آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

جنتی : در هیچ دوره به احمدی‌نژاد رای ندادم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 
اخبار سیاسی - در هیچ دوره به احمدی‌نژاد رای ندادم

وزیر ارشاد با حضور در برنامه «شناسنامه» به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

علی جنتی در بخشی از این برنامه، شعارهایی که دکتر شریعتی مطرح می‌کرد را شعارهای انقلابی خواند و گفت: در آن زمان، فضا، فضای انقلابی بود. آن زمان که عناصر چپ و مارکسیست در دانشگاه‌ها نفوذ داشت و فعالیت‌های تبلیغاتی انجام می‌داد؛ در چنین شرایطی فردی که به نام اسلام علم مبارزه و مقابله با رژیم را مطرح می‌کند، به‌طور طبیعی جاذبه‌هایی خواهد داشت.

از جنتی پرسیده شد که «شما می‌گویید تک‌خوانی زنان اگر مفسده‌ای نداشته باشد ایراد ندارد، با توجه به اینکه این تجربیاتی که شما دارید هرکسی ندارد. بالاخره شما از زبان امام شنیدید حتی می‌گویید شاید امام خودشان هم نظراتی داشته‌اند اما برای اینکه صدای علما درنیاید گفته‌اند این کارها نشود. چطور شما در سال 92 این حرف را می‌زنید؟» و او پاسخ داد: اینجا هم که من مستقیما انگیزه‌ای برای بیان این مطلب نداشتم. بعد هم دیگر ما به‌دلیل برخی از همین ملاحظات اصلا تا به‌حال اجازه تک‌خوانی به خانم‌ها در جمع آقایان که مطلقا نداده‌ایم. همچنین به هیچ‌وجه در این یک سال و اندی به‌رغم شایعاتی که انجام شده اجازه داده نشده است.

 دو مورد گروه‌های خانم‌ها بوده است که در بین آن نیز خواننده زن بوده است فقط این دو مورد برای خانم‌ها اجرا شده است. وزیر ارشاد اظهار کرد: آقای مهاجرانی در دوره ابتدای فعالیت خود با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری مسیر را طی می‌کرد؛ به‌تدریج آقای مهاجرانی با نوع سیاست‌هایی که در حوزه فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شد، زاویه پیدا کرد؛ این امر سبب شد شخص مقام معظم رهبری نسبت به وزارت ارشاد مساله پیدا کردند؛ در ادامه به‌تدریج نمایندگان مجلس این زاویه را احساس کردند.

وی درمورد انتخابات ریاست‌جمهوری سال 76 گفت: در ستاد کسی نبودم؛ در روزهای آخر با آقای ناطق‌نوری همراهی داشتم. فکر نمی‌کردم رای نیاورند. جنتی گفت که در سال 84 به آقای‌ هاشمی رای داده است. وی درمورد پذیرش مسئولیت دردولت آقای احمدی‌نژاد هم توضیح داد: در آن زمان در ستاد آقای‌ هاشمی فعالیت می‌کردم؛ اعتقاد قلبی من این است که بعد از انتخابات هر کسی رئیس‌جمهور شود، چه من به او رای داده باشم و چه نداده باشم، نیاز به وجود من باشد باید کمک کنم؛ در آن زمان آقای پورمحمدی به‌عنوان وزیر کشور انتخاب شد و این پیشنهاد را وی داد و با آقای احمدی‌نژاد نیز هماهنگ شده بود.

 

چون بر اساس دستورالعملی که آقای احمدی‌نژاد ابلاغ کرده بود همه وزرا باید معاونینشان را هماهنگ می‌کردند آن هم معاون سیاسی که مهم هم بود. بعد که آقای احمدی‌نژاد فهمید ما با آقای ‌هاشمی همراهی داشتیم بر آقای پورمحمدی فشار فوق‌العاده‌ای وارد کرد که ما را کنار بگذارد؛ آقای پورمحمدی تا یک‌سالی مقاومت کردند اما من راضی به فشار بر آقای پورمحمدی نبودم و خود قبول کردم که کنار بروم.

 جنتی در پاسخ به این سوال که در سال 88 به چه کسی رای داده است، اظهار کرد: در این انتخابات رای مخفی بود؛ قرار بود رای‌ها عنوان نشود اما در سال 88 به احمدی‌نژاد رای ندادم. در انتخابات آن دوره از بین 19هزار نفر ایرانی که در کویت بودند و در این انتخابات شرکت کردند 11هزار نفر به آقای احمدی‌نژاد رای دادند؛ به هر حال افرادی که به آقای موسوی رای داده بودند معترض بودند.

 

وزیر ارشاد در واکنش به این گفته که «اینکه از پدر شما در برخی محافل و مطبوعات نوشته می‌شود، چه حسی پیدا می‌کنید؟» گفت: خود ایشان معمولا با سعه‌صدر برخورد می‌کنند. من از این جهت که پدر من است، ناراحت می‌شوم. با اینکه واکنشی نشان نمی‌دهم ولیکن آدمی بر اساس علایق عاطفی خود دوست ندارد درباره پدر و یا برادرش از این صحبت‌ها بشنود. علی جنتی اختلاف‌نظر خود با پدرش را بسیار اندک توصیف کرد و گفت: برخی گمان می‌کنند اختلاف‌سلیقه ما بسیار است اما در واقع اینگونه نیست؛ گاهی در برخی مسائل سیاسی اختلاف‌نظر وجود داشته است، مربوط به الان هم نیست مثلا در دو دهه گذشته ممکن است اختلافاتی وجود داشته است. درکمال احترامی که من نسبت به پدر دارم و محبتی که پدر نسبت به من دارند این اختلاف‌نظر وجود داشت.

اخبار سیاسی - آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------