آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

شریعتمداری: تکلیف حذف یارانه‌ها سال بعد مشخص می‌شود/ مقصد سفر بعدی رئیس‌جمهور مشخص شد



اخبار,محمد شریعتمداری


اخبار سیاسی - شریعتمداری: تکلیف حذف یارانه‌ها سال بعد مشخص می‌شود/ گلستان؛ مقصد سفر بعدی رئیس‌جمهور

شریعتمداری با بیان اینکه دولت قصد تضعیف قدرت خرید طبقه فرودست و متوسط جامعه را ندارد خاطرنشان کرد: تلاش دولت در جهت افزایش قدرت خرید در جامعه است که این سیاست ادامه خواهد داشت.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه سفر بعدی رئیس جمهور به استان گلستان خواهد بود، گفت: اتصال خطوط ریلی قزاقستان و ترکمنستان با جمهوری اسلامی در برنامه این سفر قرار دارد.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفتگو با فارس در واکنش به اظهارات اخیر ترکان مبنی بر اینکه در هیچ صنعتی جز آبگوشت بزباش و قورمه‌سبزی توان رقابت نداریم گفت: با شناخت عمیقی که از فعالیت آقای ترکان دارم معتقدم که منظور وی از این اظهارات این بوده است که قدرت رقابت فعالیت‌های تولیدی صنعتی کشورمان به گونه‌ای نیست که دیوار تحریم‌ها را بشکنیم و یا محدودیت در واردات را برداریم.

وی ادامه داد: کاری که متاسفانه در گذشته در کشور صورت گرفت و کشور با افزایش دو برابری حجم واردات با مشکل روبرو شد چرا که در زمان کوتاهی حجم واردات از سقف ۲۸ میلیارد دلار به حدود ۶۰ میلیارد دلار رسید که بخشی از آن به دلیل افزایش قیمت نفت طبیعی بود اما می‌توانستیم این امر را کنترل کنیم و نگذاریم این اتفاق بیفتد چرا که کشور در حال مبارزه است و می‌توانستیم کشور را نجات دهیم.

شریعتمداری با بیان اینکه افتخار می‌کنیم دو برند مشهور غذا در دنیا هیچ رقیبی نداریم خاطرنشان کرد: هر کسی ادعایی دارد می‌تواند این را با کیفیت بهتری ارائه کند اما در عرصه صنعتی برخی از صنایع ما در وضعیت خوبی نیستند و باید قدم‌ها را در این زمینه محکمتر برداریم چرا که در این زمینه با محدودیت‌هایی روبرو هستیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه اکنون در دنیا برای جذب صنعتگران ایرانی رقابت وجود دارد تصریح کرد: ما اهمیت فوق‌العاده‌ای برای صنعتگران کشورمان قائل هستیم اما شاهدید که به دلیل فشارهای سیاسی که به ایران وارد شده است محدودیت‌های بسیاری را در زمینه تکنولوژی روبه‌رو هستیم چرا که ایران همواره به عنوان کشوری مستقل به حق خود پافشاری کرده است و با محدودیت‌هایی در زمینه تکنولوژی روبه‌رو شده‌ایم که تلاش داریم تا با حمایت از تولید داخلی اتکا و نگاه درون‌گرا به اقتصاد راه خود را پیش ببریم.

شریعتمداری با بیان اینکه نگاه درون‌گرا به اقتصاد باید ناظر به بازارهای بین‌المللی باشد خاطرنشان کرد: اگر این نگاه را با توجه به بازارهای بین‌المللی در نظر نگیریم تولیداتمان توان رقابت در عرصه بین‌المللی را ندارد و به نظر من نگاه ‌آقای ترکان هم نگاه دلسوزانه‌ای به عرصه حمایت از تولید داخل بوده است.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر سیاست دولت در زمینه پرداخت یارانه و آخرین وضعیت حذف یارانه ثروتمندان اظهار داشت: درباره بحث یارانه‌ها باید بگوییم دولت از ابتدا یک نگاه اندیشمندانه و عالمانه به این قضیه داشته است چرا که تردیدی نیست پرداخت یارانه به تمام اقشار جامعه به طور هدفمند که میراث دولت گذشته بود از اساس غلط است.

وی ادامه داد: ما در این زمینه از تصمیم عجولانه و شتابزده خودداری کرده و نهادهایی را مانند وزارت رفاه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها را مسئول کرده‌ایم که با دقت به این موضوع توجه کنند و در سال ۹۴ با توجه به اینکه به طور طبیعی طبق ماده ۲۱ قانون ۹۳ منقضی می‌شود برنامه سیاست دولت در این زمینه مشخص شده و با یک بررسی کارشناسانه سیاست جدیدی دولت در این زمینه مشخص می‌شود.

شریعتمداری با بیان اینکه دولت قصد تضعیف قدرت خرید طبقه فرودست و متوسط جامعه را ندارد خاطرنشان کرد: تلاش دولت در جهت افزایش قدرت خرید در جامعه است که این سیاست ادامه خواهد داشت.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه سفر بعدی رئیس جمهور به کدام استان خواهد بود تصریح کرد: سفر استانی رئیس جمهور به استان گلستان خواهد بود که همزمان با این امر افتتاح تولید شهر دریای خزر و اتصال خطوط ریلی کشور قزاقستان و ترکمنستان با جمهوری اسلامی در برنامه قرار دارد که در این برنامه رؤسای جمهور سه کشور حضور خواهند داشت.

اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------