آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

سید حسن خمینی: برخی انقلابی‌گری را با «یک طرفه راندن» و «ارزش‌گرایی» را با «تندخویی» یکسان می‌دانند



اخباراخبار سیاسی, آیت الله سید حسن خمینی

در آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعائی
سید حسن خمینی: برخی انقلابی‌گری را با «یک طرفه راندن» و «ارزش‌گرایی» را با «تندخویی» یکسان می‌دانند/ محقق داماد: افرادی که دهان‌شان بوی شیر می دهد، در مقابل بزرگانی چون دعائی قد علم می کنند

یادگار امام با تاکید بر اینکه دعائی بیش از همه در انقلاب بوده است گفت: دعائی انقلابی است و بیش از همه نیز در انقلاب بوده، اما هرگز انقلاب برای او سکان و پلکانی برای پیشرفت تبدیل نشده است. بی تردید اگر کسانی جز دعائی با این سابقه بودند، امروز ادعاهای بسیاری داشتند اما دعائی بی‌ادعا زندگی کرده است.

یادگار امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه محمود دعائی روی اصول و قواعد خود می‌ایستد، اما پرخاشگر نیست گفت: دعائی اصولگرایی خود را توام با پرخاشگری نمی‌بیند.

 آیت الله سید حسن خمینی، یادگار امام، در آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعائی به بیان ویژگی‌هایی از حجت الاسلام دعائی پرداخت و گفت: خوبی دعائی با بقیه خوبی‌ها تفاوت دارد و آن تفاوت این است که خوبی آقای دعائی هیچ وقت شنیده نشده، اما همواره احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه همه از دعائی توام با خوبی یاد می‌کنند خاطرنشان کرد: دعائی انقلابی است و روزی به این قطار پیوست که این مسیر توام با مشکلات بسیاری بود.

یادگار امام با تاکید بر اینکه دعائی بیش از همه در انقلاب بوده است گفت: دعائی انقلابی است و بیش از همه نیز در انقلاب بوده، اما هرگز انقلاب برای او سکان و پلکانی برای پیشرفت تبدیل نشده است. بی تردید اگر کسانی جز دعائی با این سابقه بودند، امروز ادعاهای بسیاری داشتند اما دعائی بی‌ادعا زندگی کرده است.

وی با بیان اینکه «دعائی چوب خورد، اما چوب را به کینه تبدیل نکرد و از آن‌ها به دیده بغض به دل نگرفته است.» خاطرنشان کرد: دعائی روی اصول و قواعد خود می‌ایستد، اما پرخاشگر نیست و اصول‌گرایی خود را توام با پرخاشگری نمی‌کند.

یادگار امام اظهار کرد: دعائی مواضع خود را دارد، اما نسبت به ارزش‌ها و قواعد اصیل انقلاب به شدت پایبند است. دعائی به همه ارزش‌هایی که انقلاب برای آن‌ها شکل گرفته، معتقد است.


محقق داماد: دعائی تابلویی زیبا از صفات خوب است
رییس بنیاد حکمت با اشاره به شخصیت حجت الاسلام والمسلمین محمود دعائی اظهار کرد:‌ دعائی از جمله کسانی بوده که در انقلاب و پس از انقلاب با خطی مستقیم اعتدال خود را حفظ کرده است.

محقق داماد رییس بنیاد حکمت در آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعائی با بیان اینکه دعائی یک تابلوی نقاشی هنری زیبا است که از هر جهت منعکس کننده صفات خوب است گفت: صفای دعائی یکی از ویژگی‌های برجسته اوست.

وی با بیان اینکه کسی در اینکه دعائی جزو سابقین انقلاب است تردیدی ندارد خاطرنشان کرد: بر انقلاب دوران‌های مختلفی گذشته و افراد زیادی دگرگون و متحول شده‌اند، اما دعائی از جمله کسانی است که همین طور با خطی مستقیم، اعتدال خود را حفظ کرده. نه کسی از او تندی دیده و نه کندی از او مشاهده شده است.

