آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

برائت با طعم کشف نکردن!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاسی - باهنر: نوع اصولگرایی احمدی‌نژاد را کشف نکردیم
 برائت با طعم کشف نکردن!

 

«تبری دیرهنگام اصولگرایان از احمدی‌نژاد.» بسیار دیر است اما به هر حال تصورشان این است که هیچ وقت برای تبری جستن از حمایت‌های دیروزشان از احمدی‌نژاد دیر نیست!

 

شاید این طیف بزرگی و عزت ملت را به فراموشی گذشته تعبیر می‌کنند و در این اندیشه هستند که مردم 8 سال حضور دولت اصولگرا و مشکلاتی که به سبب بی‌تدبیری برخی دولتمردان پدید آمده بود را فراموش کرده‌اند پس با یک تبری کلامی می‌توانند بار دیگر از نو آغاز کنند.

 

برخی این پیشنهاد را خیلی وقت پیش به اصولگرایانی که امروز می‌گویند«احمدی‌نژاد که بود؟» داشتند که یا به سبب مشکلاتی که زمینه‌ساز آن برخی عملکردهای دولت اصولگرا بود از مردم عذرخواهی کنند یا اینکه لااقل از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکرده و به افکار عمومی پاسخگو باشند. همیشه بهترین راه، تبری از گذشته نیست!

 

چند صباحی است که اصولگرایان همانند دوران انتخابات ریاست جمهوری که درصدد جلب آرای مردم بودند حمایت خود از احمدی‌نژاد را تکذیب می‌کنند و یا اینکه جلوتر از منتقدان واقعی آن دولت به خرده گیری از پیامدهای اجرای برخی تصمیمات کارشناسی نشده و نتایج آن می‌پردازند اما آیا آنها در همان زمان مجالی برای انتقاد نداشتند یا تصورشان این بود در موقع مناسب که انتقاد، امتیاز برایشان محسوب می‌شود لب به آن بگشایند؟

 مشکل عدم کشف احمدی‌نژاد
دیروز محمدرضا باهنر در نشست مطبوعاتی خود گفت: «ما هنوز کشف نکرده‌ایم که احمدی‌نژاد چه نوع اصولگرایی را قبول داشت.» آیا این جمله را افکار عمومی خواهد پذیرفت؟ 8 سال زمان کمی برای کشف نوع اصولگرایی احمدی‌نژاد بود؟ اصلا چرا به این موضوع پرداخته می‌شود، مگر احمدی‌نژاد و اطرافیانش بارها اذعان نداشتند که نسبتی با جریان اصولگرایی ندارند پس آقای باهنر و طیف ایشان به دنبال کشف آنچه بودند که وجود نداشت؟

طبیعی است کشف غیرموجود در نهایت نتیجه‌ای غیر از «هیچ» ندارد. متن کامل‌تر اظهارات دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری به این شرح است:

 

«بالاخره آقای احمدی‌نژاد هم فعالیت‌های سیاسی خودش را دارند. بعضی‌ها او را به ماهواحمدی‌نژاد قبول دارند و برخی به عنوان اصولگرا. این بستگی به مواضع احمدی‌نژاد دارد که آیا می‌خواهد بعضی از اشتباهات گذشته را جبران کند یا خیر؟ او اصولا در هشت سال ریاست‌جمهوری‌اش اعتقادی به این نوع اصولگرایی نداشت و ما هم بالاخره کشف نکردیم که چه نوع اصولگرایی را قبول دارد.»

