آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

برخورد قاطع دستگاه قضایی با عوامل شوخی «آبپاشی» / پلیس اصفهان: مظنون اصلی اسید پاشی هنوز دستگیر نشده است



اخبار,ا شوخی «آبپاشی»

 

اخبار سیاسی - برخورد قاطع دستگاه قضایی با عوامل شوخی «آبپاشی»

وی ادامه داد: قانونگذار برای کسانی که با هیاهو و جنجال موجب سلب آسایش شهروندان می‌شوند مجازات در نظر گرفته است، بنابراین با این قبیل اقدامات برخورد قاطع خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: دستگاه قضایی با افرادی که تحت عنوان اسید اقدام به پاشیدن آب به صورت زنان می‌کنند، برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد؛ زیرا تهدید افراد و سلب امنیت و آسایش شهروندان در زمره مصادیق مجرمانه به شمار می‌آید.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با حادثه اسیدپاشی اخیرا در استان اصفهان اظهار کرد: آن‌چه که اتفاق افتاده حادثه بسیار تلخ و عمل مجرمانه زشت ضدبشری و ضداخلاقی است.

وی ادامه داد: پیگیری‌های جدی از سوی همکاران قضایی در دادگستری استان اصفهان انجام شده و پلیس برای شناسایی این فرد یا افراد جنایتکار اقدامات خوبی را انجام داده است. همچنین بنا بر گزارش فرماندهای ناجا سرنخ‌هایی درباره عامل این جنایت به دست آمده است.

رییس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: دادستان کل کشور تاکیداتی را در رابطه با پیگیری این موضوع داشته‌اند. همچنین عزم دستگاه قضایی بر برخورد جدی با بروز این قبیل حوادث است. قطعا دستگاه قضایی برخورد شایسته و مناسبی را در رابطه با این موضوع انجام خواهد داد.

اسماعیلی تاکید کرد: این اقدام یک عمل فجیع و یک اقدام مغایر با اصول اخلاقی و انسانی است.

وی با بیان این‌که «این عمل فجیع هیچگونه ارتباطی با فریضه انسانی امر به معروف و نهی از منکر ندارد» گفت: حاشیه‌ای برای این موضوع توسط برخی از جریانات معاند با نظام و گروه‌هایی که با اقدامات دلسوزان و متدینی که در مسیر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلاش می‌کنند، انجام شد.

رییس کل دادگستری استان تهران با بیان این‌که «این انتصاب و حاشیه بوجود آمده یک اقدام زننده دیگر است» اظهار کرد: می‌توان گفت ظلم و زشتی این انتصاب از نفس عمل بیشتر است زیرا بررسی‌هایی که انجام شده نشان می‌دهد این اقدامات هیچگونه ارتباطی با جریانات متدین، دلسوز و معتقدین به اجرای امر به معروف و نهی از منکر ندارد و انتصاب آن نیز یک اقدام غیراخلاقی بوده که متاسفانه توسط برخی رسانه‌ها به آن دامن زده شده است.

اسماعیلی درباره این‌که افرادی با تکرار این عمل به نحو دیگری در برخی از شهرها باعث بوجود آمدن رعب و وحشت بین بانوان می‌شوند، گفت: هم عمل اسیدپاشی اقدام ضدانسانی است و هم اقدامی که در رسانه‌ها مطرح شده که متاسفانه برخی از جوانان از سر شوخی اقدام به پاشیدن آب به صورت زنان می‌کنند. درست است که این موضوع عنوانش اسیدپاشی نیست اما تهدید افراد و سلب امنیت و آسایش شهروندان در زمره مصادیق مجرمانه به شمار می‌آید.

رییس کل دادگستری استان تهران با بیان این‌که «ایجاد امنیت و آسایش شهروندان مورد اهتمام دستگاه‌های امنیتی و قضایی است» تصریح کرد: افرادی که با این قبیل اقدامات آرامش و آسایش شهروندان را سلب کنند قطعا با آن‌ها برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: قانونگذار برای کسانی که با هیاهو و جنجال موجب سلب آسایش شهروندان می‌شوند مجازات در نظر گرفته است، بنابراین با این قبیل اقدامات برخورد قاطع خواهد شد.

اسماعیلی در پایان گفت: دستگاه قضایی و دادگستری استان تهران اعلام می‌کند که با عوامل اینگونه رفتارهای زشت با جدیت برخورد می‌کند.

 

----------------------------

 

پلیس اصفهان: مظنون اصلی اسید پاشی هنوز دستگیر نشده است/تصویر منتشره ساختگی است

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان اعلام کرد: هنوز مظنون اصلی پرونده اسید پاشی در اصفهان دستگیر نشده است.

سرهنگ حسین حسین‌زاده در گفتگو با مهر در پاسخ به اینکه برخی از رسانه ها خبری مبنی بر دستگیری متهم اصلی اسید پاشی در اصفهان منتشر کرده اند گفت: این خبر صحیح نیست و هنوز مظنون اصلی دستگیر نشده است. البته افرادی در این پرونده در حال شناسایی و بازداشت هستند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

وی در پاسخ به اینکه تصویری ساختگی از مظنون اصلی در فضای مجازی منتشر شده و از شهروندان خواسته شده این فرد را شناسایی کنند. آیا این تصویر از سوی پلیس مورد تائید است گفت: هنوز تصویری از مظنون برای شناسایی تائید و منتشر نشده است.

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان با بیان اینکه احتمال تکرار اسیدپاشی در اصفهان صفر است گفت: هرگونه انتشار اخبار کذب در مورد این پرونده قطعا پیگرد قانونی دارد و افراد متخلف دستگیر می شوند.

 

----------------------------

 

عیادت معاون رییس جمهور از قربانی اسیدپاشی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده لحظاتی پیش از یکی از قربانیان حادثه اسیدپاشی عیادت کرد.

به گزارش فارس، شهیندخت مولاوردی با حضور در بیمارستان شهید چمران از سهیلا جورکش یکی از قربانیان حادثه اسیدپاشی در اصفهان عیادت کرد.

وی در این ملاقات به خانواده جورکش اعلام کرد مجموعه دولت تا آخرین لحظه انجام خدمات درمانی سهیلا در کنار آنها خواهد بود.

همچنین سهیلا جورکش از مولاوردی خواست تا عاملان این حادثه هر چه سریعتر دستگیر شوند و به اشد مجازات برسند.

سهیلا جورکش 7 مهر ماه سال جاری در یکی از خیابان‌های اصلی اصفهان در حالی که در خودروی شخصی خود مشغول صحبت با تلفن همراه بود توسط شخصی ناشناس مورد اسیدپاشی قرار گرفت و از ناحیه صورت، چشمان، قفسه سینه و پا دچار سوختگی شد.

وزیر بهداشت نیز چند روز پیش از وی عیادت و چشمان او را معاینه کرده بود. 


اخبار سیاسی - ایسنا،فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------