آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

مشاور رئیس‌جمهور: نیروی انتظامی وضعیت جدید کشور را درک کند



اخبار,مشاور رئیس‌جمهور

لغو هر کنسرت یعنی اشاعه موسیقی زیرزمینی
مشاور رئیس‌جمهور: نیروی انتظامی وضعیت جدید کشور را درک کند

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور معتقد است: لغو هر مجوز قانونی یعنی باز کردن راه برای موسیقی زیرزمینی، موسیقی غیرقانونی و موسیقی‌های هنجا‌رشکن.

حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور، لغو مجوز کنسرت های موسیقی را دلیل افزایش موسیقی‌های زیرزمینی و هنجارشکن می‌داند و در مورد مقابله با افرادی که به شکل غیرقانونی مجوز کنسرت‌ها را لغو می کنند، گفت: مقابله دولت با افرادی که مجوزها را لغو می کنند یک مقابله سلبی نیست بلکه یک مقابله اثباتی است.
 
به گزارش خرداد، گرچه علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد، وعده داده بود که به‌زودی اتفاقات خوبی درباره برگزاری کنسرت‌های موسیقی صورت می‌گیرد که تعامل سه قوه را دربرمی‌گیرد اما در روزهای گذشته کنسرت‌های متعددی که مجوز نیز گرفته بودند از سوی برخی نهاد‌ها لغو شدند. در همین‌باره پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی و حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد از دخالت اداره اماکن درباره لغو کنسرت کیهان کلهر انتقاد کرده بودند. امام حالا با اوج‌گرفتن لغو کنسرت‌ها؛ حسام الدین آشنا معتقد است: لغو هر مجوز قانونی یعنی باز کردن راه برای موسیقی زیرزمینی، موسیقی غیرقانونی و موسیقی‌های هنجا‌رشکن.

مشاور رئیس‌جمهور در حاشیه آغاز به کار ارکستر ملی ایران پس از سه سال تعطیلی که شب گذشته با حضور محمد جواد ظریف در تالار وحدت انجام شد به خبرگزاری ایسکانیوز گفت: چیزی که امشب شاهدش بودیم بخشی از توان ملی ما است در حراست از میراث فرهنگی این ملت، توان هنری این مردم و عشق این مردم به میهنشان. از نظر من مجموعه کسانی که امشب اجرا کردند، کسانی که روی صحنه بودند و یا پشت صحنه حضور داشتند بخشی از ارتش فرهنگی این ملت هستند که از مرزهای هویتی ما حراست می کنند، چه عاشقانه هایی که خوانده شد، چه عارفانه‌هایی که خوانده شد و چه موسیقی حماسی و وطنیه هایی که اجرا شد، عملا بازخوانی تاریخ پر افتخار این ملت است. امیدواریم کسانی که دست‌اندرکار مسائل فرهنگی این کشور هستند قدر این توان، قدر این بنیه و ارزش این استقبال ملی را از تلاش‌های هنری فرزندان این کشور بدانند.

آشنا درباره لغو دامنه‌دار مجوزها که باعث تضعیف بنیه هنری کشور می‌شود، گفت: لغو هر مجوز قانونی یعنی باز کردن راه برای موسیقی زیرزمینی، موسیقی غیرقانونی و موسیقی‌های هنجا‌رشکن وقتی کشور می تواند چنین موسیقی های نجیب، محترم، پر محتوا و با ارزشی را به فرزندان وطن ارائه کند، جلوگیری نابخردانه از تلاش های هنری عزیزان این ملت هیچ معنی ندارد مگر تضعیف بنیه فرهنگی و هنری این کشور.

او در مورد مقابله دولت با لغو غیرقانونی مجوزها گفت: در مقابل کسانی که بدون استناد به مواد قانونی و با تفسیرهای خود خوانده و سلیقه‌ای از برخی نقل قول‌ها یا برخی مواد آیین‌نامه‌ها باعث می‌شوند که مردم احساس کنند که از حداقل بهره‌مندی لازم از توان هنری هنرمندانشان برخوردار نیستند حتما مقابله می‌کنیم، منتها مقابله دولت مقابله سلبی نیست بلکه یک مقابله اثباتی است. تشکیل مجدد ارکستر سمفونیک ملی ایران، ارکستر ملی ایران و اجراهایی از این نوع یکی از پاسخ های مناسب دولت است به برخی از اعمال نامناسب و ناشایستی که انجام می‌شود.

مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی در مورد تعامل با نیروی انتظامی گفت: تعاملی که با نیروی انتظامی وجود دارد از مسیر داخل نیروی انتظامی نیست بلکه از مسیر فرماندهی‌ها است. امیدواریم که اتفاقات به‌گونه‌ای رقم بخورد که نیروی انتظامی حافظ حرمت مجوزهای‌ داده شده باشد.

او از نیروی انتظامی خواست تا وضعیت جدید کشور را درک کند و ادامه داد: حتما هماهنگی‌های بیشتری با فرماندهی جدید نیروی انتظامی که رویکردهای مناسبی را در ابتدای کار خودشان اعلام کردند اتفاق خواهد افتاد و ما امیدوار هستیم که نیروی انتظامی هم وضعیت جدید کشور را به خوبی درک کند.

او در پاسخ به این مسئله که؛ افرادی که کنسرت ها را لغو می‌کنند خود را فقط مجری قانون می‌دانند و به دستورات عمل می‌کنند، گفت: بهتر است آن کسانی که این بیانیه‌ها را می‌دهند یا این بیان‌ها را می‌کنند کمی بیشتر با مسئولان بالادست خود صحبت کنند.

آشنا در پاسخ به این سوال که؛ آیا شما کسانی را که این بیانیه‌ها را صادر می‌کنند می‌شناسید؟ گفت: من فکر می کنم که لازم است تا بعضی‌ها به بیانات فرماندهان بالادست خود دقت بیشتری کنند زیرا سوگیریی‌هایی که برخی از افراد در نیروی انتظامی دارند تناسبی با وضعیت جاری کشور ندارد.

به گزارش خرداد، در روزهای اخیر مجوز کنسرت پرواز همای و کنسرت وحید تاج و گروه پایور در شهر رشت لغو شده‌اند.

 

اخبار سیاسی  - خردادنیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------