آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

گعده برای انتخاب وزیر علوم در مصلا !



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 
اخبار سیاسی - گعده برای انتخاب وزیر علوم در مصلا !

صندلی خالی وزارت علوم حالا تمام توجهات را به خود جلب کرده است. با توجه به آنکه بیستمین نمایشگاه مطبوعات با معرفی وزیر پیشنهادی علوم همزمان شده این تلاقی منجر شد تا رسانه‌ها مجالی برای پرسش و سیاسیون نیز فضایی برای گفت‌و‌گو در این رابطه بیابند.

وزارت علوم را در انتظار نگذارید
محمدرضا عارف با حضور در نمایشگاه مطبوعات در رابطه با گزینه دولت برای وزارت علوم گفت: آقای دانش‌آشتیانی سابقه اجرایی خوبی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارند. ایشان در دوره‌ای معاون وزیر بودند و شناخت خوبی نسبت به آموزش عالی دارند. وی ادامه داد: به نظر من آقای دانش‌آشتیانی نیروی مناسبی برای اداره آموزش‌عالی کشور هستند.

 

ما از مجلس انتظار داریم در سالی که کشور باید توسعه علمی پیدا کند بیش از این مجموعه وزارت علوم را در انتظار نگذارد و با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی، زمینه‌ساز پیشرفت علمی کشور شود. نظرات در باب وزارت علوم متفاوت است و برخی موافقند و برخی مخالف.

 

حدادعادل ازجمله نمایندگان و شخصیت‌های مخالفی است که در این رابطه گفت: گزینه دولت موجب تعجب نمایندگان مجلس شده است. وی درباره دلایل انتخاب دانش‌آشتیانی از سوی رئیس‌جمهور افزود: این سوالی است که دکتر روحانی باید خود درباره آن توضیح دهد. نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس اظهار کرد: مایل بودیم موضوع رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری پایان یابد اما به نظر می‌رسد این داستان ادامه دارد.

 برخورد برخی نمایندگان منطقی نیست
مصطفی کواکبیان نماینده مجلس هشتم و همچنین دبیرکل حزب مردم‌سالاری نیز که به نظر می‌رسید نسبت به عملکرد نمایندگان انتقاد دارد با بیان اینکه نمایندگان مجلس عملکرد و برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم را باید ابتدا بررسی کنند و سپس تصمیم بگیرند، اظهار کرد: اگر تنها به دلیل عضویت یک فرد در حزب و گروهی با صلاحیت وی مخالفت شود، اقدام درستی نیست چراکه باید به موضع‌گیری‌های وی توجه شود؛ البته عضویت در حزب و تشکلی برای هر نفر امتیاز است. دبیرکل حزب مردم‌سالاری همچنین گفت: برخورد برخی نمایندگان منطقی نیست چراکه ابتدا باید برنامه‌های وزیر پیشنهادی را مطالعه و با وی گفت‌وگو کنند، سپس نظر خود را اعلام کنند.

 

مرتضی بانک، معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه تعامل خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد، گفت: امیدواریم وزیر پیشنهادی علوم بتواند رای مناسبی را از مجلس کسب کند. تمام کسانی که در کشور دارای تجربه و فعالیت اجرایی هستند مورداحترام دولت بوده و دولت می‌تواند در بخش‌های مختلف با آنها همکاری کند، دولت قطعا دولتمردانی را می‌خواهد که همفکر با دولت بوده و توانمندی اجرای برنامه‌های دولت را داشته باشند. وی اضافه کرد: در رابطه با وزیر پیشنهادی علوم تصور می‌کنم با توجه به اینکه نمایندگان مجلس از آحاد مردم هستند و دولت نیز انتخاب شده از سوی آحاد مردم است مجلس همراهی مناسبی با دولت داشته باشد و وزیر پیشنهادی علوم بتواند رای مناسبی را از مجلس بگیرد.

 آشتیانی، فرزند مجلس
محمدرضا خباز، معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری به توصیف فضای بهارستان می‌پردازد و در این رابطه عنوان می‌کند: از روز چهارشنبه که رایزنی‌ها صورت گرفته و واقعیت‌ها بیان شده است، خوشبختانه جو مجلس آرام شده و امیدواریم که نمایندگان شرایط خاص و ویژه دانشگاه‌ها را مدنظر قرار دهند. وی درخصوص گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم گفت: آقای دانش‌آشتیانی در خانواده‌ای روحانی و مذهبی بزرگ شده‌اند و پدرشان در مجلس اول نماینده تفرش و آشتیان بودند و می‌توان گفت ایشان فرزند مجلس هستند.

 نباید به دانشگاه ظلم شود
 محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم نیز در راستای حمایت از وزارت علوم لب به سخن گشود و فضای مجلس را در رابطه با وزیر پیشنهادی این چنین توصیف کرد: درحال حاضر وضعیت مجلس به‌گونه‌ای است که درمورد این مساله نمی‌توان قطعی صحبت کرد.

 

وی افزود: از نماینده‌ها تقاضا دارم نسبت به مسائل کشور مسئولانه تصمیم بگیرند و جریان‌های سیاسی و نگاه‌های حزبی را مطمع نظر قرار ندهند. وی تصریح کرد: اینکه وزارت علوم با سرپرست و بدون وزیر اداره شود، باعث می‌شود کسی نتواند تصمیمات بلندمدت که باعث رشد دانشگاه‌ها می‌شود، اتخاذ کند و به همین دلیل سرپرست تنها می‌تواند درخصوص مسائل کوتاه‌مدت و موسمی اظهارنظر و تصمیم‌گیری کند. بنابراین فعالیت‌های عمرانی دانشگاه‌ها و مواردی که رسیدگی به آن که در بلندمدت امکان‌پذیر است، در شرایط کنونی ممکن نمی‌شود. محمدرضا تابش همچنین گفت: بی‌سرپرستی وزارت علوم باعث می‌شود به دانشگاه‌ها ضربه بخورد و ظلم به دانشگاه است.

 دولت وارد لجبازی با مجلس شده
صفارهرندی نیز درباره تعامل دولت و مجلس و حواشی پیرامون نحوه معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس گفت: آقای روحانی خودش از اقدامات اخیر قضاوتی داشته باشند. دو سال پیش روحانی نسبت به رفتارهای دولت در قبال مجلس قضاوت‌هایی داشته‌اند و همچنین به روابط دولت و مجلس و رفتارهایی که همین الان دولت خودشان در قبال مجلس مرتکب می‌شود، خرده می‌گرفتند.

 

وی افزود: روحانی به اعتبار همان سخنان، مگر نگفته‌اند که دولت در وادی لجبازی با مجلس وارد نمی‌شود؟ ولی هم‌اکنون وارد وادی این لجبازی شده‌است. ‌عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: احساس می‌کنیم که افرادی پوست خربزه زیر پای دولت می‌گذارند و کسانی هستند که خودشان را صاحب یک حق ویژه‌ای بر گردن رئیس‌جمهور می‌دانند و حتی مدعی هستند که آنها بوده‌اند که آقای روحانی را به این نقطه رسانده‌اند که آنها دارند گروکشی می‌کنند.

اخبار سیاسی  -آرمان
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------