آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

احمدی‌نژاد : چاوز گفت نگران نباشید امام مهدی خواهد آمد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

احمدی‌نژاد در دیدار با فعالان رسانه‌ای همسو:
چاوز گفت نگران نباشید امام مهدی خواهد آمد

محمود احمدی‌نژاد اگرچه در ظاهر سکوت خود را شکسته و سخنرانی را از سر گرفته است، اما همچنان درباره فساد حلقه یارانش سکوت می‌کند. او هیچ توضیحی درباره  نامه اخیر محمدرضا رحیمی، معاون‌اول دولت دهم خطاب به او که به‌تازگی اعلام رسمی شده، نداده است.

احمدی‌نژاد تنها نامه اعلام برائت از تخلفات محمدرضا رحیمی، معاون‌اولش را نوشته و به همان هم بسنده کرده است. او نه‌تنها هیچ ورودی به پرونده رحیمی نداشته بلکه، درباره دیگر تخلف‌های صورت‌گرفته در دولت‌هایی که ریاست آن را بر‌عهده داشته نظیر پرونده‌های مربوط به سعید مرتضوی و بابک زنجانی هم مهر سکوت بر دهان زده است.

 

اگرچه با هیاهویی ورود خود به عرصه رسانه‌ها را اعلام کرد، اما نه در مراسم رونمایی از سایت شخصی خود و نه در دیدار با وبلاگ‌نویسان که در ساختمان محمودیه برگزار شده است، هیچ اشاره‌ای به تخلفات ذکر‌شده، نداشته است. او دهه فجر را بهانه ورود خود به عرصه سخنرانی و سیاسی قرار داده تا از این رهگذر بتواند از هرگونه پاسخگویی فرار کند.
 
 به همین دلیل هم در سخنانش در جمع وبلاگ‌نویسان که نام و نشان آنها ذکر نشده، اینگونه توضیح داد که «در دهه فجر انقلاب اسلامی هیچ سخنی بهتر از خود انقلاب نیست، به نظرم هنوز چهره واقعی انقلاب برای بسیاری اصولا ناشناخته مانده و برای بسیاری دیگر هم کم شناخته شده است.» بعد هم تصمیم گرفت تا انقلاب ایران را به مساله ظهور پیوند بزند. در سخنان او هیچ نکته تازه‌ای دیده نمی‌شود. او باز هم اشاره‌هایی به انسان کامل دارد و اینکه مردها در راهند. البته منظور خود را از این سخنان توضیح نداده است.

 او البته از یار سفر‌کرده‌اش یعنی هوگو چاوز هم سخن گفت که در آستانه مرگ به نزدیکانش گفته بوده که او هم منتظر امام مهدی بوده است. اشاره او به چاوز و ونزوئلا، نشان از این دارد که او همچنان به حوزه آمریکای‌لاتین علاقه‌مند است و مناسباتش را هم بعد از دوره ریاست‌جمهوری حفظ کرده است.

 

اگرچه سفر او به ونزوئلا برای حضور در مراسم تدفین هوگو چاوز، رییس‌جمهور این کشور با حاشیه‌هایی همراه بود؛ آنجا که مادر چاوز را در آغوش گرفت و تصاویر آن منتشر شد. شبکه ایران در آن مقطع سعی کرد تا رویداد موردنظر را چنین توضیح دهد: «در تصویر منتشر‌شده از برخورد رییس‌جمهور با مادر هوگو چاوز نیز روشن است که رییس‌جمهور همچون گذشته دستان خود را به نشانه احترام بالا آورده است اما این‌بار شگرد همیشگی دکتر احمدی‌نژاد با موفقیت روبه‌رو نبوده و مادر داغدار چاوز در حالی که اشک از چشمانش سرازیر است، ناگهان دستان خود را بر روی دستان رییس‌جمهور می‌گذارد...»

با این حال گویا احمدی‌نژاد همچنان علاقه‌مند است تا حتی در اولین سخنرانی بعد از دوره ریاست‌جمهوری‌اش از چاوز بگوید و البته از تخلفات مالی دولتش سخنی به میان نیاورد. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که تنها چند‌روز از خبر رسمی محکومیت معاون‌اول دولت دهم یعنی محمدرضا رحیمی می‌گذرد. قبل‌تر از آن هم مباحث مربوط به سعید مرتضوی و پرونده‌های او مطرح شده بود. آن‌هم پرونده‌هایی که قرار است به تخلفات او در سازمان تامین‌اجتماعی و موضوع کهریزک بپردازد.

