آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

سید هادی خامنه‌ای: یک شخص در کسوت دینی نباید در همه امور مثل کنسرت‌ها، هنر، موسیقی و شعر و ... نظر دهد



اخبار,سید هادی خامنه‌ای


سید هادی خامنه‌ای: مردم باید بدانند چه کسانی را باید برای مجلس انتخاب کنند

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در کنگره حزب اراده ملت گفت: از پایه‌های اصلاحات این است که تخصص‌ها تقسیم شده نه اینکه فردی به عنوان مثال در کسوت دینی در همه امور از جمله کنسرت‌ها، هنر، موسیقی و شعر نظر می‌دهد

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع پیروان خط امام و رهبری در هفتمین کنگره حزب اراده ملت ایران با بیان اینکه شوراهای هماهنگی در همه استان‌ها باید فعال شوند و با یکدیگر در ارتباط باشند گفت: خوشبختانه ما شاهد پر شدن این خلأ در جریان اصلاح‌طلب هستیم اما آنچه که مهم است این است که بدانیم معنا و مفهوم اصلاح‌طلبی به معنای واقعی چیست؟. اصلاح در همه امور باید مدنظر اصلاح‌طلبان باشد چرا که انقلاب اسلامی ما اساسا برای همین امر روی کار آمد.

وی ادامه داد: اصلاحات ایعنی ادامه خط امام و رفع اشکالات از اهداف انقلاب است و باید مردم را به سمت قانون‌گرایی بازگرداند و قانون‌زدایی را بزداید و برای تحقق این امر به فرهنگ این روش نیازمندیم. کار فرهنگی باید ملاک باشد.

دبیرکل نیروهای خط امام با بیان اینکه اصلاحات در اندیشه و افکار باشد گفت: برخی معتقدند دموکراسی وجود ندارد حتی برخی از خارج‎نشینان بر این باور غلط دامن می‌زنند اما باید بدانند حرف اصلی قرآن و اسلام بر حضور مردم و به معنای امروز همان دموکراسی است.

خامنه‌ای با اشاره به اینکه جایگاه اصلاحات در سیاست‌گذاری‌ها و هدف‌گیری‌ها باید یک جهت‌گیری مشخص داشته باشد تأکید کرد: جامعه ما باید به سمت استقلال کامل برود و برای اجرای این اندیشه و سیاست‌گذاری‌ها باید تعهد و تخصص در اولویت و دستور کار باشد.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین جایگاه در برنامه‌ریزی‌ها مجلس شورای اسلامی است که باید در جامعه آگاهی ایجاد کنیم که مردم بدانند کار مجلس چیست و چه کسانی را باید انتخاب کنند و بدانند خروجی قانون‌گذاری‌ها چیست و خود کاندیداها بدانند برای چه منظوری آمده‌اند. قطعا این آگاهی‌بخشی وظیفه احزاب است.

خامنه‌ای ادامه داد: اصلاحات در این زمینه آمده است تا به همه این مسائل و فاکتورها هدف بدهد و این امر محقق نمی‌شود مگر با کار فرهنگی و آموزش.

وی خاطر نشان کرد: همه وابستگان به اصلاحات باید در ابتدا خود را اصلاح کنند و بعد به سمت اصلاح جامعه بروند. مردم‌سالاری و دموکراسی واژه‌های قشنگی است امام وقتی کسی ادعا می‌کند باید توجه داشته باشد که شایستگی ملاک است نه وابستگی به جناح یا حزب و در کنار این امر اخلاق سیاسی و اصلاح در امر سیاست ایجاب می‌کند که این موارد را رعایت کنیم.

دبیر کل نیروهای خط امام در پایان خاطرنشان کرد: اصلاحات معتقد است هرکس به اندازه‌ای که می‌داند حرف بزند و دخالت کند. چون این از پایه‌های اصلاحات است که تخصص‌ها تقسیم شده است نه اینکه شخصی به عنوان مثال در کسوت دینی نشسته است و در همه امور از جمله کنسرت‌ها، هنر، موسیقی و شعر و ... نظر می‌دهد. ما باید به ساختارها اهمیت دهیم چون همین ساختارها فعالیت احزاب را مشخص می‌کنند و اگر احزاب عیوبی دارند خودشان متولی رفع آن هستند.

 

اخبار سیاسی - تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------