تجارت‌خانه‌ای به‌عنوان «فتنه» بازشده



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار سیاسی - تجارت‌خانه‌ای به‌عنوان «فتنه» بازشده

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه مجلس باید حواسش باشد برای کجا قرار است وزیر تعیین کند، گفت: مجموعه دانشگاه‌‌ها را باید مدنظر داشت که تفکر روشنفکری دارند و این تفکر روشنفکری هم عمدتا تمایل به چپ دارد. اگر بخواهیم آدم راست و آنکادرشده‌ای را در این مکان قرار دهیم خیلی نتیجه نمی‌گیریم. باید فردی که متمایل به همین جمعیت دانشجویی و اساتید است را در راس وزارت علوم قرار دهیم تا بتواند آن را متناسب با خواسته‌های نظام هدایت کند و مقبولیت داشته باشد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در واکنش به معرفی گزینه جدید وزارت علوم گفت: آقای روحانی در راستای اصول و مصلحت نظام حرکت کنند و به هیچ گروه و جناحی باج ندهد و برعهد و پیمانی که باعث شده تا مردم به ایشان رای دهند، بایستد.

جعفرزاده درباره وزیر علوم پیشنهادی به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: من نظر مساعدی نسبت به ایشان دارم زیرا ایشان از جنس دانشگاه هستند، قبلا سابقه نظارتی وحتی سابقه ارزشی و حضور در سپاه داشته‌اند. بنابراین تمام شاخصه‌های مناسب را دارا هستند.

نماینده رشت به وضعیت دانشگاه‌ها اشاره و عنوان می‌کند: من نمی‌دانم این اتفاق چگونه و از کجا روی داده اما متاسفانه درباره داستان وزارت علوم، مجلس رفتار منطقی و اصولی ندارد.

وی با بیان اینکه مجلس باید حواسش باشد برای کجا قرار است وزیر تعیین کند، گفت: مجموعه دانشگاه‌‌ها را باید مدنظر داشت که تفکر روشنفکری دارند و این تفکر روشنفکری هم عمدتا تمایل به چپ دارد. اگر بخواهیم آدم راست و آنکادرشده‌ای را در این مکان قرار دهیم خیلی نتیجه نمی‌گیریم. باید فردی که متمایل به همین جمعیت دانشجویی و اساتید است را در راس وزارت علوم قرار دهیم تا بتواند آن را متناسب با خواسته‌های نظام هدایت کند و مقبولیت داشته باشد.

او در تایید وزیرعلوم پیشنهادی تاکید می‌کند: اول استیضاح آقای فرجی‌دانا یک استیضاح کاملا اشتباه بود و استیضاح اشتباه باعث شده که وزارت علوم دچار یک چالش شود. با همه این تبلیغات منفی غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای که درباره آقای آشتیانی می‌شود من همچنان معتقد هستم که ایشان گزینه مناسبی هستند.

جعفرزاده اشاره دوباره نمایندگان مخالف با دولت به منظور ردصلاحیت وزیر پیشنهادی به عنوان چهارمین گزینه، به وقایع ۷۸ و ۸۸ را به تجارتخانه تشبیه و دراین‌باره توضیح می‌دهد: بالاخره تجارت‌خانه‌ای به عنوان تجارت‌خانه فتنه باز شده است. علارغم اینکه مدرکی درباره آقای آشتیانی وجود ندارد اما طبق معمول قرار است که ایشان هم با چماق فتنه ۸۸سرکوب شوند.

این نماینده مجلس درباره فیلمی که گفته می‌شود نمایندگان مخالف دولت از دانش آشتیانی دارند. فیلمی که وی را در جریانات ۸۸ نشان می‌دهد و عنوان کرده‌اند که در روز تایید صلاحیت آن را به نمایش می‌گذارند، گفت: تا زمانی که حضرت آقا در نماز جمعه مسائل را اعلام نکرده بودند، هیچ مشکلی وجود ندارد. بالاخره ۱۰ میلیون نفر را که نمی‌توان گفت فتنه‌گر؛ همه کسانی که به احمدی‌نژاد رای نداده‌اند را نمی‌توان با چوب فتنه از پیش روی برداشت.

جعفرزاده ادامه می‌دهد: در آن موقعیت زمانی که مقام معظم رهبری اعتراضی نداشتند و راهنمایی نکرده بودند هیچ ایرادی ندارد. اگر بعد از سخنرانی نماز جمعه حضرت آقا کسی اقدامی کرده درست است. فیلم آن زمان را بیاورند ما در خدمتشان هستیم.

عضو فراکسیون رهروان ولایت به درز اخبار از مراکز امنیتی دولت اشاره و به دولت تذکر می‌دهد: دولت هم باید نظارت بیشتری داشته باشد که مراکز امنیتی ما باید در خدمت نظام باشند. نباید خدای ناکرده اگر اسنادی وجود دارد از جایی لو برود و موجب ریزش آبروی افراد شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره شنیده‌هایی که حاکی از آن است که کمیسیون آموزش مجلس تمایل دارد گزینه‌های نزدیک به خود را برای وزارت علوم معرفی کند، به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: اولا کمیسیون آموزش در این مورد تعیین‌کننده نیست. ضمن اینکه در کمیسیون آموزش هم دوستانی حضور دارند که از دوستداران دولت هستند.

جعفرزاده در توصیه به رییس‌جمهوری می‌گوید: توصیه من به آقای روحانی این است که در راستای اصول و مصلحت نظام حرکت کنند. به هیچ گروه و جناحی باج ندهد و برعهد و پیمانی که باعث شده تا مردم به ایشان رای دهند، بایستد. مردم قاضی‌های خوبی هستند و رفتار بعضی از نمایندگان مجلس را رصد می‌کنند. می‌بینند با دولتی که قصد خدمت به مردم را دارد به شکلی برخورد می‌کنند.

او درباره اصرار دو طرف در مجلس و دولت بر سیاست‌های خود توضیح می‌دهد: بالاخره اصل تفکیک قوا برای آقای روحانی اختیاراتی در نظر گرفته همان‌طور که برای مجلس این اختیارات وجود دارد. آقای روحانی فردی را که قرار است با او کار کند را خود باید انتخاب کند. این حرف زور است که مجلس یا هر نهاد دیگری بگوید من وزیر را تعیین کنم.

جعفرزاده ادامه می‌دهد: این موضوع باعث می‌شود که آقای روحانی هم نتواند به تعهداتی که به مردم داده جامع عمل بپوشاند. آقای روحانی باید همه این مسائل را در نظر داشته باشد. ایشان به آنچه که به مردم قول داده عمل کند، بقیه مسائل را هم مردم خود دارند به چشم می‌بینند. من فکر می‌کنم نمایندگان به خصوص نمایندگان شهرستانی اگر با دانشجویان و اساتید حوزه‌های انتخابیه خود نشست بگذارند، حرف دانشگاه را بهتر خواهند شنید.
اخبار سیاسی - آفتاب

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------