درخواست سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان از شوراي نگهبان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان گفت: شوراي نگهبان فضا را بر مبناي استقلال و آزادي به گونه‌اي تلطيف کند تا همه افراد علاقه‌مند به نظام پاي صندوق‌هاي راي حضور يابند.

به گزارش ايسنا محتشمي که در اولين کنگره حزب مردمي اصلاحات ايران اسلامي سخن مي‌گفت، افزود: توسعه سياسي برگشت ساختار دموکراسي در جامعه است.


وي اضافه کرد: استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي شعار بنيانگذار جمهوري اسلامي بود. آزادي از استبداد داخلي، استقلال به معناي آزادي از يوغ بيگانگان و جمهوري اسلامي نيز به معناي نظامي مبتني بر ارزش‌هاي اسلامي و ايجاد حاکميت مردم بر مردم است.


وي از ناظران و مجريان دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي خواست تلاش خود را در جهت مشارکت گرايش‌هاي مختلف سياسي پاي صندوق‌هاي راي مبذول دارند.


محتشمي از دولت خواست تلاش کند تا سازمان‌هاي مردم نهاد در همه زمينه‌ها رشد کند. در اين صورت مي‌توان به توسعه همه‌جانبه کشور اميدوار شد.


بر اساس اين گزارش، در ادامه رجايي دبير کنگره حزب مردمي اصلاحات ايران اسلامي گفت: نمي‌توان در انتظار رسيدن به جامعه مدني موضع منفعلانه گرفت.وي ادامه داد: اگر هويت، اصول و معيارهايمان را حفظ و به آن پايدار باشيم در قالب کار تشکيلاتي و در چارچوب قانون مي‌توان به اين هدف رسيد.


وي افزود: حزب مردمي اصلاحات ايران اسلامي توسعه همه جانبه کشور را با محوريت قانون و ضوابط ممکن مي‌داند. اين حزب با شعار توسعه سياسي زيربناي توسعه پايدار برگرفته از راهنمايي‌هاي رئيس‌جمهور اسبق کشور يک سال قبل پاگرفت.


دبير کنگره حزب مردمي اصلاحات ايران اسلامي يادآور شد: محصول توسعه سياسي پايدار جلوگيري از ترويج تفکر پوپوليستي است. اهداف توسعه سياسي پيشرفت، صنعتي شدن، رفع فقر، رفع وابستگي و ايجاد تحولات ساختاري در کليه بخش‌هاي کشور است. تنها وقتي مي‌توان به اين اهداف رسيد که نسبت به تک‌تک افراد از سوي دولت و حکومت توجه شود.


رجايي بيان کرد: توسعه پايدار به عنوان مفهومي فراگير در ابعاد سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي و وجود تعامل بين اين ارکان را ضروري مي‌داند.


در ادامه اين کنگره دبيرکل سازمان دفاع از منافع ملي گفت: افراط‌هاي گذشته موجب بدترشدن شرايط در حوزه‌هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي شده است. سعيد ياري تصريح کرد: افراط و تفريط در مديريت و نگاه جزيره‌اي در مديريت موجب به وجود آمدن مشکلات کشور شده است.


وي تنها راه حل مشکلات کشور را شکل گيري احزاب ريشه‌دار در کشور دانست و افزود: نسخه درماني شرايط موجود کشور در گرو نهادينه شدن فعاليت تحزب در کشور است. احزاب بايد خوراک سياسي به مردم دهند تا رئيس‌جمهور متکي بر شعارهاي پوپوليستي را انتخاب نکنند. عقلانيت و منطق مبتني بر دانش محوري شکل نمي‌گيرد مگر اينکه احزاب در کشور نهادينه شوند.


وي معتقد است که افرادي که از شکل‌گيري احزاب وحشت دارند به کفش‌شان ريگ است.
ياري با اشاره به چند اختلاس صورت گرفته، گفت که اين اختلاس‌ها براي نظام اسلامي بسيار زشت است.


وي گفت: مي‌طلبد تا با تکيه بر ظرفيت‌هاي مردم،‌ سپاه، بسيج، دستگاه قضايي، وزارت اطلاعات و احزاب دست رانت‌خواران و مفسدان قطع شود. در فقه سياسي شمشير حاکم بايد بالا باشد، اما بر سر توده نبايد فرود آيد بلکه بر سر خواص و افرادي که مفاسد ميلياردي و بابک زنجاني و امثال وي را رقم زدند بايد فرود بيايد.
اخبار سیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------