آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طراحان گشت ارشاد در خانه‌های سازمانی و ایزوله زندگی می‌کنند!

اعتمادآنلاین | علی قلهکی، فعال رسانه‌ای نوشت: ‌برآوردم این است که طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد (طرح نور) عموما افرادی هستند که در شهرک‌های…

صادق زیبا کلام : تندروها ریاست خبرگان را با حب و بغض نگاه می کنند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار سیاسی - صادق زیبا کلام : تندروها ریاست خبرگان را با حب و بغض نگاه می کنند

مجلس خبرگان جنبه سمبلیک دارد. گاهی با جنبه شخصی، حب و بغض به مجلس خبرگان نگاه می کنند. تندروها فکر می‌کنند اگر آیت الله هاشمی در راس این نهاد قرار گیرد جایگاه و شان ایشان بیشتر می‌شود.

یک استاد علوم سیاسی گفت: زمانی که آیت الله مشکینی ریاست را به عهده داشتند با زمانی که آیت الله هاشمی یا آیت الله مهدوی کنی بودند، هیچ تفاوتی درسیاست‌های این نهاد ایجاد نشد و در امور اجرایی کشور تغییری به وجود نیامد چراکه جایگاه این نهاد به گونه ای است که تاثیری در اینگونه موارد ندارد.

صادق زیبا کلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره استراتژی اصلاح طلبان برای ریاست مجلس خبرگان گفت: اصلاح طلبان نباید روی این حوزه سرمایه گذاری کنند زیرا مجلس خبرگان تاثیر چندانی در امور کشور و جایگاه بالای در امور اجرایی کشور ندارد.

زیبا کلام گفت: در این وضعیت بنابراین امروز تفاوتی نمی‌کند که آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست را برعهده داشته باشند یا‌ آیت الله هاشمی شاهرودی یا حتی یکی از افراد طیف مخالف آیت الله هاشمی، همچون حجت السلام والمسلمین خاتمی. حقیقت این است که این موضوع تفاوتی در امور کلی کشور نخواهد داشت.

این استاد علوم سیاسی در باره ساختار مجلس خبرگان گفت: ساختار قانونی مجلس خبرگان در راستای عملکرد جایگاه رهبری، مثل نسبت مجلس شورای اسلامی به دولت است. همانطور که نمایندگان مجلس می‌توانند وزرا، معاونین را احضار و مورد سوال قرار دهند و دولت مجبور است در قبال سیاست‌ها و عزل ونصب‌ها پاسخگو باشد؛ اعضای مجلس خبرگان باید بتوانند به زیرمجموعه‌های رهبری همچون صدا و سیما، شواری انقلاب فرهنگی و... نظارت کنند.

وی افزود: اکثریت اعضای مجلس خبرگان به لحاظ سنی و پایگاه اجتماعی، حتی در جریان مسائل و رویدادهای کشور نیستند. حتی در شرایطی که یک فرد جوان و با انگیره در راس این نهاد قرار بگیرد با چنین ترکیبی خیلی نمی‌تواند منشاء اثر باشد.

وی افزود: این زیرمجموعه‌ها به هیچ عنوان به هیچ نهادی پاسخگو نیستند و کسی نمی‌تواند در مورد عملکرد آنها سوالی بپرسد. اعضای مجلس خبرگان نیز سوالی دراین باره مطرح نمی کنند.

زیباکلام در خصوص دلایل تلاش اصولگرایان برای تسلط بر این نهاد افزود: این نهاد برای آن‌ها جنبه سمبلیک دارد. حتی گاهی جنبه شخصی، حب و بغض هم دارد چراکه آنها فکر می‌کنند اگر آیت الله هاشمی در راس این نهاد قرار گیرد جایگاه و شان ایشان بیشتر می‌شود.

اخبار سیاسی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------