آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

اظهارات نوبخت درباره توافق هسته‌ای، بودجه و یارانه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاسی - اظهارات نوبخت درباره توافق هسته‌ای، بودجه و یارانه

نوبخت رشد اقتصاد کشور را در بودجه سال آینده 2 و نیم تا 3 درصد پیش‌بینی، و برای تورم نیز بر کمتر از 15 درصد تأکید کرد.

سخنگوی دولت درباره این که آیا سوم آذر جشن موفقیت در گفتگوهای هسته‌ای برگزار خواهد شد، گفت: خوش بینی بی‌جهت و بدبینی بی‌دلیل در این زمینه نباید وجود داشته باشد و ما و همه مقامات خود را برای هر شرایطی آماده کرده ایم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره این که آیا سوم آذر جشن موفقیت در گفتگوهای هسته‌ای برگزار خواهد شد، گفت: ما هم این امید را داریم که ان‌شاءالله فرزندان این ملت که صادقانه و صمیمانه با همه توان تلاش دارند تحریم‌های ظالمانه را از دوش مردم بردارند موفق شوند و مردم را شادمان کنند و مقام معظم رهبری هم راضی باشند که پس از سال‌ها مقاومت توانستیم به پیروزی دست یابیم و اگر اتفاقی بیفتد مردم خودجوش، شادمانی خواهند کرد.

سخنگوی دولت در عین حال افزود: خوشبینی بی‌جهت و بدبینی بی‌دلیل در این زمینه نباید وجود داشته باشد و ما و همه مقامات خود را برای هر شرایطی آماده کرده ایم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره افزایش قیمت نان گفت: در سال جاری هر کیلوگرم گندم را 1150 تومان از کشاورزان خریدیم و 465 تومان به نانوایان می فروشیم یعنی مبلغ 685 تومان برای نان یارانه می پردازیم و نانوایان عزیز و زحمتکش باید با قیمت تعیین شده آن را به مشتری بدهند.

نوبخت افزود: بنابراین انتظار نمی رود نانوایی ها که ممکن است از قیمت کنونی ناراضی باشند نان بی کیفیت و یا کوچک‌تر از اندازه لازم به مشتریان بدهند.

وی گفت: دولت همچنان پرداخت یارانه نان را ادامه خواهد داد.

سخنگوی دولت با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت افزود: ما برای سال آینده هشت برنامه پیش بینی کرده‌ایم که در آن آثار انتخاب قیمت نفت بین 70 تا 80 دلار پیش بینی و در نظر گرفته شده است.

نوبخت رشد اقتصاد کشور را در بودجه سال آینده 2 و نیم تا 3 درصد پیش‌بینی، و برای تورم نیز بر کمتر از 15 درصد تأکید کرد.

وی تصریح کرد: کاهش درآمد دولت حاصل از فروش نفت به منزله کسری بودجه نخواهد بود بلکه تحقق نیافتن منابع پیش‌بینی شده تعبیر می شود و دولت به اندازه کاهش درآمد هزینه‌های خود را کاهش خواهد داد.

اخبار سیاسی - واحدمرکزی خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------