آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

اين صداوسیما، حق دارد پاسخگو نباشد...!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وقتی به شبکه های پرشمار سیما که یادگار آن یار سفر کرده به اینستاگرام، عزت ضرغامی است! نگاه می کنم، پیش خود می گویم که چگونه ممکن است، سازمانی چنین عریض و طویل انقدر بی خاصیت شود. انحصار، تک رایی، ناشایسته سالاری، جناح بازی و عدم نظارت اینها را به اینجا کشانده است که حتی خود را در مقابل "شورای نظارت بر صداوسیما " که هر سه قوه در آن نماینده دارند پاسخگو نمی‌داند، چه برسد به منتقدین و یا مطبوعاتی‌ها!

استاد ما در یک از جلسات اقتصاد کلان می‌گفت: "شبکه خبری الجزیره قطر که چند سالی است تاسیس شده و همانند صداوسیما از پول نفت و گاز ارتزاق می کند با 400 پرسنل در مدت زمان کوتاهی تبدیل به یکی از شبکه‌های مرجع خبری در منطقه و حتی جهان شده است اما رسانه به اصطلاح ملی با قریب به پانزده هزار نیرو، حتی نمی‌تواند مخاطب داخلی را جذب کند!"

استاد ما از دیدی اقتصادی به این قضیه نگاه کرده و علی القاعده می خواهد بگوید چگونه ممکن است این مقدار از پول مردم در اختیار افرادی قرار گیرد که به اندازه قطر هم توانایی جذب مخاطب ندارند!؟ انحصار مطلقی که برای صداوسیما فراهم شده است او را همانند خودروسازها جری و نسبت به علائق مردم و منتخبین اش بی تفاوت کرده است. دو سال از انتخاب روحانی به ریاست جمهوری می گذرد و مردم دوران احمدی نژادیسم را پشت سر گذاشته اند اما در صداوسیما هنوز دوستان محمود احمدی نژاد حکمرانی می کنند!

فواد ایزدی، بعنوان تحلیلگر مسائل سیاسی، نادر طالب‌زاده بعنوان برنامه‌ساز، حضور پیاپی نماینده های تندروی جبهه پایداری بعنوان ناقدان مذاکرات هسته ای!، روحانیون نزدیک به جبهه پایداری و بسیاری از افرادی که علنا در انتخابات دو سال گذشته در ستاد سعید جلیلی مشغول به انجام وظیفه بودند و البته به این جمع اضافه کنید آقای عابدینی را! بسیاری از برنامه سازان خرد و کلان و تحلیلگران که امروز در رسانه ملی! کار می‌کنند، مستقیم یا غیرمستقیم در ستاد سعید جلیلی فعالیت حزبی و جناحی می کردند اما امروز پای ثابت تحلیل‌ها و برنامه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی صداوسیما هستند.

برنامه ثریا از حمایت جبهه پایداری برخوردار بوده و مغرضانه مستندهایی را پخش می کند که در بحبوهه مذاکرات، فرزندان انقلاب را تخریب می کند و تلاش شان را خیانت جلوه می دهد و در ساعات پربیننده و از شبکه های مختلف باز پخش می شود. مستندهایی که جلیلی را پس از شش سال تدریس تاریخ اسلام به آمریکایی ها ! تایید و تشویق و منتخبین ملت و مذاکره کنندگان شجاع، متدین، انقلابی و ایضا محبوب کشورمان را خائن و یا نادان توصیف می‌کند.

اما صداوسیما حق دارد. شما یک شاگرد مکانیکی را در نظر بگیرید که ناظری بر کار خود نمی‌بیند. اوستا او را به حال خود رها کرده و او هر کاری را که صلاح بداند انجام می‌دهد و غالبا به مشتریان خود ضرر می رساند. مشتری هم پس از یکی دو بار ضرر یا اهانتی که می بیند به یک مکانیکی دیگر مراجعه کرده و خیال خودش را راحت می کند. ایرانیان که دیگر حتی انتظار از رسانه میلی و جناحی صداوسیما را بی جا میدانند لاجرم و مع الاسف برنامه های شبکه من و تو را نگاه کرده و خبرها را از بی بی سی و صداي آمریکا دنبال می‌کنند. صداوسیما چون در شرایطی انحصاری کار می‌کند و خود را به هیچ یک از نهادهای نظارتی و قانونی پاسخگو نمی‌بیند به این روز افتاده و نه تنها گناهی ندارد بلکه حق هم دارد!

خبار سیاسی -  سهیل فارسی، فعال دانشجویی  بهارنيوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------