آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

آبي که از گلوي روحاني پايين نرفت / سخنان کنايه آميز قاليباف!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

چندي پيش حسن روحاني در خصوص مذاکرات هسته اي و ضرورت برداشتن تحريم ها اظهاراتي مطرح کرد که با واکنش بسياري مواجه شد.

رييس جمهور در مراسم گراميداشت هفته محيط زيست، تاکيد کرد:ما براي حل مشکلات محيط زيستي به فرهنگ، سرمايه و فناوري نياز داريم. اکنون فناوري، محيط زيست را تخريب کرده و بايد با همين فناوري ما انواع آلودگي را حل کنيم. ورود فاضلاب‌ها به رودخانه‌ها يک مصيبت است. ما بايد با سرمايه مشکل فاضلاب خود را حل کنيم. ما بايد کارخانه ايجاد کرده و با سوزاندن زباله‌ها برق توليد کنيم البته اين اقدامات آغاز شده ولي بايد گام‌هاي بلندي نيز برداريم.


روحاني در ادامه گفت: ما وقتي مي‌گوييم بايد تحريم‌هاي ظالمانه رفع شود بعضي‌ها چشمان‌شان زياد نچرخد. تحريم‌هاي ظالمانه بايد از بين برود تا سرمايه بيايد و مشکل محيط زيست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبي زياد شده و بانک‌ها احيا شوند. آنها که ملت ما را تحريم کرده‌اند ظلم بزرگي مرتکب شده‌اند اما عده‌اي در داخل هم نمي‌دانستند تحريم چيست.

وي با بيان اينکه تحريم مانند يک بيماري است که از يک تب کوچک آغاز مي شود، گفت: در ابتدا به اين تب کوچک توجهي نشد اما وقتي بيمار به زمين افتاد و ديگر نتوانست تکان بخورد به دنبال درمان بيماري رفتيم. بعضي معناي تحريم را نمي‌دانستند اما قدم به قدم مشکلات ما زياد شد.
رييس‌جمهور تاکيد کرد: معناي اين حرف اين نيست که ما در برابر حرف زور تسليم شويم اما ما بايد به جلو قدم برداريم. شعار ديگران که مهم نيست، ما بايد هدف‌هاي ملي را در نظر بگيريم و با ياري خداوند و کمک مردم مشکلات را حل کنيم.


قاليباف:گره زدن همه امورات به راضي کردن بيگانگان نتيجه اي جز سرنگوني دولت مصدق نداشت
به دنبال اين اظهارات حسن روحاني ،امروز محمدباقر قاليباف در سخناني کنايه آميز گفت که ما بايد تاريخ را آيينه عبرت خود کنيم،تاريخي که به ما مي‌گويد گره زدن همه ٔامورات کشور به راضي کردن بيگانگان نتيجه‌اي جز سرنگوني دولت ملي دکتر مصدق نداشت.اگر اقتصاد مبتني بر توان داخلي در دولت دکتر مصدق عملياتي شده بود و نگاه به خارج از مرزها در کشور حاکم نمي‌شد، ريزش نيروهاي اجتماعي به آن حد نمي‌رسيد که کودتاي انگليسي عليه دولت ملي موفق شود.

شهردار تهران با انتقاد از برخي رويکردهاي کنوني دولت يازدهم گفته است:از امام ياد گرفتيم دستمان روي زانوي خودمان بگذاريم و بلند شويم. درست است که تحريم‌ها اقتصادمان را مختل کرده ولي اين فقط به خاطر تحريم‌ها نيست. بي‌برنامگي و ضعف مديريت در اين دولت و دولت پيشين از تحريم‌ها هم مؤثرتر است.آمريکا نبايد احساس کند که ما وابسته به تصميم و اراده او هستيم. انقلاب و جنگ ثابت کرده که ما وابسته به هيچ‌کس نيستيم.

قاليباف در اين ديدار با اشاره به گسترش سياست زدگي در کشور اظهار داشته است: بعضي دلشان مي‌خواهد همه‌چيز را دوقطبي کنند. باور کنيم مسائل اصلي کشور دوقطبي نيست. آن‌چنان‌که در زمان انتخابات مسائل کلان نظام را دوقطبي کردند و کاش نمي‌کردند. نبايد دوران «بگم بگم» به دوران «تقصير قبلي‌ها بود» تبديل شود.


