آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

روایت یک خبرگزاری خارجی از فسادهای مالی دولت‌های احمدی‌نژاد



اخبار,حیات سیاسی احمدی‌نژاد و اطرافیانش

حکم رحیمی پایانی بر حیات سیاسی احمدی‌نژاد و اطرافیانش

اتهام اختلاس و فساد مالی درباره اطرافیان احمدی‌نژاد و عنوان‌کردن از آن به مثابه "بزرگترین پرونده فساد در قرن معاصر ایران" نشان از آن دارد که موضوع فراتر از صرف استدلالی برپایه آمار و ارقام است...

"دالگا خاتین اوغلو" خبرنگار خبرگزاری "آذرنیوز" در گزارش تازه خود به انزوای روزافزون "محمود احمدی‌نژاد" در عرصه سیاسی ایران اشاره کرده و حکم"رحیمی" معاون او را آخرین ضربه به پیکر جریان سیاسی محدود حامی او دانسته است.
 
به گزارش خرداد، خبرنگار "آذرنیوز" با اشاره به اتفاقات پیاپی روی‌داده برای احمدی‌نژاد و یارانش در هفته‌های گذشته می‌نویسد: "همزمان با افزایش فشارها علیه متحدان "محمود احمدی‌نژاد" او سکوت یک و نیم ساله‌اش را شکسته است. در آخرین اقدام همزمان با ممنوعیت انتشار روزنامه اینترنتی وابسته به او موسوم به "هما" به دستور دستگاه قضایی ایران در تاریخ 2 فوریه آن روزنامه در تاریخ 3 فوریه کپی‌ای از رای هیئت منصفه را در صفحه نخست خود منتشر کرد. از آن زمان تا تاریخ 4 فوریه روزنامه اینترنتی هما به‌روز نشده است. ممنوعیت انتشار این رسانه وابسته به احمدی‌نژاد دقیقا یک روز پس از آن اعلام شد که احمدی‌نژاد در پورتالی جدید سایت تازه‌ای را راه‌اندازی کرد. در آخرین شماره هما در بالای صفحه جمله‌ای از احمدی‌نژاد خطاب به روحانی رییس‌جمهوری ایران نوشته شده بود: "شما چکونه به قدرت رسیدید در حالی که جسارت اتخاذ موضعی علیه امریکا را ندارید؟"
 
خبرنگار "آذرنیوز" در ادامه اشاره می‌کند که تنش در روابط احمدی‌نژاد محدود به رویکرد خصمانه او در قبال دولت نمی‌شود بلکه اصولگرایان نیز خواستار برخورد با او و اطرافیانش هستند. این خبرگزاری آذربایجانی با اشاره به صدور حکم محکومیت "محمدرضا رحیمی" معاون احمدی‌نژاد به زندان و پرداخت جریمه به دلیل اثبات اتهامات مالی وارد‌شده علیه او، نوشته است که شدت جرایم به میزانی بوده که برخی از نمایندگان اصولگرا نیز به دلیل سوء‌مدیریت احمدی‌نژاد و هدررفتن میلیاردها ریال پول در دوران زمامداری‌اش خواستار بازداشت وی هستند.

خبرگزاری "آذرنیوز" در ادامه اشاره می‌کند که موضوع اتعامات مالی وارد شده علیه اطرافیان احمدی‌نژاد ابعاد گسترد‌ه‌ای را در برمی‌گیرد و در این‌باره می‌نویسد: "اتهام اختلاس و فساد مالی درباره اطرافیان احمدی‌نژاد و عنوان کردن از آن به مثابه "بزرگترین پرونده فساد در قرن معاصر ایران" نشان از آن دارد که موضوع فراتر از صرف استدلالی برپایه آمار و ارقام است... اظهارات اخیر "جهانگیری" معاون رییس‌جمهوری ایران احتمالا نشان می‌دهد که دوران احمدی‌نژاد بدترین دوران در طول تاریخ معاصر ایران ... بوده است. درآمدهای نفتی ایران در فاصله سال‌های 2005 تا 2012 میلادی معادل 50 درصد کل درآمدهای نفتی ایران در طول یکصد سال اخیر بوده است. ایران در حدود 700 میلیارد دلار نفت در طول دوران زمامداری احمدی‌نژاد صادر کرد اما زمانی که او دولت را در اواسط سال 2013 به روحانی تحویل داد نرخ تورم به 35 درصد رسیده بود و تولید ناخالص ملی به میزان 6.9 درصد کاهش یافته بود و حجم صادرات نفت کاهشی 60 درصدی را در مقاسه با سال 2011 تجربه می‌کرد."
 
خبرنگار این رسانه آذربایجانی در ادامه اشاره می‌کند که یکی از علل اصلی تاکید برخی از نمایندگان اصولگرا بر لزوم بازداشت احمدی‌نژاد سرپوش گذاشتن بر افشای بیش‌تر اخبار ارتباطات جریان اصولگرا و عناصر احمدی‌نژاد و اطرافیان او و حمایت‌های پیشین آنان از وی می‌باشد. این خبرگزاری در ادامه اشاره می‌کند که اصولگرایان نه تنها علیه احمدی‌نژاد و یارانش که در حال نبرد در جبهه‌ای دیگر علیه دولت روحانی نیز می‌باشند. این خبرگزاری دهمین کارت زرد نمایندگان اصولگرای مجلس به وزرای دولت روجانی از جمله "علی طیب نیا" و احضار او برای پاسخگویی را نشانه‌ای از سر ناسازگاری آنان با دولت می‌داند."

خبرنگار "آذرنیوز" در پایان اشاره می‌کند که علیرغم مخالفت‌های نمایندگان مجلس با دولت روحانی، او و کابینه‌اش تا به امروز کارنامه موفقی را از خود به جا گذاشته‌اند و در این باره می‌افزاید: "در دوران ریاست جمهوری ورحانی، دولت او با تلاش‌هایی که انجام داده نرخ تورم را به زیر 18 درصد رسانده و تولید ناخالص ملی کشور در سال 2014 میلادی به 3 درصد رسید. این اقدام پس از انعقاد قراردادهای دوساله میسر شد. نمایندگان تندرو عمده حملات‌شان به دولت روحانی بر سر مذاکرات هسته‌ای است. انتخابات مجلس ایران پیش‌رو است و می‌تواند نتیجه‌ای سرنوشت‌ساز برای آینده آن کشور داشته باشد."
اخبار سیاسی - خردادنیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------