آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صادق زیباکلام: خطر جنگ رفع شده است | اسرائیل دست بالای نظامی را دارد

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید اسرائیل دست بالای نظامی را دارد و این قید جدید ایران که گفته هر حمله‌ای به منافع…

خیز اصلاح‌طلبان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


همایش طیف‌های اصلاح‌طلب با حضور خاتمی
خیز اصلاح‌طلبان

اصلاح‌طلبان ٢٥دی‌ماه گرد هم‌ می‌آیند. طبق برنامه مصوب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیش‌بینی‌شده است که «خاتمی» سخنران مراسم باشد و «هاشمی» هم پیام بدهد. .

فراگیری جمع اصلاح‌طلبانه ٢٥دی تا حدی است که برخی معتقدند حتی در دوران اصلاحات هم شاید چنین جمع کثیری از جریان اصلاحات و طیف‌های مختلف، این‌گونه گرد هم جمع نشده‌ بودند. همایش‌های اصلاح‌طلبان جسته گریخته در این سال‌ها در استان‌ها برگزار شده اما تهران مدت‌هاست که جمع رسمی اصلاح‌طلبان را در این حد، اجماع به خود ندیده است. 

 

اعلام حضور عمومی اصلاح‌طلبان بعد از مدت‌ها درحالی است که اصولگرایان از ناکامی انتخابات٩٢ به این سو، به بهانه‌های مختلف همایش برگزار کرده‌اند. از جمع دلواپسان، تا همایش وحدت و اجماع و اخیرا کنگره جمعیت ایثارگران با حضور چهره‌های شاخص اصولگرا. امروز هم پنجمین همایش بزرگ اصولگرایان با سخنرانی آیت‌الله «علم‌الهدی»، «حداد عادل» و حجت‌الاسلام «تقوی» در مصلای تهران برگزار می‌شود.


 دفعه قبل از «مصباح یزدی» دعوت کرده‌بودند. «احمد حکیمی‌پور» رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دیروز به ایلنا گفت: «همایش بزرگ اصلاح‌طلبان در ٢٥دی برگزار خواهد شد و تمام برنامه‌ریزی‌های مربوط به همایش٬ سخنرانان و مسایل دیگر انجام شده و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌های این همایش پیش برویم.» او گفته‌است که «علاوه‌بر برنامه‌ریزی‌های فوق٬ قرار بر این است چند شخصیت اصلاح‌طلب و برخی از دبیران کل احزاب، سخنرانی داشته باشند. برنامه دیگر همایش، صدور قطعنامه اصلاح‌طلبان خواهد بود که به مسایل روز و رویکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات مربوط می‌شود.»

از حضور عارف و ناطق و دبیرکل‌های احزاب اصلاح‌طلب هم در این همایش نام برده شده‌است و حتی گفته شده که چهره‌های اصولگرا هم دعوت شده‌اند. «حکیمی‌پور» دیروز به «شرق» گفت: هدف ما این است که به‌هرحال تلاش شود حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده فراهم شود و موانع حضور سلیقه‌های درون نظام برداشته و در ذیل آن هدف نهایی ما که حفظ انسجام وحدت در جبهه اصلاح‌طلبان است هم محقق شود.

 

«رسول منتجب‌نیا»، قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی هم با بیان اینکه خیلی وقت است اصلاح‌طلبان همچنین همایشی برگزار نکرده‌‌اند و شاید سبقه آن به خیلی قبل ازسال٨٨ برسد به «شرق» می‌گوید: «در این مدت هرچه کنگره و همایش بوده مربوط به احزاب درون جریان اصلاحات بوده اما این همایش از سوی شورای هماهنگی اصلاحات برگزار می‌شود و در حدی که ظرفیت آن جلسه و محل اقتضا کند از همه احزاب و شخصیت‌ها دعوت شده‌است.»

 

او با بیان‌ اینکه هماهنگی‌ها و مجوز‌های لازم گرفته شده‌است، درخصوص اما واگرهای این همایش می‌گوید: « بعید می‌دانم که از برگزاری این همایش ممانعت شود.» او درخصوص حضور«خاتمی» هم می‌گوید: «ایشان شخصیت محوری اصلاحات است و حضورشان بدیهی است.»«منتجب‌نیا» معتقد است: « گردهمایی اصلاح‌طلبان معنی‌دار است. هم اتحاد و انسجام اصلاح آنها را نشان می‌دهد و هم نشانه آمادگی‌شان برای حضوری فعال است.» خبرگزاری فارس دیروز محل برگزاری این همایش را کانون توحید اعلام کرد.
اخبار سیاسی - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------