محمدباقر قاليباف ترکيب «هوشمندي مديريتي» و «وحدت ملي» را رمز عبور کشور از شرايط حساس فعلي دانسته و اظهار داشته است: ترديدي در اين نيست که قدرت دفاعي و اقتصادي کشور امکان چانه‌زني و دستيابي به توافقي باعزت را افزايش مي‌دهد؛ و امروز تأسف‌انگيز است که دولت با دست خود، خود را در ميز مذاکرات خلع سلاح کرده است.
وي در پايان تصريح کرده است:بيشتر از مخالفين و منتقدين، اين نحوه مديريت اقتصادي در داخل کشور است که مذاکره‌کنندگان را تضعيف مي‌کند.(متن کامل خبر)

دادستان کل کشور:گره زدن آب خوردن‌مان به مذاکرات ،کد دادن به دشمنان است
 در همين حال حجت‌الاسلام  سيدابراهيم رييسي در دومين همايش امنيت پايدار، اظهار کرد: اينکه در جامعه اسلامي آب خوردن ما هم بند يک مذاکرات باشد خطاي راهبردي است و اين کددادني است که خواسته يا ناخواسته دشمن از اين کد استفاده مي‌کند.


وي افزود: اينکه انسان خود را محتاج به دست، نگاه و قدم ديگران بداند در نگاه امنيتي مي‌تواند کاملا به عنوان يک خطاي راهبردي تعريف شود. آنچه امروز در مجموعه سياسي، ديپلماسي و قضايي و رسيدگي به فسادها و همچنين مجموعه اقتصادي به عنوان رونق اقتصادي و حمايت از سرمايه‌گذاري‌ها و کارآفريني‌ها انجام مي‌شود، همه در راستاي امنيت پايدار و امنيت ملي تعريف مي‌شود.

رئيسي ادامه داد: امنيت نظام جمهوري اسلامي ايران در اجراي يک بسته است نه يک موضوع خاص که تمامي اين بسته مي تواند امنيت پايدار را ايجاد کند. اجراي عدالت، توجه به اخلاق و معنويت و مواجهه با دشمن و ... در اين بسته قرار دارد. مجموعه سياست‌هايي که امام و رهبري تبيين کردند و عمل به آنها بهترين راه برون رفت از مشکلات و تنگناهايي است که دشمن فرا روي ما ايجاد مي‌کند و نسخه مقام معظم رهبري نسخه جامعي است که مي‌تواند بسياري از مشکلات را حل کند.

رئيسي با بيان اينکه هشدارهاي امام و رهبري به دولتمردان، مردم و مسولين در راستاي مصونيت بخشي به نظام است، يادآور شد: توجه به جنگ نرمي که دشمن به راه انداخته، توجه به مسير عدالت، اخلاق، معنويت و عقلانيت که از مولفه‌هاي اصلي امينت در نظام جمهوري اسلامي هستند، جامعه ما را در مقابل تهديدات امنيتي مصون مي‌کند و اجراي عدالت نقش بسيار مهمي در امنيت پايدار دارد.

واکنش شريعتمداري به سخنان روحاني
اما حسين شريعمتداري هم در سرمقاله امروز روزنامه کيهان نوشته است:اظهارات روز يکشنبه - 18 خردادماه - رئيس جمهور محترم کشورمان در مراسم گراميداشت هفته محيط زيست، آنجا که حتي آب خوردن مردم را هم به نتيجه مذاکرات هسته اي و لغو تحريم ها گره زده بودند، با انتقاد گسترده دلسوزاني روبرو شد که اين بخش از اظهارات ايشان را، آنهم در گرماگرم مذاکرات پيچيده هسته اي، ارسال «پيام ضعف»! براي حريف و تحقير!- هر چند ناخواسته- نظام و مردم مي دانستند و به طور طبيعي و منطقي از پي آمدهاي آسيب رسان و خطرناک آن ابراز نگراني مي کردند. درباره علت اين نگراني که به وضوح قابل درک است، توضيح خواهيم داد، اما پيش از آن، اشاره به برخورد ناصادقانه و فريبکارانه برخي از مدعيان حمايت از رئيس جمهور محترم و سايت ها و روزنامه هاي وابسته به آنها، ضروري است.

*در اين تفسير که فقط يک نمونه از موارد مشابه ديگر است و مستقيما و بي کم و کاست از وبسايت راديو فرانسه در 11 اکتبر 2013- 19مهرماه 1392- ترجمه ونقل شده است توجه کنيد. «ارزيابي غرب از وضعيت کنوني دولت روحاني، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقي است که خود را ناگزير از فروش مي بيند. بر پايه اين جمعبندي، اگر خريدار صبور باشد، شرايط فروشنده را دشوارتر مي کند و در همان حال، قيمت فروش را کمتر خواهد کرد.»

