آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

آخرین واکنش‌ها به اسیدپاشی / دستگیری 10 مظنون



اخبار,دستگیری مظنون اسیدپاشی

 
دستگیری 10 مظنون اسیدپاشی

روز گذشته رسول زرگر پور، استاندار اصفهان در آخرین واکنش‌ها به اسیدپاشی ماه گذشته در این استان از دستگیری 10 مظنون خبر داد. علاوه بر خبر بازداشت 10 مظنون اخبار دیگری نیز در این زمینه منتشر شد. در حالی که دادستان کل کشور گفت: « برخورد با جنایات اسیدپاشی جلوه‌ای از نهی از منکر است.»

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: «حکم کسی که روی صورت افراد اسید می پاشد روشن است و مشابه همان بلایی که سر فرد آورده قصاص می‌شود.» همزمان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در واکنش دیگر به حادثه اسیدپاشی در اصفهان از ارائه لایحه به مجلس برای تشدید مجازات عاملان اسیدپاشی‌ خبر داد. روز گذشته عیادت از قربانیان اسیدپاشی نیز ادامه پیدا کرد و همچنین معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر از آمادگی برای کمک به امر درمان و تامین داروهای مورد نیاز قربانیان اسیدپاشی خبر داد.

 برخورد عبرت آموز با اسیدپاشی
دادستان کل کشور گفت: امر به معروف ضروری و لازم بوده و برخورد با جنایات اسیدپاشی جلوه‌ای از نهی از منکر است.حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اسیدپاشی‌ها در اصفهان، اظهار کرد: با جنایت اسیدپاشی طبق قانون باید برخورد شود و این کار انجام خواهد شد. ان‌شاء ا... فرد یا افرادی که دست به این جنایت زده‌اند دستگیر شوند و برای آنها مجازات سختی در نظر گرفته شود.

 

به گزارش ایسنا او ادامه داد:‌ بنای دستگاه قضایی بدون تردید این است که دادگاه‌های ما با این جنایات برخورد عبرت آموزی خواهند داشت.همزمان معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: حکم کسی که روی صورت افراد اسید می‌پاشد روشن است و مشابه همان بلایی که سر فرد آورده قصاص می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی درمورد اینکه صراحتا واژه‌ای به نام قصاص برای اسیدپاشی در قانون نداریم، گفت: نام اسیدپاشی در قانون نیامده ولی برای جنایت حکم قصاص پیش بینی شده است.او اضافه کرد: اسیدپاشی مصداق جنایت است.معاون فرهنگی قوه قضاییه درپاسخ به این سوال که برای قصاص اختلاف نظر وجود دارد و اینکه شاید دقیقا همان میزان که فرد جانی اسید پاشانده عملی نشود، اظهار داشت: این موضوع مسئله فنی کار در مقام اجراست.او ادامه داد: حکمش روشن است؛ بدین صورت که مشابه همان بلایی که سر فرد آورده، می‌توان سر فرد اسیدپاش آورد.صادقی راه حل اجرای این کار را مشورت گرفتن از پزشکان دانست و ادامه داد: اما اینکه چگونه آن را اجرا کنند، باید با مشورت پزشکان انجام شود.به گزارش ایرنا معاون فرهنگی قوه قضاییه درمورد اینکه آیت ا... لاریجانی روز گذشته گفته که این کار حکم محارب دارد، گفت: این فرد از سوی مدعی العموم به عنوان محارب شناخته می شود و قضیه از این منظر توسط مدعی العموم پیگیری می شود.

 بازجویی از مظنونان
 استاندار اصفهان گفت: تاکنون 10 فرد مظنون در رابطه با حوادث اسیدپاشی استان دستگیر شده اند که پلیس درحال بازجویی از آنهاست. رسول  زرگرپور با اشاره به اینکه آخرین مورد اسیدپاشی در 23 مهر ماه گذشته روی داد، تصریح کرد: نیروهای انتظامی و امنیتی بخوبی توانسته‌اند آسایش و امنیت مردم اصفهان را تامین کنند. 

 

او اظهار کرد: دراین رابطه یک قرارگاه عملیاتی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت در نیروی انتظامی و ستادی نیز در دادگستری استان اصفهان برای پیگیری مسائل حقوقی این پرونده، تشکیل و فعال شده است. استاندار اصفهان اسیدپاشی‌ها در اصفهان را بی ارتباط با مسئله حجاب دانست.

 

او به میزان سوختگی مجروحان اسیدپاشی اصفهان اشاره کرد و گفت: براساس اعلام منابع بیمارستانی، مورد آخر این اتفاق که در اصفهان بستری می‌باشد، خانمی به نام « ا» است که 12 درصد دچار سوختگی شده، اما خانم «‌ج»   دیگر مصدوم این حادثه که درتهران بستری است بین 20 تا 26 درصد سوختگی دارد. به گزارش ایرنا استاندار اصفهان توضیح داد: دو نفر دیگر که بصورت سرپایی درمان شده اند دچار سوختگی سطحی شده بودند که یکی از آنها نیز اعلام نکرده اسیدپاشی در کجا اتفاق افتاده است. 

 تشدید مجازات اسیدپاشی
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از ارائه لایحه‌ای به مجلس برای تشدید مجازات عاملان اسید‌پاشی خبر داد و گفت: در حال ارسال این لایحه به مجلس هستیم. شهیندخت مولاوردی با اشاره به اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان و جریحه‌دار شدن احساسات عمومی، با اشاره به اینکه روز گذشته در جلسه هیات دولت پیشنهاد تخصیص اعتبار ویژه‌ای برای درمان قربانیان اسیدپاشی ارائه دادم، گفت: این پیشنهاد به صورت کتبی نیز ارائه شد.او از امضای تفاهمنامه ای با کانون وکلا برای ایفای حق قربانیان حوادث اسید پاشی اخیر بزودی خبر داد و افزود: قصد داریم با امضای تفاهمنامه از ظرفیت‌های اداره معاضدت برای استیفای حقوق قربانیان اسیدپاشی بهره‌مند شویم.

 

به گزارش مهر مولاوردی گفت: جنایاتی که تحت عنوان اسیدپاشی رواج یافته، امنیت جسمی، روانی دختران و زنان را خدشه‌دار کرده است. در این راستا در جلسه دیروز هیات دولت گزارش عملکردی در مورد اسیدپاشی ارائه شد و دکتر روحانی نیز این عمل را به شدت محکوم کردند.همزمان معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر از آمادگی برای کمک به امر درمان و تامین داروهای مورد نیاز قربانیان اسیدپاشی خبر داد.

 

به گزارش ایسنا سیدرضا رئیس‌کرمی با اشاره به این که وفاق جمعی در کشور برای محکومیت اعمالی چون اسیدپاشی اخیر در کشور وجود دارد، گفت: بر این اساس جمعیت هلال‌احمر هم به عنوان نهادی که یکی از وظایف آن تسکین آلام بشری و کمک به آحاد بشر است، حمایت همه‌جانبه خود را از قربانیان اسیدپاشی اعلام می‌کند.

اخبار سیاسی - آرمان
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------