محقق داماد با بیان اینکه در سال‌های گذشته جریاناتی پیش آمده‌اند که می‌توانند انسان‌ها را مورد تحول قرار دهند اظهار کرد: افرادی را دیده‌ایم که هنوز نیامده و هنوز دهان‌شان بوی شیر می دهد، در مقابل بزرگانی همچون دعائی قد علم کرده و خود را در کنار او قرار می‌دهند.

وی گفت: ‌افرادی را می‌بینیم که نه خاطره‌ای از روزهای نخستین انقلاب دارند و نه دارای روحیه انقلاب هستند و فقط میراث خوار انقلاب شده‌اند، اما خود را در کنار دعائی قرار می‌دهند.

جهانگیری: "دعایی" حلقه واصل میان گروه‌های مختلف است
 معاون اول رییس جمهور با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی اظهار کرد: دفاع و حمایت از مفاخر معاصری که گاهی مورد کم توجهی قرار می گیرند از ویژگی‌های سید محمود دعایی است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعائی گفت: دعایی در طول عمر خود اقدامات ارزنده بسیاری انجام داده است و برگزاری مراسم نکوداشت برای وی نمایانگر زحمات اوست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات بارز حجت الاسلام والمسلمین دعایی دفاع و حمایتی است که وی از مفاخر معاصر کشور می‌کند؛ دعایی به ویژه در جاهایی که برخی شخصیت‌ها گاهی مورد کم توجهی دستگاه‌های رسمی قرار می‌گیرند به سراغ آن‌ها می‌رود و در غم و شادی آن‌ها کنارشان می‌ماند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه جامعه از حضور و وجود شخصیت‌هایی همچون دعایی بی نیاز نیست گفت: هم دولت و هم حکومت به چنین شخصیت‌هایی نیاز دارند. این‌ها حلقه‌های واصل میان گروه‌های مختلف جامعه هستند. این‌ شخصیت‌ها مترجمانی میان گروه‌ها هستند که همزبانی، همدلی ، مهربانی و عطوفت را به خوبی بلدند.

وی در پایان اظهار کرد: چنانچه در سالی که با عنوان سال همدلی و همزبانی انتخاب شده است بخواهیم الگویی واقعی از همدلی و همزبانی معرفی کنیم، قطعا سید محمود دعایی یکی از این شخصیت‌ها است. امیدواریم که از روش دعایی یاد بگیریم و این روش را در جامعه تکثیر کنیم.

ربیعی: "دعایی" نماد اخلاق در رسانه است
 وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی با اشاره به شخصیت سید محمود دعایی اظهار کرد: دعایی نماد اعتدال در روزنامه است.

علی ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی در آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی با تاکید بر اینکه سلوک دعایی، سلوکی است که نباید فراموش شود اظهار کرد: دعایی شخصیتی اعتدالی، نه به مثابه ادا بلکه به مثابه یک روش و امر نهادینه شده است که حتی کانونی‌ترین نقاط ایدئولوژیک نیز او را این چنین دیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اعتدال در عمل نیاز امروز جامعه است گفت: دعایی نماد اعتدال در روزنامه است و در سال‌های اخیر و فراز و نشیب‌های گذشته جامعه به چنین شخصیت‌هایی که نقطه اتصال هستند نیاز داشته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سید محمود دعایی از رادیو تا مطبوعات اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی که فعالیت‌های آقای دعایی برای وی ساخته است نماد اخلاق در رسانه، سیاست و نماد عمل اخلاقی در جامعه است. دعایی هیچ گاه در عمل از قدرت سوءاستفاده نکرده است و امیدواریم جامعه با شخصیت‌های امثال دعایی و با زیاد شدن افکار وی شاهد بهبود، توسعه و رشد و پیشرفت بیشتر باشد.

صالحی امیری: امیدواریم تکریم دعایی ما را به هدف متعالی انقلاب برساند

رضا صالحی امیری گفت: امیدواریم تکریم دعایی بتواند ما را به هدف متعالی انقلاب برساند.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی اظهار کرد: هدف از برگزاری آیین نکوداشت برای شخصیت حجت الاسلام والمسلمین دعایی انتقال مفاهیم جدید به شکلی جدید است که می‌توان با تحولات دنیای امروز انسان‌هایی را شناسایی کرد که از ارزش صداقت، سلامت و سادگی برخوردارند.

