آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ارجحیت اولویت‌های ایدئولوژیک؛ «شنبه» را شکست داد

عضو کمیسیون اجتماعی دلیل مجلس برای تعطیل شدن پنج‌شنبه به جای شنبه را عدم همراهی با یهودیان دانست!.به عقیده بسیاری از صاحبنظران تعطیلی شنبه…

روحانی: جنگ ما با افلقی ها، جنگ «اخلاق و ضداخلاق» و «اسلام و نفاق» بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس جمهوری چهارشنبه شب با حضور در منزل شهید حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین عنایتی، در دیدار با همسر این شهید گفت: جنگ ما با افلقی ها ، جنگ «اخلاق و ضداخلاق»، «حق و باطل» و «اسلام و نفاق» بود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین عنایتی در اسفند 1364 و در جریان حمله جنگنده عراقی به هواپیمای حامل شهید محلاتی و جمعی دیگر از مقامات و مسوولان کشور به شهادت رسید. دو پسر شهید عنایتی به نام های حمید و احمد عنایتی نیز در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در ادامه دیدارهای خود با خانواده معظم شهدا و جانبازان، در دیدار با همسر و مادر شهیدان عنایتی گفت: حمله جنگنده عراقی به هواپیمای مسافربری ایران که در آن آقای عنایتی نیز به شهادت رسیدند، نشانه وحشیگری عراقی ها بود؛ در حالی که خلبانان ما اگر قرار بود پلی را منهدم کنند و در آن هنگام خودرویی از روی آن پل عبور می کرد، همه خطرها را به جان خریده و در فرصتی دیگر هدف خود را مورد حمله قرار می دادند تا سبب کشته شدن افراد غیرنظامی بی گناه نشوند.

روحانی با بیان اینکه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس اینگونه عمل می کردند، ادامه داد: جنگ ما با افلقی ها ، جنگ «اخلاق و ضداخلاق»، «حق و باطل» و «اسلام و نفاق» بود. در بین افلقی ها افرادی بودند که بسیار سبوعیت داشتند و رفتار آنها شبیه برخی از همین تروریست هایی است که امروز شاهد رفتارهای وحشیگرانه آنها هستیم.

رییس جمهوری با یادآوری خاطره ای از حضور خود در یکی از قرارگاه های دوران دفاع مقدس در هنگام شنیدن خبر مورد هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری کشورمان توسط جنگنده عراقی، گفت: خبر هدف قرار گرفتن آن هواپیما و شهادت افرادی مانند شهید شاه چراغی، شهید رزاقی، شهید موسوی دامغانی، شهید محلاتی و تعداد دیگری از دوستان، علما و مسوولان، بسیار برای ما دردناک و گواه دیگری از وحشیگری دشمن بود.

روحانی در ادامه افزود: این برای ما افتخار بزرگی است که ملت ایران در دوران دفاع مقدس در برابر دشمن سر فرود نیاورد و عقب ننشست و با ایستادگی اجازه نداد کشور تسلیم دشمن شود و جوانان، نیروهای مسلح و بسیج ما کار عظیم و بزرگی انجام دادند.

رییس جمهوری ادامه داد: شما خانواده های شهدا جزو پرافتخارترین خانواده های ایرانی هستید که در دنیا و آخرت اجر عظیمی دارید.

روحانی، از خداوند خواست به دولت و ملت ایران توفیق ادامه راه شهدا را عنایت کند و خطاب به فرزندان شهید عنایتی گفت: خدمت شما به مادرتان علاوه بر ارزشمندی که خدمت فرزندان به پدر و مادر دارد، اجری مضاعف دارد زیرا این مادر همسر و دو پسر خود را تقدیم اسلام کرده است و از خدا برای رهبر معظم انقلاب و شما خانواده شهدا و ملت ایران، سلامتی و توفیق آرزو می کنم.

همسر شهید حجت الاسلام و المسلمین عنایتی نیز ضمن تشکر از حضور رییس جمهوری در منزل ایشان، برای توفیق دولت در ادامه دادن راه شهیدان دعا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین عنایتی که به عنوان مسوول عقیدتی سیاسی وقت در راه آهن فعالیت داشت، اول اسفند سال 64 همراه شهید محلاتی و جمع دیگری از مقامات و مسوولان کشور به شهادت رسید.

حمید عنایتی نیز در 18 سالگی و در جریان عملیات والفجر مقدماتی در 24 فروردین سال 62 به فیض عظیم شهادت نائل آمد. احمد عنایتی نیز که در کسوت طلبگی بود، در سن 18 سالگی در24 دی ماه سال 65 در عملیات کربلای 5 به فیض شهادت رسید.

اخبار سیاسی  - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------