آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: از خوشحالی مردم، خوشحالم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز در دیدار جمعی از رئیس، معاونان، مدیران و روسای دبیرخانه‌های هیأت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اجرای طرح تجمیع دو در این دانشگاه و گزارش‌های ارائه شده از سوی چند تن از روسای دبیرخانه‌های هیأت امنای استانی در این خصوص، خاطر نشان کرد: این طرح چابک سازی سازمانی را قوی‌تر و صرفه‌جویی را بیشتر می‌کند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه وجود دانشگاه در هر شهری باعث افزایش سطح آگاهی و فرهنگ مردم و همچنین زمینه‌ساز توسعه اجتماعی و اقتصادی می‌گردد، اظهار داشت: باید تا جای ممکن از تعطیل شدن واحدها و مراکز آموزشی در شهرها جلوگیری کنیم، چرا که رشد و توسعه شهرها از نتایج تأسیس مرکز آموزشی در آن شهر می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دلایل تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: این دانشگاه صرفاً به خاطر نیاز مردم به تحصیلات عالیه و خدمت به کشور تأسیس شده و هیچ‌کس در آن حق یا سهمی ندارد .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره اجمالی به دستاوردهای علمی، آموزشی، فرهنگی و اقتصادی  دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، این دانشگاه را افتخاری بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اگر به درستی به دنیا معرفی شود، افتخار بزرگی نصیب کشور می‌کند.
 
ایشان در ادامه به دو اقدام جدید دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: هر دو این طرح‌ها از اقدامات مؤثری است که کمک زیادی به توسعه علمی کشور، اشتغال زایی، ایجاد منابع جدید مالی و افزایش کیفی دانشگاه می‌‌‌کند.   

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: همانطور که در سند چشم‌انداز 20 ساله به تصویب رسیده است، باید توسعه کشور دانش محور باشد.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه نرخ بهره‌وری در کشور پایین است، گفت: متأسفانه بهره‌وری در کشور متکی به مواد خام ارزان، انرژی ارزان و نفت است، در حالی که کشورهایی از قبیل آلمان و ژاپن که همه چیز خود را در جنگ از دست دادند و از صفر شروع کردند، دارای بهره‌وری بالایی هستند، زیرا توسعه آنها بر مبنای دانش محور بوده است.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین خطاب به مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: از فارغ‌التحصیلان استان خود برای توسعه شرک‌های دانش بنیان و فعالیت‌های علمی پژوهشی استفاده کنید و از ظرفیت علمی آنها در جهت توسعه کیفی دانشگاه و استان خود بهره ببرید.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر موفقیت تیم مذاکره کننده‌ هسته‌‌ای را تبریک گفت و افزود: این افراد در سخت‌ترین مسائل که سوءظن جدی بر آنها حاکم بود، با قدرت‌های بزرگ دنیا بر سر میز مذاکره نشستند و در نهایت به تمام اهداف خود دست یافتند.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به خوشحالی و شادی مردم ایران در شب گذشته اشاره کرد و گفت: من هم از خوشحالی مردم، خوشحالم.
 
در ابتدای این دیدار دکتر بهروز دانشیان، رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان آذربایجان شرقی ـ دکتر سروش زرین آبادی، رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان خوزستان ـ دکتر علی‌اصغر تروهید، رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان همدان ـ دکتر محمد صالحی، رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان مازندران و دکتر سیدمحمد امیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه‌های استان خود و همچنین نتایج طرح تجمیع دو پرداختند.

 

اخبار سیاسی - خرداد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------