آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

اظهارات معاون سیاسی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت حادثه شیراز و حزب اتحاد ملت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون سیاسی وزیر کشور گفت که وضعیت حزب اتحاد ملت در دستور کار کمیسیون ماده 10 احزاب است و هر وقت کمیسیون درباره آن تصمیم گرفت، نتیجه اعلام می‌شود.

محمدحسین مقیمی در حاشیه دومین نشست خود با دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پیگیری حادثه شیراز گفت: وزیر محترم کشور هیاتی را به شیراز اعزام کردند و در آن‌جا این موضوع توسط این هیات و مسئولین استانی بررسی شد و در آینده‌ای نزدیک نتیجه آن اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به شعار سال 94 گفت: تلاش دولت این است که از نیروهای باتجربه استفاده کند و همچنین زمینه ایجاد نشاط سیاسی فراهم شود. در این رابطه ما جلساتی را با دبیران کل احزاب برگزار کردیم. در جلسه امروز نیز از 40 حزب دعوت کردیم که 39 حزب در این جلسه شرکت کردند و دبیران احزاب نظرات خود را مطرح کردند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: نظرات ارائه شده توسط نمایندگان احزاب جمع بندی و در اختیار وزیر کشور قرار داده می‌شود.

وی گفت:‌ همچنین اگر لازم باشد نظرات احزاب در اختیار هیات دولت قرار می‌گیرد تا در مجموع نشاط سیاسی در جامعه ایجاد شود.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره تعیین تکلیف فرمانداران نیز گفت: ما امیدواریم وقتی وارد بحث انتخابات شدیم دیگر بحث تعیین تکلیف فرمانداران مشخص شده باشد.

مقیمی همچنین درباره موضوع افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ ما پیشنهادی ارائه کردیم که هیات رییسه مجلس خبرگان باید آن را بررسی و نتیجه آن را اعلام کند.

مقیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای جلوگیری از وقایعی مانند حادثه شیراز چه برنامه‌ای دارید، گفت: به عنوان وزارت کشور مسئول هستیم که از اجتماعات قانونی و رسمی حمایت کنیم. ما هر وقت اجازه برگزاری گردهمایی را می‌دهیم حتما امنیت‌مان را برقرار خواهیم کرد. در مورد حادثه شیراز نیز موضوع در خارج از جایی که قرار بود جلسه برگزار شود اتفاق افتاد.

وی افزود: امیدواریم در آینده بتوانیم هماهنگی ها را به گونه ای انجام دهیم که سخنرانان و مدعوین به راحتی در محل های پیش بینی شده حضور پیدا کنند.

مقیمی گفت:‌ هم مسئولین اجرایی و هم احزاب و گروه‌ها و دعوت‌کنندگان در این رابطه وظیفه دارند و خود سخنرانان و مدعوین هم باید شرایط محیطی را در نظر بگیرند و بیشتر به مطالبی بپردازند که امروز جامعه با آن‌ها مواجه است.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ما امسال انتخابات را داریم و باید شرایطی را به وجود بیاوریم که کسانی که داوطلب هستند راحت به انتخابات ورود کنند و همه مردم به راحتی رای خود را به صندوق بیاندازند.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حزب اتحاد ملت ایران و مجمع ایثارگران اصلاح طلب گفت: کمیسیون ماده 10 احزاب هر دو هفته یک بار برگزار می شود و امروز نیز جلسه‌ای برگزار کرد. در جلسه امروز 34 موضوع صنفی که عمدتا بحث تمدید پروانه بود مورد بررسی قرار گرفت.

مقیمی در پاسخ به این سوال که چرا بررسی وضعیت حزب اتحاد ملت از دستور کار کمیسیون ماده 10 احزاب خارج شده است گفت: این موضوع در کمیسیون ماده 10 احزاب مطرح است و هر وقت کمیسیون درباره این موضوع تصمیم گرفت نتیجه آن اعلام خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا احزاب منحله امکان ورود به انتخابات را دارند یا خیر؟ گفت: احزاب دارای مجوز و احزابی که صلاحیت آن‌ها تایید شود امکان فعالیت در فضای سیاسی کشور را خواهند داشت. 

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------