وزارت نفت و معاون‌اول دولت یازدهم هم موضوع تخلفات بابک زنجانی و دومیلیاردو٧٠٠میلیون‌دلاری که او از پول فروش نفت به کشور بازنگردانده را پیگیری می‌کنند. محمدرضا رحیمی هم در جواب نامه اعلام برائت احمدی‌نژاد از او، در نامه‌ای سرگشاده رییس دولت و اقدامات او را دلیل صدور حکم خود اعلام کرده است. محمود احمدی‌نژاد اما در بی‌تفاوتی کامل نسبت به آنچه در دولت‌های او گذشته بی‌آنکه بخواهد پاسخی بدهد، به همان شیوه مالوف، نیامده شروع به اتهام‌زدن کرده است و به مسایلی پرداخته که هیچ ارتباطی به تخلفات صورت‌گرفته در دولت‌هایش ندارد. با این حال او از سفره‌ای سخن گفته که قرار نیست سر آن دعوا شود، اگرچه در ظاهر دعوایی نشده، اما گویا تقسیم اموالی صورت گرفته که حالا یک‌به‌‌یک در حال روشدن است.

اگرچه به نظر می‌رسد که این سخنرانی‌ها نشانه‌ای از بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه سیاسی کشور است، اما او در آستانه انتخابات مجلس دهم، دهه فجر را آغاز این بازگشت انتخاب کرده است و در همین راستا قرار است که یکشنبه نوزدهم بهمن‌ هم سخنرانی دیگری را ترتیب دهد. مکان آن باز هم نقطه‌ای در جنوب شهر است؛ یعنی مسجد جامع‌المهدی در شهر‌ری. در این اطلاعیه بهانه این سخنرانی فرارسیدن دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب عنوان شده است

 

. علاوه بر اینکه از «عموم مردم ولایتمدار و متدین» دعوت شده تا در این برنامه شرکت کنند. این اطلاعیه در نهایت به نام امام‌جماعت مسجد مزبور ارسال شده است. گویا احمدی‌نژاد یک‌بار دیگر می‌خواهد بازی سیاسی خود را از مسجد شروع کند و از جنوب شهر.

 

باید دید این‌بار حنای احمدی‌نژاد برای مردم رنگی خواهد داشت یا نه؟ چرا که بعید است آن همه هیاهو در فضای مجازی به‌ویژه در اینستاگرام احمدی‌نژاد با عناوینی چون «خبری در راه است» و «آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد»، تنها تبلیغات برای رونمایی از سایت شخصی رییس دولت‌های نهم و دهم بوده باشد، بلکه دهه فجر بهانه مناسبی است تا احمدی‌نژاد شخصا بخواهد فعالیت‌هایی را که هواداران او در طول این مدت از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی انجام داده بودند، در دست بگیرد و از همین رهگذر دوباره راه خود را برای ورود به عرصه سیاسی باز کند. در همین راستا برخی از خبرگزاری‌های خارجی مثل خبرگزاری فرانسه، آسوشیتدپرس و وب‌سایت روزنامه اینترنشنال‌بیزینس‌تایمز این تحرکات احمدی‌نژاد را دلیلی برای بازگشت او به عرصه سیاست دانسته‌اند.

-------------------------------------------

نکات مهم سخنرانی احمدی‌نژاد

ما گفتیم چاوز هم منتظر ظهور بوده است، عده‌ای آنقدر کوته‌فکرند که تحمل شنیدن این حرف‌ها را نداشتند و فکر می‌کردند که فقط خودشان انسان هستند که باید منتظر ظهور باشند.


یکی از دوستان ما اخیرا به ونزوئلا سفر کرده است، به وی گفته بودند به فلانی سلام برسان و بگو ما هم منتظر امام مهدی(عج) هستیم؛ وقتی آقای چاوز درگذشت همه انسان‌های انقلابی در ونزوئلا مات و مبهوت مانده بودند، چون چاوز ستونی محکم و انقلابی بود. بعدها چاوز قبل از فوتش به آنان گفته بود که اگر من رفتم نگران نباشید امام مهدی(عج) خواهد آمد.


 اول انقلاب گروهی بودند که اهل دفاع نبودند... نمی‌توانستند جلوی آمریکا بایستند و تئوری کنار‌آمدن با آمریکا را مطرح می‌کردند، ما به آنان می‌گوییم وقتی عرضه ایستادن در برابر آمریکا را ندارید، چرا به مسوولیت‌های اجتماعی وارد شده‌اید، بروید سراغ مسایل شخصی‌تان.

مردها در راهند، فرایند دیگری در راه است؛ شجره طیبه‌ای جز خاندان محمد مصطفی(ص) وجود ندارد، تلویزیون تصاویری را از انقلاب نشان می‌دهد، اما همه انقلاب همین که تلویزیون نشان می‌دهد نیست، بلکه فراتر از این است. 


 همه باید در راه تعالی کشور در صحنه حضور داشته باشیم. قرار نیست با هم یک سفره درست کنیم و سر اینکه کدام کجا بنشینیم با هم دعوا کنیم، بلکه قرار است پیش برویم.
اخبارسیاسی - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------