وی اظهار کرد: امیدواریم این مراسم تکریم بتواند ما را به هدف متعالی انقلاب و نظام که فضیلت‌خواهی و معرفت خواهی است برساند.

در ابتدای این مراسم صالحی امیری پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان را قرائت کرد.

دعایی تجلی شعر «ما برای وصل کردن آمدیم» است
 فرزند شهید مطهری با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سید محمود دعائی اظهار کرد: رسالت دعائی رسالت وصل و اتصال برای فرهنگ و احیای فرهنگ و ادب و هنر است.

مجتبی مطهری فرزند آیت الله شهید مطهری در آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعائی با تاکید بر اینکه دعائی از سرمایه های فرهنگی کشور است گفت: دعائی انسانی وارسته و متواضع است که دارای شرح صدر است و از جمله انسان‌هایی است که می‌توان او را به عنوان یک فرد فرهیخته به دنیا معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز به وجود دعائی و امثال او در جامعه فرهنگی نیاز مبرم داریم اظهار کرد: رسالت دعائی رسالت وصل و اتصال برای فرهنگ و احیای فرهنگ و ادب و هنر است. دعایی تجلی شعر «ما برای وصل کردن آمدیم، نی برای فصل کردن آمدیم»‌است.

وی در پایان گفت: آنچه که در روزنامه اطلاعات و نشریه علمی حکمت و معرفت چاپ شده است تجلی و تجسم میان ادب و هنر و فرهنگ و تمدن است.

شهردار تهران:سید محمود دعائی هیچ‌گاه از اعتدال و انصاف عبور نکرد
 شهردار تهران اظهار داشت: سید محمود دعائی هیچ گاه از اعتدال و انصاف عبور نکرد. ایشان در خصایص اخلاقی نام‌آورند و زبانزد خاص و عام‌.

محمد باقر قالیباف که در آیین نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعائی که به پاس بیش از سه دهه فعالیت در حوزه فرهنگ و مدیریت موسسه اطلاعات برگزار شد، سخن می‌گفت‌ خاطرنشان کرد: روزی که جناب آقای دعائی مبارزه را آغاز کردند من و امثال من در دامن مادر بودیم و بعدها نیز در جنگ تحمیلی مسئولیت پاسداشت دستاورد مبارزات ایشان را بر عهده داشتیم و لذا آشنایی من با آقای دعائی به دهه 70 و زمان حضور من در تهران برمی‌گردد.

وی افزود: ادب،‌ گذشت و متانت ایشان برای امثال من یک درس بوده است. ایشان به حق فرزند انقلاب و دست پروده امام بودند و هستند.

در ادامه این مراسم رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز طی سخنانی تصریح کرد: 90 سال است که مردم روزنامه اطلاعات را می‌خوانند و بی‌شک این روزنامه در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه موثر بوده است و بیش از 30 سال از این 90 سال در زمان مسئولیت سید محمود دعائی قرار داشته است.

وی افزود: ایشان موسسه اطلاعات را با مدیریت خود به یکی از بزرگترین موسسات فرهنگی و انتشاراتی ایران و منطقه تبدیل کردند و به راستی توانستند این مجموعه گران‌قدر رسانه‌ای را حفظ و صیانت کنند.

میرزاده تاکید کرد: ویژگی‌های متمایز و ارزشمند جناب آقای دعایی برای همه ما یک الگو و یک راهنماست و ایشان در همه مسئولیت‌هایی که داشتند خوش‌قلبی، تدین ، فرزانگی و سادگی را توامان داشتند.

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: سید محمود دعائی شخصیتی بود که سیاست را به ردای اخلاق زینت داد و هیچ‌گاه آزادگی را به قربانگاه مصلحت نبرد.

محمد رضا تابش در ادامه صحبت‌های خود پیام شفاهی رییس جمهور دولت اصلاحات را به آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعائی قرائت کرد.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------