 افشاگری پنجره از میزان شناخت احمدی‌نژاد
برخی اصولگرایان، اکنون که حدود یک‌سال و نیم از پایان دولت دهم می‌گذرد، می‌گویند احمدی‌نژاد اصولگرایی را قبول نداشت پس به چه سبب اصولگرایان آنچنان از وی حمایت کردند که گویی رئیس‌جمهوری ارزنده‌تر از او در مخیله آنها نمی‌گنجیده است. اگر این آقایان مدعی هستند که پس از 8 سال متوجه شدند احمدی‌نژاد و اطرافیانش اعتقادی به اصولگرایی مدنظر آنها نداشتند، باید این واقعیت را درک کنند که مردم کشورمان بسیار پیش از آنها به درک چنین واقعیتی نائل آمده بودند اما همانند همیشه سعه‌صدر را پیشه کرده و برای جلوگیری از اختلاف در گروه‌های سیاسی دم فروبستند تا بهانه مشکلاتی نباشد که شاید برخی به دلیل ضعف خود ایجاد کنند. برای مردم در آن مقاطع اهمیت نداشت احمدی‌نژاد و احمدی‌نژادی‌ها دارای چه گرایش سیاسی هستند بلکه برای آنها عزت و بهبود اشتغال و رفع موانع اقتصادی در درجه نخست قرار داشت. اگر آقای باهنر روز دوشنبه گفت که هنوز موفق به کشف نوع اصولگرایی آقای احمدی‌نژاد نشده‌ایم بد نیست سری به نشریه پنجره به مدیر مسئولی علیرضا زاکانی بزنند که در صفحه 57 آن آمده است: «قبل از انتخابات دومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی تصمیم گرفت تشکلی را با نام جدید در انتخابات شوراها شرکت دهد.

 

در همین راستا بود که سرانجام جمعیت آبادگران ایران اسلامی به تصویب رسید و قرار شد مسئولیت انتخاب کاندیداها و هدایت تبلیغات انتخاباتی را در تهران، مراکز استان‌ها و شهرستانهای مهم بر عهده بگیرند و توانست بیش از 63 درصد کرسی‌های این شورا را از آن خود کند. در پی این فتح عظیم بود که مسئول انتخاب کاندیداها و هدایت تبلیغات انتخاباتی در تهران، محمود احمدی‌نژاد روی صندلی شهرداری تهران نشست.» پس بی‌اطلاعی از نوع اصولگرایی محمود احمدی‌نژاد و تبری جستن از او و حتی اذعان به نشناختن شهردار سابق تهران با توجه به آنچه در نشریه زاکانی منتشر شده، کمی قابل تامل است.

 شورای شهر دوم کشف کرده بود!
شاید در این بخش لازم باشد نگاهی به اعضای شورای شهر دوم که به اذعان پنجره، احمدی‌نژاد وظیفه انتخابات و تبلیغات برای آنها را داشت انداخته و مشخص شود چه کسانی با او ماندند و چه کسانی انتقاد و تبری از احمدی‌نژاد را پیش گرفتند.

 

حسن بیادی از منتقدان آرام احمدی‌نژاد است البته در ابتدای ریاست جمهوری او در سال 84 از حامیانش محسوب می‌شد که بعدها کمی گلایه داشت اما در اواخر حضور احمدی‌نژاد در پاستور سعی کرد مشی میانه و حتی حمایتی از او را دنبال کند چنانکه در سال 91  گفت:‌ «تمام کاستی‌ها و مشکلات را نمی‌شود با دستمال احمدی‌نژاد پاک کرد.» مهدی چمران از حامیان پشت پرده محمود احمدی‌نژاد است و کمتر پیش آمده که انتقاد تندی به او داشته باشد چنانکه در برنامه شناسنامه اردیبهشت امسال احمدی‌نژاد را اینگونه توصیف کرد: «یک آدم پرکار ایده‌آل و ایده‌پرداز». خسرو دانشجو، مسعود زریبافان، نسرین سلطانخواه و حبیب کاشانی از دیگر اعضای شورای شهر دوم بودند که با احمدی‌نژاد ماندند و در دولت او هم حضور یافتند.

 

با این حساب باید گفت شورای شهر دوم که همچنان حامی احمدی‌نژاد باقی مانده‌اند، بخوبی نوع اصولگرایی وی را کشف کرده‌اند پس چه نیکوست افرادی که می‌گویند نوع اصولگرایی احمدی‌نژاد را کشف نکرده‌اند تماسی با اعضای شورای شهر دوم بگیرند تا شاید بتوانند از نوع اصولگرایی احمدی‌نژاد آگاه شوند.
 
اخبار سیاسی - آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------