آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

در دوماه اخیر، احکام شرعی چقدر فرق کرده؟! / باز هم راهیپمایی و انتخابات در پیش هست ها!

برخورد دوگانه با مقوله بی حجابی سالهاست که سوژه رسانه هاست. در مناسبتهایی مانند۲۲ بهمن،روز قدس و انتخابات معمولا از حضور زنان بدحجاب و حتی…

اتاق فکر برنامه‌های صداوسیما علیه مذاکرات کجاست؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

گروهی در صداوسیما سیاه‌نمایی هسته‌ای می‌کنند
اتاق فکر برنامه‌های صداوسیما علیه مذاکرات کجاست؟/جریانی که به خواسته‌های مردم بی‌تفاوت است

بعیدی‌نژاد در صفحه اینستاگرامش به مستندها واکنش نشان داد و آنها را «خلاف‌گویی با آنچه در مسیر مذاکره با قدرت‌های بزرگ رخ می‌دهد»٬ خواند.

در روزهای گذشته «برنامه تلویزیونی ثریا» با پخش سه مستند جنجالی علیه مذاکرات هسته‌ای جنجال‌ساز شده است؛ 26 فروردین 94 اولین قسمت از این مستندها که «سال‌های هسته‌ای» نام گرفته بود٬ روی آنتن رفت.

مستندی که نام آن «از هیروشیما تا لوزان» بود و مقدمه‌ای شد برای مستندهای بعدی. روز 18 اردیبهشت مستند دوم به نمایش درآمد که بی پرواتر به انتقاد از توافق هسته‌ای پیش روی پرداخته بود.

«شطرنج با گرگ‌ها» نام قسمت دوم سلسله مستندهای سال‌های هسته‌ای بود. سرانجام هفته گذشته و با وجود انتقادهای فراوان دولتمردان٬ صدا و سیما قسمت سوم را با نام «سکوت استقلال، فریاد پیروزی» روی آنتن فرستاد تا سرافراز ثابت کند صدا و سیما هیچ علاقه‌ای به حمایت از دولت اعتدال‌گرای روحانی ندارد یا شاید دلواپسان٬ کنداکتور برنامه‌های سیاسی صدا و سیما را می‌نویسند!

در این سری مستندها سعی شده تا با استناد به اظهارات مقام‌های صیهونیستی درباره مذاکرات، هدف نهایی مذاکرات را سقوط نظام ایران معرفی کند. این استدلال البته بارها در روزنامه کیهان مورد استفاده قرار گرفته است و تیتر یک کیهان برگرفته از مقامات و رسانه‌های صیهونیستی بوده است.

حمید بعیدی‌نژاد در صفحه ایستاگرام خود نسبت به این مستندها واکنش نشان داد و آنها را «خلافگویی با آنچه در مسیر مذاکره با قدرت‌های بزرگ رخ می‌دهد» خواند. 

به گزارش ایلنا٬ ده سال پیش، در تیرماه 1384، جنبش عدالتخواه دانشجویی سرخوش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری٬ با برنامه‌هایی مثل برگزاری تجمع برابر مرکز UCF  اصفهان، راه را برای اجرای سیاست‌های تهاجمی احمدی‌نژاد در سیاست خارجی هموار می‌کرد.

جنبش عدالتخواه دانشجویی آن زمان به صراحت اصلاح‌طلبان را نقد می‌کرد و فضای بعد از خرداد 84 را فضایی آزاد می‌دانست و اعضای آن می‌گفتند: «هنگامی که جناح چپ حکومت را در دست داشت، فضای سلبی به وجود آمد؛ خدا را شکر می‌کنیم که این فضا برطرف شده و جنبش دانشجویی فرصت بی‌بدیلی پیدا کرده تا یک صدا عدالت را فریاد بزند.»

برخی از اعضای همین تشکل٬ با وجود گزینش‌های پیچیده صدا و سیما با به تهیه کنندگی سیما رسیدند و گروه دیگر در تحریریه‌های روزنامه‌های حامی دولت٬ سرمقاله‌هایی در مدح اقدامات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دولت نوشتند.

پویانمایی «دارا و ندار» (که مثل «تا ثریا» به کارگردانی مجید آسودگان و تهیه‌کنندگی محسن مقصودی تولید شده بود) برنامه‌ای بود که به ادعای سازندگان آن «در مدت زمان کمتر از 10 دقیقه به تبیین تاریخچه شکل‌گیری فناوری هسته‌ای، پیمان نامه NPT، آژانس انرژی اتمی، پروتکل الحاقی و شورای امنیت با قالبی بسیار خلاقانه و طنزگونه و جذاب پرداخته؛ آنگونه که {همه اقشار} می‌فهمند!

