آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

روحانی: درمذاکرات هسته ای در چارچوب اصول نظام حرکت کردیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

روحانی: درمذاکرات هسته ای در چارچوب اصول نظام حرکت کردیم/ عبور از تحریم تنها با همکاری مردم ممکن است

رییس جمهوری در آستانه اربعین حضرت ابااعبدالله الحسین(ع) به دیدار علی اوسط وکیلی جانباز روشندل ۷۰ درصد و خانواده معظم شهیدان سیدحسن و سیدمحمد صنیع خانی در منطقه نازی آباد رفت. .

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در این دیدار سرزده خطاب به این جانباز جنگ تحمیلی گفت: شما کار بسیار بزرگی انجام دادید و بینایی خود را در راه خدا از دست دادید که خداوند به شما در دنیا و آخرت اجر خواهد داد.

روحانی با بیان اینکه انشاءالله دولت لیاقت خدمتگزاری خانواده جانبازان و شهدا را داشته باشد، گفت: اجر هر کاری به نیت آن عمل است و نیت از خود عمل بالاتر است.

رییس جمهوری ادامه داد: این صبر و تحمل شما همراه اجر خواهد بود و خانواده شما نیز در این اجر سهیم و شریک هستند.

روحانی در پایان در خصوص مذاکرات هسته ای با بیان اینکه ما در چارچوب اصول نظام حرکت کرده و از این راه دست بر نخواهیم داشت، گفت: راه ما در مذاکرات اگر چه دشوار است چراکه به دشمنان ملت نمی توان اعتماد کرد و امروز طرف های غربی از روی ناچاری به پای میز مذاکره آمده اند، اما در این راه پرپیچ و خم با تلاش مضاعف به اهداف خود خواهیم رسید.

لازم به ذکر است این جانباز سرافراز در سال 62 در عملیات خیبر بینایی خود را از دست داد و به درجه جانبازی نائل آمد.

رییس جمهوری در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس‌جمهوری در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری نیز حضور داشتند، لوح تقدیری به رسم یادبود به این جانباز سرافراز دفاع مقدس اهدا کرد.

رییس جمهوری همچنین شامگاه چهارشنبه و در ادامه دیدارهای مستمر خویش با خانواده معظم شهیدان و ایثارگران،در منزل شهیدان سیدحسن و سیدمحمد صنیع خانی در منطقه نازی آباد تهران حضور یافت و در فضایی بسیار صمیمی و دوستانه با آنان به گفت وگو پرداخت.

 حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار با اشاره به آشنایی خود با شهید سیدمحمد صنیع خانی، اظهار کرد: این شهید بزرگوار از روحیه بسیار بالا و برجسته ای برخوردار بود و همواره به فکر خدمت به مردم و کشور بود.

رییس جمهوری با تجلیل از ایثار و فداکاری خانواده بزرگ شهدا گفت: در دوران دفاع مقدس دشمن علیه استقلال، شرف و عزت ملت ما وارد عمل شد و خانواده های مؤمن و مخلص به صحنه آمده و در مقابل آن ایستادگی و فداکاری کردند و به این کار خود افتخار می کنند.

روحانی افزود: احساس رضایت و خشنودی خانواده شهدا از فداکاری خویش در راستای انجام وظیفه، لذت بخش بوده و راه آینده را روشن می سازد.

رییس جمهوری در ادامه با تأکید بر اینکه باید با هم کشور را بسازیم، اظهار کرد: هدف اصلی از انقلاب اسلامی این است که در این سرزمین احکام الهی اجرا شود و این موضوع اساس و پایه حرکت کشور است. یعنی باید با دوستی، برادری، راستی و یاری همدیگر،آنچه را خداوند از ما خواسته،اجرا کنیم.

روحانی گفت: مردم ما را انتخاب کردند تا به آنها خدمت کرده و در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور حرکت کنیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز روحیه زنده دلی و همدلی در میان مردم، احیاء شده است، گفت: تلاش ما این است که مشکلات موجود را با کمک و یاری مردم حل و فصل کنیم.

روحانی تاکید کرد: دشمن همواره به شیوه های گوناگون علیه ملت ایران اقدام کرده و امروز با توطئه ای به نام تحریم علیه مردم وارد صحنه شده است که باید از این موضوع عبور کنیم و این جز با همیاری و همکاری مردم امکان پذیر نیست.

رییس جمهوری با بیان اینکه خانواده شهدا باعث سربلندی و عزت کشور هستند، گفت: دولت انتظار یاری بیشتر و نیازمند دعای خیر مادران و پدران شهدااست.

در این دیدار خانواده شهیدان سیدحسن و سیدمحمد صنیع خانی با اظهار خوشحالی از دیدار رییس جمهور خاطراتی از شهیدان خود بیان کردند.

همچنین در این دیدار برادر شهیدان صنیع خانی با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت گفت: هرکاری که از دست ما بر آید در جهت موفقیت دولت انجام خواهیم داد.

شهید سیدمحمدحسن صنیع خانی در سال 1361 در حالی که دانش آموز 16 ساله ای بود در عملیات بیت المقدس به درجه رفیع شهادت نایل آمد و شهید سیدمحمد صنیع خانی که فرماندهی ترابری سپاه پاسداران را بر عهده داشت، در سال 1374 بر اثر عوارض ناشی از جراحات شیمیایی و با ابتلا به سرطان خون به شهادت رسید.

دکتر روحانی در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری نیز حضور داشتند، لوح تقدیری به رسم یادبود به خانواده شهیدان صنیع خانی اهدا کرد.

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------