آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

درخواست مطهری برای دريافت فيلم نطق جنجالی و مقاومت مسئولان مجلس / بیانیه جمعی خانواده شهدا و ایثارگران در حمایت از مطهری



اخبار,درخواست مطهری برای دريافت فيلم نطق جنجالی


درخواست مطهری برای دريافت فيلم نطق جنجالی/ مقاومت مسئولان مجلس برای دادن فيلم كامل نطق

حاشيه‌هاي نطق علي مطهري همچنان ادامه دارند؛ حالا او از مسئولان مجلس درخواست كرده تا فيلم مربوط به نطق روز يكشنبه‌اش را در اختيار او بگذارد. درخواستي كه گويا هنوز از سوي مسئولان مجلس اجابت نشده است. .

در حالي روز يكشنبه با حمله برخي از نمايندگان به نطق علي مطهري، صحن علني مجلس ملتهب شد كه در آن لحظات اتفاقات رخ داده توسط دوربين هيچ عكاسي ثبت نشدند. روز يكشنبه به طور اتفاقي از معدود جلسات مجلس بود كه عكاسان در آن حضور نداشتند. نهايتا خبرگزاري خانه ملت، وابسته به مجلس شوراي اسلامي هم در گزارش تصويري خود از جلسه آن روز هيچ عكسي از لحظات حمله به نطق مطهري و التهاب در مجلس منتشر نكرد. اين اتفاق حتي باعث شد تا روزنامه «مردم امروز» در صفحه اول خود در شماره روز دوشنبه آن وقايع را بر اساس روايت‌ها، نقاشي و تصويرسازي كند.
 
به گزارش آفتاب، پایگاه خبری خرداد در ادامه نوشته است: در اين شرايط اما آنطور كه نمايندگان نزديك به علي مطهري خبر دادند، او از مسئولان مجلس خواسته تا فيلم مربوط به آن نطق پر حاشيه را در اختيار او بگذارد. بر همين اساس گفته شده مسئولان با دادن اين فيلم تا لحظه قطع نطق توسط نمايندگان، به علي مطهري موافقت كرده است. اما مطهري اصرار دارد كه اين فيلم را از لحظه آغاز نطق تا زماني كه توسط نمايندگان زمين مي‌خورد و بعد از آن از صحن خارج مي‌شود، در اختيارش بگذارند. اين درخواست هنوز از سوي مسئولان مجلس مورد موافقت قرار نگرفته است.
 
طبق قانون و آئين نامه داخلي مجلس، نمايندگان مي‌توانند فيلم مربوط به زمان نطق‌ها و صحبت‌هاي خود در مجلس را از مسئولان مجلس بگيرند.
 
اين در شرايطي است كه نمايندگان مخالف مطهري مدعي شده‌اند كه در ان روز حمله‌اي در كار نبوده و آنها تنها به صورت كلامي به مطهري اعتراض كرده‌اند. حال آنكه علي مطهري بعد از پايان نطقش زمين خورده و حتي زخمي شده است.
 
در اقدامي ديگر، علي مطهري در تذكري در جلسه علني روز سه شنبه با انتقاد از اینکه دو دقیقه از نطق روز یکشنبه وی از رادیو پخش نشد گفت: «حق من و موکلانم محفوظ است که این دو دقیقه در فرصت‌های آتی یا در نطق 5 دقیقه‌ای یا 7 دقیقه ای منظور شود یا در اولین فرصت نطق میان دستور منظور شود تا دیگر این روش تکرار نشود.» وي در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل  69 قانون اساسی گفت: «براساس این قانون مذاکرات مجلس شورای اسلامی باید علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق رادیو و روزنامه رسمی برای اطلاع عموم منتشر شود.» علي لاريجاني، رئيس مجلس يك روز قبل از آن مانع از مطرح شدن تذكر مطهري در صحن علني شده بود.

------------------------

بیانیه جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران در حمایت از علی مطهری

جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران طی نامه‌ای به علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، ضمن حمایت از مواضع این نماینده مجلس تاکید کردند: ما به عنوان جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران حمایت خود را از هر حرکتی که در راستای احقاق حقوق مردم باشد اعلام می‌کنیم. .

به گزارش آفتاب، در این بیانیه خطاب به علی مطهری آمده است: در سالهای اخیر بسیاری از دلسوزان مردم و نظام ناخواسته مجبور به سکوت شدند. اما در همین سالها بارها و بارها ندای حق‌طلبانه شما را شنیده‌ایم. اطمینان داشته باشید شما را در این مسیری که در آن گام نهاده‌اید تنها نمی‌گذاریم. هرچند شجاعت ذاتی شما باعث شد نه تنها عرصه را خالی نکنید بلکه سخنان و مواضع شما به لباس نمایندگی مجلس حرمت و ارزش بیشتری داد.

در ادامه این بیانیه نوشته شده است: آنچه در این سالها بر بزرگان و دلسوزان واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران رفت باورنکردنی بود اما شما عیار انقلابی خود را نمایان کردید. اگر بخواهیم منصفانه بگوییم انتظاری هم جز این از فرزند شهید والامقام مرحوم مرتضی مطهری نمی‌رفت. در روزگاری که هیچ نگاه منتقدانه‌ای تحمل نمی‌شود، بر راه آزادیخواهانه و حق‌طلبانه مردم ایران استوار ماندید. ما به عنوان جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران حمایت خود را از هر حرکتی که در راستای احقاق حقوق مردم باشد اعلام می‌کنیم و در این بین از مواضع شرافتمندانه شما به عنوان نماینده‌ای از جنس مردم حمایت کرده و امیدواریم دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم قدم در راه شما بگذارند.

اخبار سیاسی - آفتاب

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------