راز آن شب جنجالي؛دوربين هاي حرم از چه کساني فيلم گرفته اند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

پس از آنکه يک عضو کميسيون امنيت ملي در گفتگو با آريا خبر از بازداشت تعدادي از اخلالگران مراسم سالگرد حضرت امام داد اکنون در تحولي جديد برخي چهره ها مدعي وجود ارتباطي خاص با يکي از مسوولان استانها شده است.

به گزارش آريا، ماجرا از اين قرار است که زماني که حسن روحاني در حال سخنراني در حرم امام بود عده اي با شعارهاي خاص تلاش کردند سخنراني او را برهم بزنند کار به آنجا ختم شد حسن روحاني بخش پاياني سخنراني اش را با صداي بلندتر به پايان برد .اين البته همه ماجرا نبود فرداي آن روز نيز حسن خميني براي سخنراني اش با همان شرايط مواجه شد.بعد از اين اتفاق محمد صالح جوکار ، عضو کميسيون امنيت ملي از بازداشت جمعي از اخلال گران مراسم حرم امام خميني (ره)خبر داد .

وي در گفت و گو با خبرنگار پارلماني آريا گفت که قطعا موضوع بر هم زدن مراسم سخنراني مسئولان و شخصيت هاي سياسي کشور بايد مورد بررسي قرار گيرد . لذا با توجه به اينکه امسال هم در حرم مطهر امام شاهد اين اتفاقات بوديم و تعدادي هم در اين راستا  بازداشت شده اند بايد موضوع با دقت بررسي شود که چه کساني مي خواستند مراسم را بر هم بزنند .


نماينده مردم يزد اظهار داشت : بازجويي از اين افراد در حال انجام است تا مشخص شود پشت صحنه چه کساني بوده اند .وي گفت : شواهد و قرائني که در دست داريم نشان مي دهد به اين افراد از سوي برخي جر يانات توصيه شده که نظم مراسم را بر هم بزنند .

وي تاکيد کرد : اينکه برخي اخلال در مراسم ارتحال امام را به نيروهاي حزب الله نسبت مي دهد به هيچ وجه اينگونه نبوده است.


در واکنش به اين مصاحبه تلاش کردند جزييات بيشتري از اين ماجرا را به دست اورند اما سکوت مسوولان مربوطه ابهام در اين ماجرا را افزايش داد.حتي برخي رسانه ها مدعي شدند که کسي در اين مورد بازداشت نشده است.


اطلاعات تازه اما نشان مي دهد که دوربين هاي نظارتي حرم در اختيار سپاه پاسداران است قائم مقام وزير کشور در اين مرود گفته است:بر اساس مصوبه شوراي عالي امنيت ملي، سپاه پاسداران مسئول حفظ امنيت حرم حضرت امام خميني (ره) است.

حسينعلي اميري(در گفتگو با ايسنا) اظهار داشت: دوربين‌هاي داخل حرم در اختيار سپاه پاسداران است.پيگيري‌هاي معاونت امنيتي وزارت کشور نيز مشخص کرده که سپاه پاسداران در حال بررسي موضوع حرم حضرت امام (ره) است.
وي افزود: افرادي هم شناسايي شده‌اند اما اطلاعات هنوز تکميل نشده و بررسي‌ها ادامه دارد.
اما يک اتفاق

جالب ديگر هم افتاده است. حسين طلا ،نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در خصوص پشت پرده حوادث رخ داده در سخنراني رئيس جمهور در حرم امام خميني(ره) گفته است‌: ملت ايران اهل منطق هستند و طبيعي است که همه صحبت‌ها و مطالبات خود را منطق اعلام کند و به هم زدن سخنراني‌ها و ميتينگ‌ها توسط هيچ کس پذيرفته نمي شود.

وي ادامه داد : کساني که در شب ارتحال امام خميني(ره) شعار «مرگ بر منافق» سر دادند مظهر بي‌منطقي بودند، اما طبق اخباري که ما شنيديم عده‌اي از يکي از شهرستان ها توسط يک مقام مسؤول سامان داده شده و به حرم امام (ره) انتقال داده شده بودند و فقط همان افراد اين شعار را سر مي دادند.در حال حاضر وزير کشور بايد پاسخگو باشد که اين کار سازماندهي شده توسط چه فرد يا افرادي انجام گرفته بود. ان شاء الله پاسخ‌هاي وزير کشور اين مسأله را روشن کند.


با اين تفاسير به نظر مي رسد که تصاوير ضبط شده از مراسم سخنراني حسن روحاني در حرم امام راز آن شب جنجالي را فاش خواهد کرد.اينکه پشت پرده اين اتفاق مهم چه کسي يا کساني بوده اند.

 

اخبار سیاسی - آریا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------