مستند «مردی با آرزوهای دور برد» مستند دیگری بود که به تهیه‌کنندگی مقصودی و کارگردانی علیرضا بوالی تهیه شده بود. بوالی سال گذشته با حکم سرافراز رئیس شبکه خبر سیما شد.

در تمام این سال‌ها این دست تهیه‌کنندگان یک رفیق همراه داشته‌اند؛ وجید جلیلی که یکی از فعالان فرهنگی فعال در جریان اصولگراست٬ همواره سعی کرده ارتباط خود را با برخی برنامه‌سازهای صداوسیما حفظ کند؛ ارتباطی که احتمالا جهت‌گیری سیاسی کارگردان‌های مستندهای خاص صدا و سیما را مشخص کند.

گروهی در صداوسیما سیاه‌نمایی هسته‌ای می‌کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی نیز در گفت‌و‌گو با ایلنا؛ درباره عملکرد صداوسیما به عنوان یک رسانه ملی در مواجه با موضوع‌های ملی از جمله مسئله مذاکرات هسته‌ای گفت: صداوسیما بخش کوچکی از جریان‌های فکر موجود در جامعه را نمایندگی می‌کند و گویا تنها برای آنها برنامه می‌سازد. مدیریت آقای سرافراز نیز تغییر محسوسی در رویکردها و برنامه ایجاد نکرده٬ بلکه حتی در برخی از حوزها شرایط  بدتر شده است. امروز دولت تدبیر امید در راستای شعارهای انتخاباتی و رای مردم٬ برای حل موضوع هسته‌ای حرکت‌هایی انجام داده و رهبری نیز از این اقدام دولت حمایت کرده‌اند و گزارش‌های مذاکرات به ایشان داده می شود.

 این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: متاسفانه گروهی کوچکی که در انتخابات شکست خورده‌اند و امروز اداره  برخی از نهادها را به عهد دارند با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند٬ در راستای جنجال سازی مداوم خود و عدم توجه  قانون و رای مردم در روند همیشگی خود حرکت می‌کنند؛ این گروه سردمدار برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز غیرقانونی در سطح کشور هستند که هدفی جز حمله به دولت ندارد٬ اما متاسفانه همین گروه که در گذشته حمایت تمام قدی از دولتی داشتند که انواع فشارها و مشکلات را برای کشور ایجاد کرد٬ امروز از این موضوع در تجمع‌های غیرقانونی خود دم می‌زنند که دولت باید یک‌جا تحریم ها را بردارد٬ در حالی که آن را کاغذ پاره می‌دانستند.

فاضل میبدی بیان کرد: امروز در شرایط فعلی٬ برخی با نگاه جناحی به دنبال آن هستند که مذاکرات شکست بخورد تا همان گروهی که در دولت قبل کشور را به بیراهه برده بود٬ اداره کننده کشور شود و آنها به منافع محدود خودشان برسند. متاسفانه شاهد هستیم در برخورد با مسئله ملی مذاکرات هسته‌ای٬ رسانه‌ای مانند صداوسیما در جایگاه ملی خود خواسته یا نا خواسته با این جریان‌ها هماهنگ عمل می‌کند.

وی افزود: این موضوع در زمان دولت اصلاحات واضح بود که صداوسیما و برخی روزنامه‌‌ها سعی می‌کردند با پوشش خاص اخبار و برنامه‌ها٬ برای دولت مشکلی ایجاد کنند؛ امروز هم  همین گروه و جریان کوچک که در صداوسیما نیز حضور دارند٬ مقابل دولت آقای روحانی حرکت می‌کنند و به خصوص در موضوع مسئله هسته‌ای سعی می‌کنند سیاه نمایی‌های را به تصویر بکشند٬ به‌گونه‌ای که کلیت منافع ملی برای این جریان مطرح نیست.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این گروه می‌خواهد با مایوس کردن مردم از شعارهای اصلی با اینگونه برنامه‌ها٬ دوباره قدرت را به دست گیرد٬ که به نظر من در موضوع هسته‌ای این عملکرد حتی در تقابل با سیاست‌های مقام معظم رهبری است.

وی گفت: همواره جریانی در صداوسیما حضور دارد، که به خواسته‌های مردم بی‌تفاوت بوده‌اند که با یک سویه عمل کردن تنها نظر خاص گروهی را پوشش داده‌اند. رسانه ملی همواره باید منافع ملی را مد نظر داشته باشد و  همه جریان‌ها و تفکرهای سیاسی در برنامه‌های آن وجود داشته باشد و نباید باعث شود صدای گروهی نسبت به گروه دیگر بلند تر شود و با این رویکرد در جایگاه ملی خود عمل کند.

 

اخبار سیاسی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------