آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

احمد توکلی: خاک بر سر نماینده‌ای که به وزیر شماره حساب می‌دهد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس، روز‌گذشته با حضور در اردوی «جهاداکبر» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در مشهد مقدس برگزار شد، با‌ بیان‌ اینکه ولایت‌فقیه دارای دو‌جنبه نظری و عملی است، گفت: «انتقادات باید سطح‌بندی شود؛ حرمت رهبری، سرمایه ملت ایران است و انسان باید رابطه خود با فردی که قرار است از او انتقاد کند، را مد‌نظر قرار دهد.»

 

او در ادامه با اشاره به اختلاف‌نظر امام خمینی(ره) و مقام‌معظم‌رهبری درباره نخست‌وزیری میرحسین موسوی تصریح کرد: «امام خمینی(ره) با نخست‌وزیری میرحسین موافق بود و حضرت آقا مخالف آن. اما بالاخره با نظر امام(ره) موافقت کرد.

 

بعد از مخالفت آقا، موسوی به مجلس رفت و از خزانه خالی خبر داد. محسن رضایی هم آمد گفت باید موشک خریداری کنیم، البته ما ایستادگی می‌کنیم. امام(ره) خطاب به رضایی فرمودند: این حرف شوخی است، وقتی سلاح نباشد. بعد هم که جام زهر را نوشیدند. آقا بعد از آن گفته بودند که من دستور علنی امام را اجرایی خواهم کرد و نخست‌وزیری را به مجلس معرفی خواهم کرد که نخست‌وزیر امام باشد.»

 این نماینده مجلس ادامه داد: «ولایت مطلقه یعنی کج‌روی نکنیم. ولایت مطلقه فقیه در برابر احکام‌اسلامی اطلاق دارد. آقا می‌دانستند که دشمن از طریق مطبوعات می‌تواند رسوخ کند، بنابراین دستور دادند ١١روزنامه را آن موقع بستند. اینها از ولایت فقیه خیلی استفاده کردند؛ مثلا وقتی کرباسچی زندانی شد، خاتمی به آقا نامه‌ای نوشت که ایشان اجازه دهند که کرباسچی از زندان آزاد شوند. در قصه قتل‌های زنجیره‌ای آقا به خاتمی اختیارات ویژه از قوه‌قضاییه داد که تصمیم بگیرد. در ماجرای انتخابات سال٨٤ معین و مهرعلیزاده رد صلاحیت شده بودند، اما به دستور رهبری تایید شدند. در این مقاطع این‌طور ماجراها جز با تایید یک‌نفر انجام نمی‌شود.»

ریشه برخی اتفاقات در مجلس است
توکلی در پاسخ به سوالی درباره اختلاس رحیمی و رابطه آن با اصولگرایان گفت: «مخالفت من با رحیمی تازگی ندارد. من در دادگستری تهران بیش از ١٠پرونده دارم که علیه رحیمی و احمدی‌نژاد شکایت کردم.»وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برملا‌شدن اسامی نمایندگانی که پول گرفتند گفت: «این کار قوه‌قضاییه است اما آنها هم عذر‌هایی دارند و بالاخره باید این کار انجام شود. سابقه این‌گونه وقایع به امثال شهرام جزایری بازمی‌گردد.

 

شهرام جزایری در حزب مشارکت به خاتمی ٣٠٠میلیون و به کروبی ٥٠٠میلیون‌تومان پول داده بود. من آن موقع به آقای هاشمی شاهرودی اعلام کردم این فساد سیاسی است و باید از آن جلوگیری کرد اما ایشان گفت که جرمی تعریف نشده. من به او گفتم شما فتوا بدهید ولی گفت مراجع زیر بار نمی‌روند.»

 

توکلی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره افشاگری‌های خود و نیز منابع آنان در مجلس گفت: «من عمده مطالب خود را از اینترنت می‌گیرم. کمیسیون بررسی اوراق بهادار آمریکا در امور بورس مثل دادگاه عمل می‌کند. حکم این کمیسیون ١٢صفحه است که این سند واقعا خواندنی است؛ مثلا در موارد این‌چنینی می‌گویند آقای رحیمی به‌دلیل فلان‌و‌فلان باید محاکمه شود. من به‌عنوان نماینده ملت ایران وظیفه دارم افکارعمومی را روشن کنم. متاسفانه ریشه برخی اتفاقات هم در مجلس است که تنها چاره آن این است که چشمانتان را خوب باز کنید. بله عده‌ای هم اول خوب هستند و بعد بد می‌شوند. خاک بر سر آن نماینده‌ای که به وزیر شماره‌حساب می‌دهد!»

گفتم انتخاب احمدی‌نژاد را خلاف شرع می‌دانم
این نماینده اصولگرای مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر اشتباهی رخ دهد، باید آن را پذیرفت، تصریح کرد: «در بحث احمدی‌نژاد نظر من و آقا اینگونه بود. یا حتی اختلاف‌نظر آقا و امام (ره) بر سر موسوی بود البته امام(ره) از زاویه دیگری نگاه می‌کرد. اردیبهشت سال٨٨ من به سراغ آقا رفتم و با سه عبارت گفتم من انتخاب آقای احمدی‌نژاد را خلاف شرع می‌دانم. ایشان گفتند برخی از حرف‌هایتان را قبول دارم اما برخی را نه. من هم گفتم در این دوره مثل قبل نمی‌مانم که هیچ نگویم.