*چرا بايد رئيس جمهور محترم کشورمان از نگاه طرف مقابل ايران در مذاکرات هسته اي، «يک فروشنده بدهکار»! تلقي شود که در «وضعيت اضطراري»! قرار گرفته و خود را «ناچار به فروش منافع ملي کشورش» مي داند؟! و بعد، حريف نتيجه بگيرد اگر در خريد از اين فروشنده که بدهکار و مستاصل است، عجله نکنيم اولا؛ وضعيت و شرايط اضطراري او «دشوارتر» مي شود و ثانيا؛ بهاي آنچه را که براي فروش آورده است بازهم پائين تر مي آورد؟!

 پاسخ اين پرسش روشن تر از آن است که درک آن نيازي به اذهان پيچيده و ژرف انديش داشته باشد. وقتي جناب دکتر روحاني - با هر انگيزه و به هر علت- خزانه دولت را «خالي» اعلام مي کند! و تنها راه گشايش اقتصادي را در کنار آمدن با «کدخدا»! آدرس مي دهد، بديهي است که حريف از جمهوري اسلامي ايران تصوير يک کشور فرو رفته در بحران اقتصادي! را دريافت مي دارد و رئيس جمهور کشورمان را فروشنده نيازمندي تلقي مي کند که از سر نياز و استيصال چوب حراج بر منافع ملي کشورش زده است! در اين حالت و با دريافت اين تصوير مخدوش و غيرواقعي که از ايران اسلامي براي حريف ترسيم شده است، از دشمن چه انتظاري غير از اين مي توان داشت که رئيس جمهور کشورمان را «فروشنده اي بدهکار» و مستاصل بداند و با اين تلقي دندان طمع خود را براي دريدن و بلعيدن منافع ملي کشورمان تيزتر کند؟!

* متاسفانه رئيس جمهور محترم در مراسم گراميداشت هفته محيط زيست پا را از آنچه گذشت نيز فراتر نهاده و حتي «آب خوردن» مردم را هم به نتيجه مذاکرات و لغو تحريم ها گره مي زند. حالاخودتان قضاوت کنيد که اين اظهارنظر از سوي رئيس جمهور کشوري مانند ايران اسلامي که به اعتراف دشمنان و به گواهي واقعيات غيرقابل انکار، در قله اقتدار و نقش آفريني منطقه اي و بين المللي ايستاده است، براي حريف چه پيامي خواهد داشت؟!

* با عرض پوزش از مردم شريف کشورمان و فقط براي توضيح بيشتر - و البته بسيار مختصر- درباره اين بخش از سخنان رئيس جمهور محترم بايد گفت که صاحبنظران در همه دنيا بر اين باورند که بسياري از کشورهاي منطقه نظير عربستان، اردن، قطر، امارات و... بدون اجازه آمريکا آب نمي خورند و در همين حال و هوا رئيس جمهور کشورمان - بي آنکه بخواهد يا بداند - اينگونه به دشمنان القاء مي کند که ما - نستجيربالله - بدون کمک و همراهي آنان اساسا آب هم نداريم! چه رسد به اينکه اجازه خوردن داشته باشيم!

* مي فرمايند؛ «ما وقتي مي گوئيم بايد تحريم هاي ظالمانه رفع شود، بعضي ها چشمانشان زياد نچرخد»! که بايد گفت؛ همه حرف و خواسته منتقدان اين است که هيچ توافقي بدون لغو کامل تحريم ها نمي تواند قابل قبول باشد. بنابراين آقاي رئيس جمهور بايد نگران چرخش چشم کساني باشند که اين روزها فقط به توافق مي انديشند و تاکيد دلسوزانه منتقدان - که توافق بدون لغو همه تحريم ها را غيرقابل قبول مي دانند- زياد ه خواهي! و ناآشنايي با سياست هاي بين المللي! قلمداد مي کنند.

*و بالاخره با عرض پوزش و فقط به عنوان يک تذکر دلسوزانه بايد از رئيس جمهور محترم کشورمان درخواست کرد که در اظهارات خويش دقت و تامل بيشتري داشته باشند، زيرا در پاره اي از اظهارات ايشان بي آن که بخواهند به ملت ايران اهانت مي شود و شخصيت مثال زدني آنان با اينگونه کم توجهي هاي ناخواسته زير سوال مي رود که اظهارات اخير رئيس جمهور محترم آنجا که آب خوردن مردم را هم به لغو تحريم ها يعني توافق با 5+1 و مخصوصا آمريکا موکول مي کنند، از جمله اين موارد است هر چند سوءنيتي در کار نباشد.

 

اخبار سیاسی - آریا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------