آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

نعمیه اشراقی:احساس کردم در دولت احمدی‌نژاد برداشت‌های نادرست از آرمان‌های امام (ره) می‌شود



اخبار,نعمیه اشراقی


نعمیه اشراقی:احساس کردم در دولت احمدی‌نژاد برداشت‌های نادرست از آرمان‌های امام (ره) می‌شود

اکثر چیزهایی که به من نسبت دادند کاملا دروغ بود. مشکل دنیای مجازی این است که شما نمی‌توانید حقانیت خود را ثابت کنید و خیلی راحت می‌شود هر چیزی را به هر کسی نسبت داد اما اصل قضیه این است که افکار من پشت حاشیه‌سازی‌ها مخفی ماند. .

نعمیه اشراقی با بیان اینکه احساس کردم در دولت آقای احمدی‌نژاد از آرمان‌های امام (ره) برداشت‌های نادرستی می‌شود٬ گفت: احساس خودم این است برای اینکه حرف‌هایم شنیده نشود برای من حاشیه سازی شد.

نعمیه اشراقی٬ با تاکید بر اینکه گمان نکنیم این دولت می‌رود، دولت بعدی می‌آید و همه چیز درست می‌شود گفت: فرهنگ‌سازی به تلاش نیاز دارد٬ حق را نمی‌آورند و به دست آدم بدهند؛ اینکه ما در خانه‌هایمان بنشینیم و بگوییم که حق زنان را باید به آن‌ها بدهند و تساوی وجود داشته باشد حق به دست نمی‌آید. تلاش زنان برای احقاق حقشان در قرن نوزدهم و بیستم اتفاق افتاد و تا جنگ جهانی دوم ادامه پیدا کرد.

وی افزود: درشرق هم همین نگاه وجود دارد؛ زنان باید برای رسیدن به حق‌شان تلاش کنند. البته در این راه موانعی وجود دارد که یکی از آن‌ها می‌تواند بحث‌هایی باشد که پیرامون جدا کردن زنان از مردان شکل گرفت. باید به این مسئله توجه داشت که تفکیک ادارات کار درستی نیست و نه تنها توهین به زن که توهین به مرد هم محسوب می‌شود. تفکیک جنسیتی به این معنا است که ما اینقدر به مردم جامعه‌مان اعتماد نداریم که آن‌ها را از هم جدا می‌کنیم. اما برای رسیدن به حق٬ باید مسیری پیموده شود؛ باید ببینیم جوامعی که در این زمینه موفق بوده‌اند، چه کار کرده‌اند؟ باید اطلاعاتمان را بیشتر کنیم، بیشتر بخوانیم و بیشتر بدانیم.

اشراقی در ادامه با اشاره به محدودیت‌های احتمالی برخی قوانین برای زنان گفت: برای نمونه قانون ما می‌گوید رجل سیاسی؛ رجل سیاسی هم تفسیرهای متفاوتی دارد؛ برخی می‌گویند رجل یعنی شخصیت سیاسی و به معنی مرد نیست. به هر صورت به عقیده من خانم‌ها حتما نباید وکیل و وزیر و رئیس جمهور شوند تا ما بگوییم به حقشان رسیده‌اند. حق خانم‌ها بسیار بسیار گسترده‌تر از این موارد است. در حال حاضر درصد بالایی از پدیرفته‌شدگان کنکور دانشگاه‌ها خانم‌ها هستند. زنان افرادی هستند که درس می‌خوانند و کار می‌کنند در خانه هم مدیر هستند.

نعیمه اشراقی با توضیح اینکه باید فرهنگ سازی شود٬ تصریح کرد: فرهنگ سازی نیاز به تلاش مضاعف و شبانه روزی دارد؛ گمان نکنیم این دولت می‌رود، دولت بعدی می‌آید و با عوض شدن مجلس همه چیز درست می‌شود؛ همه چیز نیاز به تلاش دارد؛ فرهنگ سازی به تلاش نیاز دارد.

وی افزود: در دولت احمدی‌نژاد احساس کردم برداشت‌های نادرست از آرمان‌های امام (ره) می‌شود به همین دلیل ورود کردم و احساس خودم این است برای اینکه حرف‌های من شنیده نشود برای من حاشیه سازی شد به این دلیل که حرف‌هایی را زدم که برای برخی افراد خوشایند بود. اکثر چیزهایی که به من نسبت دادند٬ کاملا دروغ بود و مشکل دنیای مجازی این است که شما نمی‌توانید حقانیت خود را ثابت کنید و خیلی راحت می‌شود هر چیزی را به هر کسی نسبت داد. اما اصل قضیه این است که افکار من پشت حاشیه سازی‌ها مخفی ماند.

نعیمه اشراقی در پایان گفت: در این جریان من دفاع خاصی از خودم نکردم و می‌دانم که همه چیز نزد خدا روشن است. شخصا از کسی هم شکایت نکردم هرچند یکی دو بار تصمیم گرفتم از بعضی سایت‌ها شکایت کنم اما واقعا این کار را نکردم.
اخبار سیاسی - ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------