 

اما این موسوی‌ها بد کردند که سطل آشغال آتش زدند و اغتشاش به راه انداختند. بالاخره به فردی که خبره‌تر است باید گوش داد.» وی در پاسخ به سوالی در رابطه با انتصاب خلخالی توسط امام (ره) و مواضع ایشان گفت: «خلخالی مجتهد انقلابی بود اما افراط کرد. شما هم اگر جای امام (ره) بودید در انقلاب‌اسلامی شاید همین‌کار را می‌کردید.»

 

----------------------------------------------

 

احمد توکلی در گفت‌وگو با «شرق»: رحیمی می‌خواست نمایندگان را بخرد

 احمد توکلی از نخستین نمایندگانی بود که درباره موضوع تخلف مالی معاون‌اول محمود احمدی‌نژاد تذکر داد. حالا از نتیجه پرونده محمد‌رضا رحیمی راضی است و به‌صراحت از اراده رحیمی برای خریدن نمایندگان خبر می‌دهد. او البته تاکید دارد که مسایل مشابهی نیز در مجالس گذشته از‌جمله مجلس‌ششم وجود داشته است.

واکنش توکلی به مواضع اخیر احمدی‌نژاد نسبت‌به حکم رحیمی نیز شنیدنی است. وی می‌گوید: «این نشان بی‌معرفتی است.»


توکلی در موضوع برخورد با فساد می‌گوید: «اگر بتوانیم به مساله فساد، فراجناحی بنگریم، می‌توانیم فساد را ریشه‌کن کنیم. باید جناح‌های سیاسی به هم کمک کنند تا نتوان در آرای نمایندگان اعمال نفوذ کرد.»

توکلی در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید نامه نمایندگانی که خواستار افشای اسامی ١٧٠نامزد مجلس‌هشتم شدند، به جایی برسد و چرا این مساله در مجلس‌هشتم مطرح نشد؟ هم گفته «این حرف درست نیست. در آن‌زمان من و آقای نادران با موضوع استیضاح کردان و قضیه رشوه آقای رحیمی مخالفت کردیم. اینکه ما معتقد بودیم آقای رحیمی صلاحیت ندارد، به‌این‌دلیل بود که می‌خواست نمایندگان را بخرد.»

دستگاه نظارتی در پرونده رحیمی کاری نکرد
توکلی در پاسخ به اینکه چرا آن زمان دستگاه نظارتی یا خود مجلس کاری نکرد و سکوت کرد؟ نیز گفته «ما در آن‌زمان به این مسایل واکنش نشان دادیم، اما دستگاه نظارتی کاری نکرد چون نخواست با احمدی‌نژاد درگیر شود.»


او درباره اینکه آقای رحیمی در نامه خود اشاره کردند مبالغ را به آقای باهنر دادند، نیز تاکید دارد «این را از خود آقای باهنر باید پرسید، اما بنده شخصا معتقدم اعمال نفوذ در آرای نمایندگان، فساد و کار بسیار خطرناکی است و تلاش برای خریدن نمایندگان با رشوه، یک‌خیانت واضح است و باید اسامی افشا شوند تا فساد ریشه‌کن شود.»

قبل از رحیمی، جزایری را داشتیم
توکلی البته معتقد است: «این موضوع در ایران بعد از انقلاب سابقه‌دار است. نخستین‌بار هم به ماجرای شهرام جزایری بر‌می‌گردد. او به آقای کروبی و آقای محمدرضا خاتمی که رییس حزب مشارکت بود، پول‌هایی داد. در آن‌زمان هم اعتراض کردم و وقتی به دیدن آقای کروبی رفتیم ایشان گفتند که من روحانی هستم و از خیلی‌ها تبرات می‌گیرم، درحالی‌که امام خمینی(ره) هیچ‌وقت حاضر به این کار نشد و حتی خمس را نیز از کسی دریافت نکرد.

 

من این مساله را مطرح کردم تا بدانید مساله فساد سابقه‌دار است و جناحی نیست. فساد اگر در تمام جناح‌ها نفوذ کند، اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد. باید همه مراقب باشند. اگر بتوانیم قضیه فساد را جناحی نکنیم و به همدیگر کمک کنیم، می‌توانیم مساله فساد را حل کنیم.»

تلاش نادران و توکلی از مجلس هشتم
ماجرای انتقاد احمد توکلی به پرونده حلقه فساد بیمه به عمر مجلس‌هشتم باز می‌گردد. او و الیاس نادران بارها در صحن علنی مجلس به ماجرای تخلف صورت‌گرفته در پرونده بیمه ایران اشاره کردند و نادران نیز از کلید‌واژه «حلقه فاطمی» استفاده کرد. 


محمدرضا رحیمی، معاون‌اول احمدی‌نژاد به حکم دادگاه به پنج‌سال و ٩١روز حبس و پرداخت سه‌میلیارد ردمال محکوم شده است. حالا آدم‌های نزدیک به دولت احمدی‌نژاد از او تبری جسته‌اند و شخص احمدی‌نژاد هم ماجرا را طوری جلوه‌داده که گویی پرونده فساد رحیمی در دولت او رخ نداده و رحیمی معاون‌اول دولت او نبوده است.

اخبار سیاسی - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------