلامی ایران باید به حدی بزرگ باشد که افرادی مانند ولایتی، لاریجانی، ناطق و قالیباف در کنار آن دیده شود و ارتباط فوق‌العاده صمیمی با یکدیگر داشته باشند.

اخبار سیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------