آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

نادیده گرفتن یک جناح سیاسی بر اساس اهداف سازمان صداوسیما بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 «نادیده گرفتن یک جناح سیاسی بر اساس اهداف سازمان صداوسیما بود.» این جمله نه از یک عضو جبهه پایداری یا نه حتی یک اصولگرای دوآتشه است. بعید بود که چند ماه پس از تغییر ریاست سازمان صداوسیما، عزت‌ا... ضرغامی بخواهد اینگونه دلیل کم‌توجهی این رسانه به یک جناح سیاسی را توصیف کند و بگوید هدف رسانه ملی، کشیدن خط‌قرمز به دور یک جریان سیاسی است.

 

اظهارات روز گذشته ضرغامی با آنچه او در دوره حضورش بر کرسی ریاست سازمان صداوسیما گفته بود تفاوت آشکاری دارد چنانکه در خرداد امسال با اشاره به سیاست بی‌طرفی رسانه ملی و فراهم کردن فرصت عادلانه برای همه نامزدها گفت: « در نظرسنجی ملی دیگری که از مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها صورت گرفت 1/85درصد مخاطبان اعلام کردند صدا و سیما در ارائه برنامه انتخاباتی کاملاً بی‌طرف بوده است. این اعتماد سرمایه بزرگی برای صداوسیماست که با تلاش متعهدانه همکاران رسانه ملی در همه بخش‌ها به دست آمده است.»

شاید اصولگرایان خیلی زود متوجه شدند که چرا یک جناح سیاسی در صداوسیما کمتر مورد اقبال است مثلا یالثارات که رسانه شناخته شده طیفی از اصولگرایان است در 19 آبان خطاب به سرافراز در جایگاه رئیس جدید سازمان صداوسیما نوشت: « کارنامه مدیریت رسانه ملی در 10سال گذشته می‌تواند نقشه راه مدیران جدیدی باشد که همین روزها باید سکان این کشتی طوفان زده را به دست بگیرند. میراثی سترگ اما نیازمند مدیریت موثر و باثبات که با نگاهی روشمند و منطقی بتواند ضعفهای ساختاری این نهاد را ترمیم و اصلاح نماید.

 در این میان نقش «محمد سرافراز» که ضرغامی خود در توصیفش او را «فردی خودساخته، دارای قدرت تحول و نوآوری، بدون وابستگی به احزاب و توانمند در «نه» گفتن به زیاده‌خواهی‌ها» معرفی کرده است قابل توجه خواهد بود.»

 

البته اصلاح‌طلبان هم در مقطعی متوجه رویکرد ضرغامی در صداوسیما شده بودند چنانکه موسوی‌لاری در 26 آبان سال 85 گفته بود: «آقای ضرغامی باید تکلیف خود را روشن کند، وی باید مشخص کند که چرا در انعکاس اخبار همیشه به دنبال انداختن تفرقه در یک جریان است، آقای ضرغامی باید با رسانه‌های دیگری که در اختیار دارد مثل جام جم و دیگر رسانه‌ها نیز تکلیف خود را مشخص کند.»

ضرغامی همواره سعی داشت تا خود را نیروی فراجناحی و مستقل نشان دهد اما فرصت کم یا هیچ به اصلاح‌طلبان برای ارتباط با جامعه از طریق صداوسیما این تلاش را مورد تردید قرار می‌داد. گمانه دیگر، تلاش ضرغامی برای برهم نخوردن آرامش جامعه بود که عملکرد سرافراز خلاف آن را ثابت کرد چرا که او به اصلاح‌طلبان میدانی هر چند کوچک برای حضور در صداوسیما داد و در این راستا نه تنها خدشه‌ای به آرامش وارد نشد بلکه گامی در راستای وحدت گروههای سیاسی ارزیابی شد.

 دیدار با احمدی‌نژاد رد نشد!
البته ضرغامی درباره نادیده گرفتن یک جناح بر اساس اهداف صداوسیما، اظهارات دیگری هم داشت. ایلنا دیروز نوشت: وی در پاسخ به این پرسش که «آیا جنابعالی با آقای احمدی نژاد در دفتر ولنجک دیدار می‌کنید؟» این موضوع را رد نکرد و گفت: «معمولا تلاش می‌کنم با همه افراد،‌ شخصیت‌ها و گروه‌های درون نظام ارتباط خود را حفظ کرده و سلام و علیک با آنها برقرار است».

 

وی درباره ارتباط دیدارش با احمدی‌نژاد و بحث درمورد انتخابات مجلس آینده هم تاکید کرد: «این مسئله به من مربوط نیست. من با همه نیروها و شخصیت‌های درون نظام با عشق، علاقه و اعتقاد ارتباط دارم و اگر ضرغامی یک ویژگی داشته باشد آن هم این است که خیلی میان افراد خط‌کش نمی‌گذارد.» اما ظاهرا این خط‌کش نگذاشتن با معنایی که وی قصد طرح آن را دارد نمی‌خواند چراکه بسیاری از فعالان سیاسی در حال حاضر دقیقا به همین قصد از دیدار با رئیس‌دولت سابق و حامیانش طفره می‌روند!
اخبار سیاسی - آرمان
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------